Gå til innhold

Worklog: Evolution v1


Anbefalte innlegg

Evolution v1

- Et Langtidsprosjekt med lyd

En stor takk til de som hjelper meg å ro dette prosjektet i land!

mamoz.png

Mamoz sponset prosjektet med Hovedkort, Harddisk og rabatter! Tusen takk

41593_137244146289945_5685_n.jpg

Trafo sponser prosjektet med 1500kr som skal brukes til materiale, maling og andre ting som trengs. Tusen Takk!

En liten intro

Dette blir nå mitt 5. casemod, føler jeg begynner å ha endel erfaring, så nå skal jeg starte et langtidsprosjekt der jeg skal bygge et kabinett fra grunnen av.

Denne PCn skal bestå av to deler en Høyttalerdel, som skal stå nederst. Den inneholder en liten sub med forsterker, samt utganger til 5.1 surround på baksiden, forsterkeren skal bli kjølt ned av en 120mm vifte.

Den andre delen blir selve PCn, der all hardware skal monteres.

Revolution2.png

Endret av GreenRay
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Update 2

- Skisser

Jeg har nå bestemt meg for å dessverre legge prosjektet på is pga. Temperatur og dårlig motivasjon

sad.gif kommer til å "smelte" prosjektet frem når det blir litt varmere.

Men før det blir lagt på is vil jeg dele skissene av resten av kabinettet.

Revolution2.png

Slik blir forhåpentligvis sluttresultatet

Revolution1.png

I fronten skal jeg ha en DVDspiller som står loddrett (uten skuffe) Basskassa skal ha noen brytere i fronten for å stille bass, volum og av/på

Revolution3.png

Jeg har valgt å plassere PSUen i bunnen av PCkassa for å få litt lavere tyngdepunkt.

Revolution4.png

Kabinettet blir veldig romslig, og jeg hadde egentlig tenkt å bare ha plas til 3disker, men revurderer det nå, siden jeg får så god plass.

Revolution5.png

Bak det ene sidepannelet skal det vær lett for kabelorganisering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Update 3

Jeg lovte dere en update, og her er den

wink.gif har tatt opp byggeprosessen igjen! Fikk sparklet ferdig (håper vertfall det) høyttalerdelen, fikset skillevegg mellom rommet til subben og forsterkeren, og fikset "lokket".

Regner med å komme ganske langt i uka som kommer

konservativ_woot.gif forhåpentlig vis bli ferdig med høyttalerdelen i neste helg.

Blir dessverre ingen bilde idag, slenger de ut i morgen, ble litt vanskelig med lys + det var vanskelig å finne en plass å ta bildene, siden sparklet ikke hadde tørket

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Update 4

- Ting går sakte fremover

Har gått veldig tregt i det siste nå, og det kommer mest sannsynlig ikke til å gå så mye fortere (er opptatt nesten hver helg i 2 måneder nå, så blir bare jobbing på ettermiddagen) Nå ser kassa ca slik ut: (bildene er tatt før jeg monterte skilleveggen)

DSC06681.jpg

DSC06679.jpg

Bildet er tatt litt før jeg ble ferdig med pussingen

DSC06680.jpg

Er fortsatt noe småtteri jeg vil finpusse

Setter så snart som mulig igang med malingen, men ikke regne med noen update enda (er utrolig mye som skjer fremover nå da)

BTW: Jeg har laget en blogg som jeg legger ut prosjektene mine på (

LINK) tenkte det var greit å samle alle prosjektene på en side.

BTW: Ble 16år idag

fun.gif

Endret av GreenRay
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Update 6

- Trafo.no støtter prosjektet med 1500kr:thumbup:

 

 

Fikk mail fra Trafo.no idag om at de hadde bestemt seg for å støtte prosjektet mitt med 1500kr, dette er penger som kommer svært godt med :D i tillegg har dette gitt meg et sperk i ræva for å få dette ferdig. Tusen takk !

 

Jeg har også kjøpt et LianLi hovedkortbrett som jeg skal bruke

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Update 7

- Kappinag av plate!

Nå skal jeg dra igang dette prosjektet igjen! Klarte å dra meg opp av senga idag og ut i "verkstedet" laugh.gif Gikk over skissene idag og gjorde noen småjusteringer på størrelsen på delene (platene), har også kappet platene i rett størrelse! neste steg blir å sage hull til vindu, kabler, vifter og borre hull til skruer. Skal prøve å få skrudd sammen kassa i uka her.

 

Har bestemt meg for å bruke en Slim DVD, så derfor lurer jeg på om det er noen der ute som har tips til hvilken jeg bør gå for? det må være en Slim DVD-brenner.

IMG_7734.jpg

Hovedkortbrettet som skal brukes. Et stk Lian Li

 

IMG_7722.jpg

Hmm, kanskje jeg skal selge designe til IKEA? :p Den ligger som en flatpakke nå

 

IMG_7718.jpg

Klarte å kappe frontplata feil :thumbdown: men det går fort å fikse :dremel:

 

IMG_7723.jpg

Har også bestemt meg for å lage en ny slik, pga litt endringer i størrelse og fordi den fikk endel skjønnhetsfeil :p

Hadde vært gøy med en kommentar fra deg om hva du synes om dette prosjektet i kommentartråden

(all motivasjon er god motivasjon)

Link: http://www.diskusjon...0#entry16383880

 

Edit: hvis noen har en ide til logo så rop ut! Eller sleng igjen en skisse/ferdig logo i kommentartråden

Endret av GreenRay
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update 8

- NeiNeiNeiNei! :thumbdown: :thumbdown:

 

Ikke bra! Var ut en tur idag og borret hull til skruene, alt så ut til å gå bra... helt til jeg prøvde å montere det sammen! Jeg har tydligvis klart å kappet skjeivt + at ei plate er for kort! Ser ut til at mine "kappe-egenskaper" har sviktet meg! Akkurat nå har jeg ikke nokk materiale til å kappe nye plater av de som var feil, men skal skaffe ei/(kanskje to i samme slengen) plate® så snart jeg får lønning! :thumbup: Har satt meg et mål for i år, og det er at jeg skal ha to kabinetter ferdig før jul!

