Gå til innhold

Bli kvitt dobbelt oppføringer i kontaktregisteret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kunne jeg på min Samsung Galaxy S allerede samme dag jeg fikk den, som var 7. januar 2011.

Det er bare en forskjell. På Galaxy S trykker jeg først på kontakten, og så meny knappen, og så Legg til kontakt. Da får jeg opp flere alternativer som matcher kontaktens navn. Den kan finne alt fra e-post adresser til facebook-kontoer. Dette er ganske praktisk siden det samler all informasjon på ett sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt SE, Samsung og HTC (når vi snakker om android) og på HTC mener jeg det fungerer veldig bra. Man får opp et knytningsikon på statuslinjen som ser ca slik ut (-).

 

Da drar man ned statuslinjen og får forslag til matchede kontakter. Der bare velger man de som er rett match og så knyttes de. Etter man knytter kontakter, kan det av og til være greit å gå inn å redigere kontakten for å velge hvilket (av de flere) visningsnavnene du vil ha. Som regel har folk litt annet navn i facebook enn i gmail, eller det navnet du hadde fra før.

 

Der man da ikke har etternavn på folk, må man enten ha epost eller noe annet som gjør at den klarer knytningen. ev. kan man redigere inn etternavn på den oppføringen som manger og da får man automatisk forslag til knyttning.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...