Gå til innhold

Minitest DDR: TwinMos vs Crucial


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er dette for en feilaktig review? Har enda ikke sett en test der hvor Crucial har kommet under 160MHz, og overklokking.no klarer ikke mer enn 152MHz!

 

Og en annen ting. Det står absolutt ingen ting om volten som ble brukt under testingen. Det er en av de viktigste faktorerne når det kommer til FSB klokking.

 

Jeg vet hva jeg snakker om her, fordi jeg har nemlig Epox 8KHA+ med Crucial Pc2100 selv. Kjører FSB'en på 166MHz med de absolutt hardeste instillingene, og dette er 24/7 settingen min. Ved benchmarking kan jeg presse minnet til 172MHz før det gir seg.

 

Skal dog sies at minnet trenger 3.2V for å nå denne hastigheten, men hovedkortet støtter jo den volten, så det er ikke nødvendig med noe voltmod.På 166 derimot holder det med 2.9V.

 

TIL OVERKLOKKING.NO: Dere burde gjøre en ny test, der dere tar med Twinmos PC2700 og dere dokumenterer volten samt tester brikkene med MAX volt.

Lenke til kommentar

Jeg er helt ny på å overklokke!

Jeg nesten ikke hvordan du gjør hva her!

 

DDR-DIMM PC2100 512MB DDR CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC266MHz)

 

Dette DDR ram kortet har jeg (tror jeg), jag bare lurer på hvordan jeg skal overklokke med dette!

 

Hovedkort: Msi K7T266 Pro (Model: MSI-6380)

 

eventuelt hva skal jeg sette på som V-Core eller noe sånt!

 

HVa skal jeg også gjøre med CPUen min? Har en XP1600+:-?

Lenke til kommentar

Beklager å si dette, men kan du ikke mer om hardware/oc enn det du viser, og sier, i innlegget ditt: IKKE OVERKLOKK!!

 

Registrerte meg faktisk bare for å si dette til deg. Ikke forsøk deg på ting du ikke kan. Det er veldig mye som skal læres før du burde prøve deg på overklokking.

 

Hvis engelskkunsskapene er i orden tror jeg du ville tjent veldig på å melde deg inn i overclockers.com sitt forum+lest en del av nybegynner giudene på hovedsiden. (siden er da http://www.overclockers.com)

 

Hvis du lurer på noe særlig der kan du bare sende meg ett pm til elysium.

 

Lykke til med læringa

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Quote:


Den 2002-02-14 12:50, Eric Green skrev:

Jeg vil bare ha stabilt RAM, jeg. Er ikke interessert i å overklokke. Noen som har tips? Takk.


 

ram med EECREG er litt mer stabil enn vanlig ram, men den er kanskje litt tregere...

Jeg har veldig god erfaring med minne 512 EECREG brikker. Anbefales hvis du tenker på stabilitet :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...