Gå til innhold

Samsung Galaxy S2 varm og voldsomt batteriforbruk?


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Samsung Galaxy S2 i februar/mars 2012 og har funket smertefritt så og si.

 

Men nå synes jeg den har begynt og tulle med strømbruk.

Tar den ibruk om morgen når jeg står opp, rundt kl 0600, så når klokken er 1000 så har den lett brukt 30% av batteriet.

Enda ligger bare telefonen i lommen hele dagen uten og være aktivt i bruk.

 

Sånn som idag så ble telefonen helt fri for strøm rundt kl 2000, å den har ikke vært i aktivt bruk, den har så og si bare blitt liggende idag.

 

Mandagsmorgen tok jeg telefon av ladding rundt kl 0500 og da var 100% strøm.

Litt senere rundt kl 07 var det 42% igjen. Telefonen har ikke brukt wifi, bluetooth, 3g, eller noe som helst....

Den bli gloooo varm før den dør ut i strømforbruk...

Jeg blir rett og slett fortvilet.

 

Telefonen er ikke tuklet med, rutet om o.l kun vanlige oppdateringer som telefonen søker etter selv.

 

Kjenner jo på skrekk og gru og må levere telefonen ifra meg på service :(

 

Har noen vært borti noe lignende eller tilsvarende?

 

på forhånd takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Høres ut som om den klikker på noe, peaker cpu bruken på maks og skaper masse varme og tomt batteri. Tipper at den sliter med dårlig signal i enkelte områder og jobber hardt med å søke opp nytt signal. Den kan låse seg innimellom, og da tilsynelatende slå seg av. Ta da ut batteriet og sett det inn igjen.

Lenke til kommentar

Er generelt aldri dårlig dekning, bor i en by i tromsfylke, cpuen peaker ikke, har konsekvent tømt minnet og avsluttet programmer som ligger å bare drikker strøm.

Ram statut 339/831 mb, den ligger så og si alltid aldri høyere en maaaax 480mb, da er det ALOT med ting oppe,

 

men nå er det ingenting som kjører og den slurper i seg all strøm.

Full dekning og hele pakka :/

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det er vel ikke så mye annet enn CPU og GPU som avgir mye varme, så det virker jo som om telefonen jobber med noe eller har låst seg om den blir veldig varm. Du kunne jo forsøkt å reinstallere softwaren gjennom kies. Såvidt jeg vet slettes da hele os før den nye versjonen legges inn fra scratch. Bare for å luke vekk softwarekluss.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Hei

 

Jeg har samme problemet. Glovarm telefon.

Det har skjedd flere ganger og begynner å bli lei når det skjer.

Må stadig ha med meg ekstra batterier på reise for ikke å havne i uføre.

Har skiftet batterier, men det er like galt. Når det skjer så har min løsning vært å la telefonen ligge avslått ett døgn. Deretter er den OK så lenge det varer.

Dette skjedde første gang da telefonen var 11 måneder gammel. Deretter ca en gang pr måned. Den har nå vært i bruk i 17 måneder.

I går fikk jeg en oppgradering. Så startet batteri kokingen igjen.

 

Tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...