Gå til innhold

Kan Inteno X5669 bridges?


salms

Anbefalte innlegg

Har Eidsiva bredbånd med en Inteno X5669 router.

Har kjøpt en annen router som jeg vil bruke, men finner ikke ut hvordan jeg skal bridge inteno-routern. På hjemmesidene til inteno så ser jeg at den skal kunne bridges men det står ikke hvordan man gjør det, ikke så jeg finner det vertfall..

Er det noen her som kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Eidsiva bredbånd med en Inteno X5669 router.

Har kjøpt en annen router som jeg vil bruke, men finner ikke ut hvordan jeg skal bridge inteno-routern. På hjemmesidene til inteno så ser jeg at den skal kunne bridges men det står ikke hvordan man gjør det, ikke så jeg finner det vertfall..

Er det noen her som kan hjelpe meg med dette?

 

Å bridge betyr egentlig bare t du slår av dhcp server på LAN siden og ikke bruker WAN hulltet i router skal holde det.

 

Lønner seg å sette fast ip router f.eks hvis du kjører et 192.168.0.1/24 nett sett 192.168.0.2 som ip på routern du bridger..sett 255.255.255.0 som maske og gw 192.168.0.1 da vil du ha en riktig brige nettverks router i ditt nett.

Lenke til kommentar

DER kom noe jeg skjønner!!

Jeg satt å snakka med "husnerden" min tidligere i kveld serru, og lurte på om det er greit å bare koble routern opp med DMZ-adresse(pr nå så har jeg den stasjonære pc'n min som DMZ), men dette hadde han ikke vært borti før..

Og etter å ha gjort det, så kan jeg jo fortsatt ha DMZ videre fra den nye routern og inn til en pc jeg mener bør ha DMZ fra den igjen, ikke sant?

Lenke til kommentar

Dette med DMZ fungerte ikke så enkelt som det kunne virke dessverre..

Noen andre tips om hvordan jeg skal få dette til å virke? Virker ikke som at ISP'n min(Eidsiva Bredbånd) klarer å få sendt meg en mail de påstår de har sendt meg to ganger i løpet av det siste døgnet vertfall.. Pussig at ikke min egen isp klarer å sende meg en mail, mon tro om det ikke blir byttet isp ved neste utgang av bindingstiden..

Lenke til kommentar

Fikk etter to dager svar fra ISP, så nå vil det nok bli orden på dette tenker jeg. Dog går jeg på arbeidsuke nå slik at jeg får ikke fikla med dette før om en uke igjen, men som sagt så har jeg trua på at det blir å ordne seg da :)

Om noen andre lurer på det samme som meg angående denne routern, så paster jeg mailen fra ISP her:

Hei.

 

Vi har dessverre ingen brukerveiledning for hvordan man setter opp inteno modem i bridge modus. Dette ser vi på som utvidet support' date=' og behandles egentlig av vår Xtra support (se ; http://www.eidsiva.n...ce/xtra-support).

 

Her er en enkel veiledning for å logge inn på modemet og gjøre endringene ;

 

1. Logg inn på modemet via din nettleser. I adresse feltet skriver du inn 192.168.5.1

2. Brukernavn og passord for å logge inn på modemet er : admin / giraff

3. Gå inn på Advanced setup -> WAN -> Trykk på «Edit».

4. På den første siden trykker du next, på den andre siden velger du «Bridging», på den 3. siden trykker du «next», på den 4. siden trykker du «save».

5. Gå så inn på Advanced setup -> LAN. Her må du velge «Disable DHCP Server»

6. Gå så inn på Advanced setup -> Quality of Service. Her må du ta vekk haken på «enable QoS».

7. Gå så inn på Wireless. Her må du ta vekk haken på «Enable Wireless».

 

Når du har fullført disse stegene går du inn på Management -> Save / Reboot -> Trykk så på save / reboot.

 

Ha en fortsatt fin dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...