Gå til innhold

Samsung GALAXY Xcover 2 (S7710)


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

http://www.samsungmobilepress.com/2013/01/25/Samsung-GALAXY-Xcover-2

 

Samsung kommer med oppfølger til sin forrige xcover mobil. Ser veldig lovende ut. Tokjerneprosessor på 1 Ghz, 1 Gb ram, android 4.1, vann/støv/støt sikker, greit batteri på 1700 mAh, minnekort, og fint utseende (synes jeg).

 

Mulig vi har en ny vinner blandt billige beskyttede telefoner med ok hardware.

Netshop selger den til 2335,- når de får den inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det samme igår. Min mening er at det er sløvt av Samsung, hvis jeg skal være brutalt ærlig. Jeg synes ikke den ser bra ut, ser ikke ut som en "premium-telefon".

 

Hvis du ser på SONY Xperia Z som har en skjermoppløsning på 1080p, er vann-/støvtett (1 meter), 1,5 GHz CPU, 2 GB RAM, 2330 mAh, den vil også få Android 4.2 og ellers ser den veldig bra ut!

 

Samsung Galaxy Xcover 2 har gårsdagens maskinvare, og vil nok ikke bli oppdatert etter Android 4.1.

 

Og med mindre de har forbedret berøringsskjermen så er dette ikke bra. Jeg har selv Galaxy Xcover, SONY-telefonene er bedre å bruke når telefonen er våt. Xcover har helt fæl berøringsskjerm, er den våt så er den nærmest umulig å bruke. Den tåler heller ikke alt og har et plastikkcover som ikke tåler altslags.

 

Altså, strengt tatt er det en grei telefon, men ikke bra nok. Spesielt med tanke på at de ikke gidder å oppdatere den.

 

 

 

EDIT: Du har jo også SONY Xperia V som har en 720p skjerm, 1,5 GHz tokjernet CPU og ellers gode spesifikasjoner. Denne er også vanntett ned til 1 meter.

 

Begge disse koster mer, men jeg mener det er rette vei å gå. Når slike telefoner begynner å selge så kommer det flere og flere av dem. Produsentene må satse, lage flaggskip som også er vanntette, telefoner som er interessante. Xcover er bare for et fåtall, de fleste sikler etter andre telefoner.

 

Forhåpentligvis er dette starten på en evolusjon! Nå i 2013 burde de fleste telefoner være vanntette.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det finnes sprekere mobiler, men da skyter også prisen i været og batteritiden stuper.

Xperia Z: 5039,- på CDON

Xperia V: 3899,- på CDON

XCover 2: 2335,- på Netshop

 

Kan også nevne at både v (IP57) og z (IP57) er lavere sertifisert enn xcover 2 med sine IP67.

 

Ser man på batteritiden, selv om den er avhengig av bruk:

 

V: standby på 400 timer

Z: stanby på 530 timer

XC2: 570 timer

 

Hverken V eller Z er spesielt støtbeskyttet.

 

Z`s 5 tommers skjerm er altfor stor for meg, så den er uaktuell.

 

Mange, som meg, jakter ikke på det aller råeste men noe som er kraftig nok til å kjøre det meste og har den riktige kombinasjonen av solidhet, batteritid, motstandsdyktighet mot vær, osv.

Kjøper også kun telefoner med lav sar verdi, max ca, 0,6 og både xperia z (0,97) og xperia v (0,95) er det langt over hva jeg aksepterer. Samsung har alltid ligget lavt med sine galaxy mobiler.

 

Forutsatt at den har lav sar verdi, er det en løp og kjøp telefon for meg, og kaster meg over den så snart den er tilgjengelig.

 

Tror MANGE har lett forgjeves etter en skikkelig solid telefon som ikke er altfor dyr og fortsatt har kraft nok til å kjøre det meste med og ny teknologi som bluetooth 4. Går man på forrige xcover, så snakker man om en 240x320 skjerm, 800mhz singlecore prosesor, 512 mb ram, 3,2 Mp kamera, skyhøy sar (0,92) og ingen led til kameraet.

Lenke til kommentar

Må bare nevne at de IP-sertifiseringene til SONY-telefonene ikke gjenforteller hva de faktisk tåler. Ifølge sertifiseringen mobiltelefonene har fått så er de heller ikke vanntette. Det er heller ikke Xcover som jeg har (ifølge sertifiseringen). Men at Xcover 2 sikkert tåler mer fysisk påkjenning tror jeg på.

 

Joda, jeg ser den. ;) SONYs telefoner er kanskje ikke for de som er ute etter noe billig. Men Samsung har feil strategi hvis de skal prøve å lage en ny norm. En norm hvor mer solide telefoner er mer vanlig. Jeg liker veldig godt de SONY gjør og hva andre produsenter følger etter med. Det gir håp om en framtid hvor det er vanlig med vanntette telefoner, og kanskje også støtsikre. Akkurat slik som med kameraet, som idag er vanlig i mobiltelefoner. Jeg ser ikke på dette som urimelig.

 

Jeg forstår heller ikke hvorfor det må ha så lav SAR-verdi. Dette gir bare elendig dekning. Hvis du bruker såkalt "handsfree", har du mer eller mindre eliminert faren for helseskadelige stråler fra mobiltelefonen. Altså, relativt sett med andre mobiltelefoner. Du skal ikke ta telefonen langt bort før det ikke har noen effekt.

 

 

Som en billigere modell for dem som ikke er så kravstore så er det ok det Samsung har kommet opp med. Men alikevel synes jeg ikke at designen er veldig bra. Selvfølgelig er det mange som liker designen, men den skiller seg bort fra resten. Og jeg tror heller ikke at man kan nekte for at majoriteten mener denne er styggere enn andre mobiltelefoner, også i samme prisklasse.

 

Det er derfor jeg mener at Samsung ikke har oppnådd så utrolig mye. Det finnes allerede slike telefoner, som tåler så mye at en vanlig person ikke klarer å ølelegge den uten bruk av kraftig maskineri. Nå synes jeg Xcover 2 er en grei modell, men de mangler en modell som ikke holder igjen på design, som vil appellere til folk flest. Deretter burde de lagd en kraftigere modell som de mer kravstore kan like.

 

For meg er SONY vinneren her nettopp fordi Xcover 2 bruker gårsdagens teknologi, og heller ikke klarer å konkurrere med SONYs design. I tillegg vil ikke Xcover 2 ha særlig påvirkningsgrad på mobiltelefonmarkedet, noe som derimot er godt mulig med Xperia V og Z. :)

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...