Gå til innhold

Dropbox gjør det enklere å dele innhold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-5a6f9

Jeg har flere PC'er og ønsker å synkronisere bare et utvalg av mapper, men dette fungerer ikke i Dropbox.

For eksempel ønsker jeg ikke å synkronisere mappen med bilder av den enkle grunn at jeg ikke ønsker å fylle harddisken på den bærbare PC'en.

Hvis Dropbox-folkene er så opptatt av å gjøre ting enkelt og greit, burde en slik enkel sak vært implementert

Lenke til kommentar

Dropbox lagrer fortsatt dine data ukryptert hos seg.

 

Dette er feil. Filene lagres kryptert på Amazons S3 servere. Hvis serverne blir hacket, vil hackeren likevel ikke kunne lese innholdet i filene.

 

Det du sannsynligvis mener er at ansatte hos Dropbox har tilgang til å dekryptere filene, og at de også må dekrypteres som en del av tjenesten ved overføring/deling til brukere. Selve datatrafikken går derimot kryptert.

 

IMO er det det beste kompromisset mellom funkjsonalitet og sikkerhet. Hvis du skal ha ytterligere sikkerhet mister du mange av fordelene, som hurtig synkronisering via diff, enkel deling, visning av dokumenter og bildefiler i nettleseren osv.

 

Jeg har flere PC'er og ønsker å synkronisere bare et utvalg av mapper, men dette fungerer ikke i Dropbox.

For eksempel ønsker jeg ikke å synkronisere mappen med bilder av den enkle grunn at jeg ikke ønsker å fylle harddisken på den bærbare PC'en.

 

Det fungerer helt fint. Skru på "selective sync" i innstillingene og fjern merket for de mappene du ikke vil skal ligge på den bærbare PC-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...