 

Holder på med litt planlegging om kveldene til mitt neste prosjekt (Evolution v2) det skal være inspirert av andre folk! Stikk innom her en tur, eller sleng igjen et tips i kommentartråden om hvordan du vil at den skal se ut!

 

 

 

Kommentartråden: http://www.diskusjon...0#entry16383880

Endret av GreenRay
Lenke til kommentar

Update 8

- Mamoz.no sponser prosjektet!

 

Mamoz.no sponser prosjektet med hovedkort (Gigabyte z68 GA), harddisk (Western Digital, 2tb Green) og en god pris på alt annet jeg trenger til prosjektet! Tusen takk for dette, setter stor pris på dette :thumbup:

 

Bittelitt om Mamoz.no:

Mamoz er min lokale casemodbutikk som jeg har brukt i mange år! De har en veldig bra kundeservice og er en butikk jeg vil anbefale alle! De har også endel komponenter som andre norske butikker ikke har.

De som jobber her er også veldig hyggelige! Stikk en tur innom denne siden og se hvor din nermeste butikk er :yes:

 

mamoz.png

Når det gjelder prosjektets fremmgang så står det litt stille (igjen) mye å gjøre hjemme + at jeg må skaffe en Slim DVD spiller før jeg får fikset fronten... etter det blir det fart! Det kan jeg låve dere :w00t:

 

- Har du tips til en bra/helt ok Slim DVD brenner?

- Hva tror du om å handle spraylakk fra montanacans.no? de er beregnet for streetart, men regner med de funker til å pc lakkering også?

- Har du tips til designe på mitt neste casemod?

 

Har du svaret på noen av disse spørrsmålene? Stikk innom kommentartråden da vell :cool:

Endret av GreenRay
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update 9

- Deler fra Mamoz og pengestøtte fra Trafo

 

Var en tur innom Mamoz på Torsdag å snakket litt med en av de som jobbet der :) Fikk hentet ut delene de sponset meg med og snakket litt ellers. Kom hjem med et Gigabyte Ga z68 ap-d3 hovedkort og en 2tb Western Digital green harddisk :D tusen takk for dette!

 

På fredag fikk jeg pengene fra Trafo, disse har jeg brukt litt av idag, bilder og info kommer senere ;)

 

IMG_8443.jpg

Et splitter nytt hovedkort :D

 

IMG_8444.jpg

Diverse kabler og andre duppeditter

 

IMG_8448.jpg

 

IMG_8450.jpg

 

IMG_8454.jpg

 

IMG_8461.jpg

 

IMG_8466.jpg

 

IMG_8446.jpg

 

IMG_8467.jpg

 

 

 

 

 

 

-----------------------------

Regner meg jeg kommer til å kjøpe meg en Intel i7 2600k prosessor til dette hovedkortet snart :) er ennå litt usikker på hvilken ram jeg bør gå for. Noen som har innspill?

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Update 10

- Motivasjonen falt til bunnen idag...!

 

 

Prøvde å mekke litt mer på kabinettet idag. Fikset de delene som var kappet skeivt og kappet de siste småbitene som manglet. Men da jeg skulle skru sammen kabinettet viste deg seg at det har slurvet i planleggingen, platene passer ikke sammen :realmad: i tillegg til dette så fant jeg ut at etter jeg rettet opp de platene som var kappet skevt så blir kabinetett for lite til å romme ATXhovedkort... :wallbash: Så akkurat nå ligger motivasjonen på bunn!

 

Har i tillegg fått "bestilling" på ei kasse som skal være ferdig til TG neste år. Denne har litt lettere designe og kommer til å få endel PR :p kabinettet skal se ut som maskotten til Norsk Freak Forum (freak.no)

 

Til det prosjektet kommer jeg til å gå for mdf plater med tykkelse på 14 eller 16mm, noe jeg skulle ha brukt på Evolutionprosjektet også.

 

Så jeg kommer til å legge prosjektet på is til jeg har fått ferdig PCn som skal være ferdig til TG og jeg har fått tegnet ny skisse til Evolution v1 (Den skal bli mer hardcore! vurderer å selge det når det blir ferdig)

 

De som jeg har fått sponsing av kommer jeg til å nevne i det neste prosjektet mitt også, da jeg kommer til å bruke samme hardware.

 

mvh Jardar

 

 

btw: har kjøpt in ny sub til dette prosjektet, i tillegg til at jeg har handlet strømforsyning

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Update 11

Prosjektet blir tatt opp igjen til våren. Må endre litt på designet for å få det litt mer brukervenlig.

 

Akkurat nå for tiden skriver jeg en logg her: LINK. Kabinettet skal stå ferdig til TG12 med hylle i samme stil smile.gif Kommer til å bruke alle delene jeg har fått sponset til Evolution prosjektet i denne PCn også!

 

edit: Prosjektet blir lagt på is endel lengre, har gitt opp å bygge av tre, det blir så tungt.

Endret av GreenRay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...