Gå til innhold

Acer Aspire 5935g tråden!


Thel

Anbefalte innlegg

Acer Aspire 5935G

 

 

6addddd675.jpg

 

 

Virker som en del her på forumet har tenkt å kjøpe denne laptopen, så tenkte jeg skulle lage en samletråd der vi kan dele erfaringer, og gi nyttige tips angående maskinen!

 

Foreløpig har jeg sett denne maskinen med 3 forskjellige spesifikasjoner, men jeg starter med å ramse opp den jeg har bestilt, og håper å motta snart! Vil komme tilbake til andre oppsett så snart jeg får tid! (Takk til Submit som har sendt meg informasjon angående dette!)

 

Kjapp oversikt over spesifikasjoner på LX.PG80X.004:

Intel Core 2 Duo T6500, Nvidia GeForce GT240m, 500GB Hdd, 4GB DDR3 ram, 15,6" LED-skjerm.

 

Mer informasjon om LX.PG80X.004 i spoiler

 

 

Generelt

Systemtype Notebook

Innebygde enheter Stereohøyttalere, subwoofer, trådløs LAN-antenne, Bluetooth-antenne

Innebygd sikkerhet Fingeravtrykksleser

 

Bredde 38.2 cm

Dybde 27.4 cm

Høyde 4 cm

Vekt 3 kg

 

Prosessor

Prosessor Intel Core 2 Duo T6500

Multi-Core-teknologi Dual-Core

64-bits databehandling Ja

Brikkesett type Mobile Intel PM45 Express

 

RAM

Installert størrelse 4 GB / 4 GB (maks.)

Teknologi DDR3 SDRAM - 1066 MHz

Produktformfaktor SO DIMM 204-pins

Konfigurasjonsfunksjoner 2 x 2 GB

 

Diskkontroller

Type Serial ATA

Serielt ATA-grensesnitt Serial ATA-150

Lager

Harddisk 500 GB - Serial ATA-150

Optisk lagring

Type DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - integrert

 

Kortleser

Type 6 i 1-kortleser

Støttede flashminnekort SD Memory Card, Memory Stick, Memory Stick PRO, MultiMediaCard, xD-Picture Card, MMCplus

 

Skjerm

Skjermtype 15.6" TFT

Maks. oppløsning 1366 x 768 ( WXGA )

Bredskjerm Ja

Fargestøtte 24-bit (16,7 millioner farger)

Egenskaper LED-bakgrunnsbelysning, CineCrystal, 60%-fargeskala

 

Video

Grafisk prosessor NVIDIA GeForce GT 240M

Videominne 1 GB

 

Lyd

Lydutgang Lydkort

Tilpassede standarder Dolby Digital Live, Dolby Pro Logic IIx, High Definition Audio, Dolby Home Theater

Lydinngang Stereomikrofon

 

Notebook-kamera

Kameratype Integrert

 

Inngangsenhet(er)

Type Tastatur, touchpad

Egenskaper Innebygget numerisk tastatur

 

Nettverkstilknytning

Nettverkstilknytning Nettverksadapter

Trådløs LAN-støtte Ja

Datakjedeprotokoll Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft), Bluetooth 2.0 EDR

Egenskaper Acer SignalUp

Tilpassede standarder IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, Wi-Fi CERTIFIED, IEEE 802.11n (draft), Bluetooth 2.0

 

Ekspansjon / Tilkoplinger

Totalt antall (frie) ekspansjonsspor 2 ( 0 ) x minne - SO DIMM 204-pins

1 ( 1 ) x ExpressCard/54

 

Grensesnitt

3 x Hi-Speed USB - 4 pin USB Type A

1 x audio / video - HDMI - 19-pin HDMI Type A

1 x fjernkontroll - infrarød

1 x skjerm/video - VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15)

1 x lyd - SPDIF-utgang/hodetelefoner/utlinje - stereo minijack 3,5 mm

1 x mikrofon - inngang - minijack 3,5 mm

1 x lyd - line-In - minijack 3,5 mm

1 x nettverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T - RJ-45

1 x Lagring - eSATA - 7-pin ekstern seriell ATA

 

Diverse

Egenskaper Sikkerhetslåsspor (kabellås solgt separat), administratorpassord, systempassord, wake on LAN

Tilpassede standarder ACPI 3.0

 

Strømforsyning

Strøminnretning Ekstern

Påkrevd nettspenning AC 120/230 V ( 50/60 Hz )

Batteri

Teknologi 8-cellers litiumion

Installert antall 1

Kapasitet 4800 mAh

Levetid (inntil) 3.5 time®

 

