Gå til innhold

Intel øker betydelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intel fortsetter vel å presse OEM's og butikkjeder til å bare velge intel, og alle AMD sine produkter henvist til lageret slik at kun de som spør etter AMD kan få.

 

Dessuten synes jeg det er meget besynderlig at AMD ikke har en stor markedsandel blandt kontorpcer. disse trenger jo ikke være veldig raske, men bør være billige iogmed at firmaer kjøper slike pcer i svære kvanti. Men, her er intel totalt enerådende. Jeg har enda til gode å se en jobb-pc med noe annet enn intel.

 

konklusjonen må derfor bliu at har MÅ det være noe ulovligheter et eller annet sted.

 

I alle andre bransjer betaler gjerne kunder MER for å unngå at en aktør skal gå konkurs og en annen få monopol. Men slik er det tydeligvis ikke i denne bransjen.

 

Lederne i bedrifter som kjøper nye pcer bestiller vel pr telefon 120 jobb-pcer, får et tilbud og takker ja til det.

 

Noen her som har sett en AMD pc på en arbeidsplass?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessuten synes jeg det er meget besynderlig at AMD ikke har en stor markedsandel blandt kontorpcer. disse trenger jo ikke være veldig raske, men bør være billige iogmed at firmaer kjøper slike pcer i svære kvanti. Men, her er intel totalt enerådende. Jeg har enda til gode å se en jobb-pc med noe annet enn intel.

Dette er så utrolig sant. Helt enig.

 

Det som virkelig irriterer meg når jeg ser hva arbeidsplasser kjøper inn, er at det stort sett er forrige generasjons Intel-prosessorer til neste generasjons priser.

 

Skal man ha en topp-/entusiastsegment gaming pc, virker det som Intel ligger litt foran for tiden, men som du sier, til kontorapplikasjoner o.l. vil et AMD-system til 3000,- gjøre jobben like bra. Selv om man har tyngre oppgaver som skal løses på kontoret, kan det godt hende en billig 6-kjerne fra AMD gjør jobben best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...