Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Crasher i spill (Masse streker på skjerm, ikke bluescreen)


Anbefalte innlegg

Hei, i ny og ne når jeg spiller (dota2, bf3) så opplever jeg at pc'n crasher, er forskjellige symptomer noen ganger, opplever at det kommer brune og svarte striper over hele skjermen og lyden fortsetter noen sekunder for så å slutte, opplever noen ganger at skjermen blir full av streker (dekker 100%) og lyden blir borte for så at alt blir normalt kanskje 10-20sek etterpå, opplever at den låser seg helt, lyden henger seg og masse striper over hele skjermen (100%) og må restarte..

 

Lurer på om det er en måte å logge pc'n på nårr det skjer så jeg får vite om problemet ligger hos skjermkort, cpu eller ram..

Er en helt ny rigg til 16k siden desember 2011 så jeg vil veldig gjerne ta det på garanti mens jeg enda kan men vet ikke hva som forårsaker problemet enda..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

to ting du kan teste fort. last ned furmark, og kjør det i ca 2-3 timer, ser du artifacts eller det krasher da er det grafikkortet som har dødd. men aller først burde du prøve å ta ut en og en rambrikke og teste pcen med en om gangen, slutter krasjinga da vet du hvilekn brikke som ikke funker. har du andre grafikkort du kan teste med ville jeg anbefalt å prøve de også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...