Programvare

* Acer Arcade™ Deluxe featuring Cinema, Album, Music, Acer HomeMedia

* Acer InstantOn Arcade

* Acer Bio-Protection

* Acer Crystal Eye

* Acer GridVista™

* Acer Launch Manager

* Acer Backup Manager

* Acer PowerSmart Manager

* Acer Recovery Management

* Acer GameZone

* Acer Video Conference Manager featuring Video Quality Enhancement (VQE)

* McAfee Internet Security Suite 60-day trial version

* Adobe® Reader®

* NTI Media Maker™

* Microsoft® Works 9.0 with Office Home and Student 2007 Trial

 

Maskinen leveres med Windows Vista Home Premium, som kan oppgraderes på acer sine hjemmesider, så du får tilsendt Windows 7 når det utgis! Du må desverre betale fraktkostnaden for cd'en.

 

Prisen ligger i skrivende stund på ca 7995,- hos blandt annet komplett, mpx og netshop.

 

En annen modell av denne er LXPG80X005.

 

Kjapp oversikt over spesifikasjoner på LXPG80X005:

Intel Core 2 Duo P6600 (fant ikke noe særlig info om denne i farta), Nvidia GeForce GT240m, 500GB Hdd, 4GB DDR3 ram, Blu-ray, 15,6" LED-skjerm.

 

Mer informasjon i spoiler.

 

Prosessor Intel Core 2 Duo P6600

Minne 4096MB

Harddisk 500GB

Skjerm 15,6"

Oppløsning 1368x768

Skjermkort Nvidia GeForce GT240-1GB DDR3

Batteri 8cells 2,4

Programvare Windows Vista Home(Norsk, Engelsk) (Modellavhengig), Antivirus Trial versjon (60 dager fri bruk), NTI Media Maker,Acer Arcade™ Deluxe, Adobe® Reader®

Lydkort Dolby®-optimized surround sound system med to innebygde stereo høytalere og en Acer Tuba CineBass booster, High-definition audio support

Optisk enhet Blu-ray spiller/Dvd brenner S-M

Webkamera HD Crystal Eye Webcam

Kortleser Multi i 1 kortleser for SD™, MMC, MMCplus™, MS, MS PRO, xD

Bluetooth Ja

Nettverk WLAN 802.11b/g/Draft-N (modellavhengig) og integrert 10/100/1000 nettverkskort

Trådl. nettverk Ja 802.11_N

Fingeravtrykkleser 1

Annet Bakgrunnbelyst keyboard

USB porter 3

VGA 1

HDMI 1

Linjeinngang 1

Mikrofoninngang 1

 

 

Fant kun informasjon om denne på elprice, så er dessverre ikke så utfyllende. Prisen er 8995,-

 

En annen modell jeg fant på mamoz, LX.PBK0X.077, har også modelnavnet 5935G. Jeg tror dette er en litt eldre modell som har vært lengre på markede enn de nevnt over.

 

Kjapp oversikt over spesifikasjoner på LX.PBK0X.077:

Intel® Core™2 Duo processor T6400 NVIDIA® GeForce® GT 130M with up to 2815 MB of TurboCache™ (1024MB ddr2 vram dedikert)., 500GB Hdd, 4GB DDR3 ram, 15,6" LED-skjerm.

 

Kommer med full informasjon i spoiler.

 

Prisen på mamoz for LX.PBK0X.077 ligger på 8995,-, så tror ikke dette er en maskin å satse på.

 

notebookcheck.comer det en test av en 5935G, dog med andre spesifikasjoner enn den jeg har listet opp.

 

Flere bilder:

 

9c347e7c40.jpg

5935g er en fin maskin!

 

8e15e07283.jpg

De skryter av skjermen, gleder meg til å se denne personlig.

 

83b04cc8fa.jpg

Mediakontroll

 

dbd8544d81.jpg

Porter på venstre side! Strøm, ethernet, VGA, HDMI, E-sata og 2x USB, Lyd

 

c24d460c5c.jpg

 

4ff0484f8e.jpg

Blått lys er jo alltid populært.

 

bc6197f27f.jpg

 

ebaf5a73a0.jpg

Tastaturet er av samme type som flere nyere Acer modeller, og skal ifølge notebookcheck være bakgrunnbelyst med hvite LEDs.

 

b2b091d884.jpg

 

 

Alle bilder er hentet med tillatelse fra www.notebookcheck.com

 

Mer kommer!

Endret av Artilleristen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*mine innlegg*

 

skal bare si at jeg tipper acer har laga flere versoner av denne med bla annen prosessor ;) men vi får se :)

 

*LED skjerm :dribble:*

 

edit: windows 7 er IKKE gratis fra Acer! du MÅ betale ca 130 kr (som er frakta). for 100% gratis win7 så må du ha en ny kjøpt windows vista plate ;)

 

Det er 3 versoner av denne dataen! en med GT 240M, en med GT 130M og en med (ikke funnet sikre skilder enda :s* ATI Mobility Radeon™ HD 4570 (tipper GT 130M og Radeon 4570 har BLue Ray mens GT240M IKKE har blue Ray ;). prisforskjellen er ca 1000 kr mer for den med GT 240M.

 

 

skal fortsette og finne info ;)

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Absolutt en interessant PC å kjøpe. Har kjørt Acer før fordi jeg er veldig fornøyd med byggekvaliteten deres, servicen er konge, og maskinene varer lenge. At min nåværende Aspire 5110 i det hele tatt er i live fremdeles er et testament til god byggekvalitet ...

 

Det som ikke er så bra med Acer er all drit-programvaren som følger med, men jeg tar vanligvis en backup og så clean install umiddelbart uansett så det utgjør ikke noen forskjell.

 

 

Spørsmål:

 

- Prisnivå på de ulike modellene? Mest interessert i en modell uten BluRay, men med så bra skjermkort som mulig. Heller HD4570 enn GT130M. Også interessert i så bra CPU som mulig om det kommer utgaver med forskjellig CPU. Core 2 Duo 2.1+ er et must, 2.5GhZ Core 2 Duo er ideelt.

 

- Når maskinen forventes for salg i Norge?

Lenke til kommentar
Spørsmål:

 

- Prisnivå på de ulike modellene? Mest interessert i en modell uten BluRay, men med så bra skjermkort som mulig. Heller HD4570 enn GT130M. Også interessert i så bra CPU som mulig om det kommer utgaver med forskjellig CPU. Core 2 Duo 2.1+ er et must, 2.5GhZ Core 2 Duo er ideelt.

 

- Når maskinen forventes for salg i Norge?

 

den som har det GT 240M grafikkorte er dne kraftigste som er uten blue ray. (4570 og gt130 har blueray)

så langt så ser det ut som at alle CPuene er like på alle modellene :)

 

prisen ligger på rundt 8500 - 9000kr for GT240M og ca 7800 - 8000 kr for 570 og gt130

Endret av Submit
Lenke til kommentar
Spørsmål:

 

- Prisnivå på de ulike modellene? Mest interessert i en modell uten BluRay, men med så bra skjermkort som mulig. Heller HD4570 enn GT130M. Også interessert i så bra CPU som mulig om det kommer utgaver med forskjellig CPU. Core 2 Duo 2.1+ er et must, 2.5GhZ Core 2 Duo er ideelt.

 

- Når maskinen forventes for salg i Norge?

 

den som har det GT 240M grafikkorte er dne kraftigste som er uten blue ray. (4570 og gt130 har blueray)

så langt så ser det ut som at alle CPuene er like på alle modellene :)

 

prisen ligger på rundt 8500 - 9000kr for GT240M og ca 7800 - 8000 kr for 570 og gt130

 

 

Feil. LX.PG80X.004(GT240M) versjonen koster 7990kr.

Endret av Lachesis
Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å finne alle de forskjellige konfigurasjonene nå! Ellers er det supre nyheter at MPX har fått den på lager, har selv bestilt på komplett, men MPX er jo en del av Komplett ASA, så håper de også får den straks! :D

 

Update:

Holder på å legge inn informasjon om LXPG80X005, som jeg blandt annet har sett på elprice.no

 

Hovedendring med denne maskinen, annen prossesor og blu-ray.

Endret av Artilleristen
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Spørsmål:

 

- Prisnivå på de ulike modellene? Mest interessert i en modell uten BluRay, men med så bra skjermkort som mulig. Heller HD4570 enn GT130M. Også interessert i så bra CPU som mulig om det kommer utgaver med forskjellig CPU. Core 2 Duo 2.1+ er et must, 2.5GhZ Core 2 Duo er ideelt.

 

- Når maskinen forventes for salg i Norge?

 

den som har det GT 240M grafikkorte er dne kraftigste som er uten blue ray. (4570 og gt130 har blueray)

så langt så ser det ut som at alle CPuene er like på alle modellene :)

 

prisen ligger på rundt 8500 - 9000kr for GT240M og ca 7800 - 8000 kr for 570 og gt130

 

 

Feil. LX.PG80X.004(GT240M) versjonen koster 7990kr.

 

tenkte vist en 1000kr for mye :)

Lenke til kommentar

Da var LXPG80X005 lagt til, svært lik LX.PG80X.004, med unntak av at den har blu-ray, og en annen prossesor, jeg ikke fant noe informasjon om! Helt klar en mulighet for de som ønsker 240m og blu-ray.

 

Skal nå prøve å legge til LX.PBK0X.077, som blant annet blir solgt på mamoz.no. Tror dette er en eldre modell, som har vært ute en stund, men kommer tilbake med mer når jeg får sjekket litt.

 

Lagerstatus på LX.PG80X.004

Komplett: ubekreftet 02.09.09

Mpx: På lager!

Netshop: ubekreftet 08.09.09

Ps: Bekreftet 04.09.09

 

Noen som vet hvor lang tid det tar før jeg får mulighet til å bruke et reservert beløp igjen hvis jeg kansellerer på komplett? Skulle gjerne heller lagt inn ordren på mpx.

 

Edit:

 

Påpek også gjerne skrivefeil i førsteposten, og foreslag til endringer. Målet er selvfølgelig å få den så bra som mulig, og samtidig prøve å holde den oppdatert.

Endret av Artilleristen
Lenke til kommentar

 

Absolutt en interessant PC å kjøpe. Har kjørt Acer før fordi jeg er veldig fornøyd med byggekvaliteten deres, servicen er konge, og maskinene varer lenge. At min nåværende Aspire 5110 i det hele tatt er i live fremdeles er et testament til god byggekvalitet ...

 

Det som ikke er så bra med Acer er all drit-programvaren som følger med, men jeg tar vanligvis en backup og så clean install umiddelbart uansett så det utgjør ikke noen forskjell.

 

 

Spørsmål:

 

- Prisnivå på de ulike modellene? Mest interessert i en modell uten BluRay, men med så bra skjermkort som mulig. Heller HD4570 enn GT130M. Også interessert i så bra CPU som mulig om det kommer utgaver med forskjellig CPU. Core 2 Duo 2.1+ er et must, 2.5GhZ Core 2 Duo er ideelt.

 

- Når maskinen forventes for salg i Norge?

 

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg nok gått for LX.PG80X.004, som de feks fikk inn på MPX i dag. Den har Nvidia GeForce GT240m, har ikke BluRay, prosessoren er en Core 2 Duo T6500, på 2,1 Ghz. Denne maskinen koster 7995,-.

 

Og ja, kommer mye dritt med Acer, men som du sa, det får man jo fjernet.

Lenke til kommentar

endelig en tråd for denne pcen ja:)

Vurdere sterkt å kjøpe denne fra mpx, da de er eneste som har den på lager. Noen som vet noe om leverings tid til bardufoss?(førstegangstjeneste:p)

 

lurer litt på hvilket tilbehør som følger med? Er det noe bærevesk, beskyttelsesgreie etc. med i pakken?

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at det følger med bæreveske/beskyttelsegreie med i pakken. Selv har jeg et "cover" i neoprene fra min forrige maskin som jeg kommer til å bruke. Disse koster ofte ca 200,-. De er ikke en "bæreveske", men gir maskinen ekstra beskyttelse når du feks har maskinen i en vanlig ryggsekk etc.

 

Det er mange faktorer som slår inn på leveringstiden, men hvis vi sier at de er raske på mandag, og sender den da, så vil den ankomme Bardufoss leir torsdag/fredag vil jeg tro. Bor selv i Tromsø, så blir vell ca samme leveringstid. Ellers vil jeg anbefale deg å gå til varemottaket på leiren selv nå pakkesporingen viser at den er levert. Husker fra min førstegangstjeneste, at varemottaket på Rena ofte brukte mer enn nok tid før jeg fikk beskjed om at en pakke var ankommet.

Lenke til kommentar

La nettopp inn min bestilling på denne maskinen på MPX. Forventer å få den levert hjemme når jeg kommer hjem på perm neste uke! Blir tidenes perm^^,

 

Bestilte forøvrig LX.PG80X.004. Har vært på jakt etter en bærbar lenge etter at min gamle gikk åt dundas. Og ble litt overrasket når jeg så denne modellen i forhold til andre, med tanke på pris/specs.

 

Virker veldig lovende med GT240m kortet og led skjerm! Jeg får ikke feiret juleaften hjemme i år, så detta blir førkompensasjon:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...