Gå til innhold

Test: Panasonic TZ6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Oppladbart batteri og lader følger med, batterikapasiteten er OK for et kompaktkamera."

 

-Når Panasonic først lager 2 versjoner av samme TZ-kamera (Travel Zoom), burde ett av dem hatt mulighet for å bruke AA-batterier.

Slik at man ikke hadde trengt å velge reiserute etter hvor man finner elektrisitet, og sluppet å dra på en batterilader og stikkontaktadapter.

Lenke til kommentar
Har kameraet auto-rotasjons funksjon?

 

Dvs bilder på høykant blir autorotert uten at man må sitte noen timer å snu alle bildene manuelt etterpå?

Jeg tror at TZ7 som broren min har har det, er ikke sikker på om TZ6 har det.

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har ikke sjekket Autorotate på mitt nye TZ7 ennå, men det skal jeg gjøre nå. Forøvrig er jeg veldig fornøyd etter et par ukers bruk på ferie. Hadde et Canon G10, og det var bra det, men for komplisert for fruen. Hun elsker derimot TZ7. Den største forskjellen på de to er (slik jeg ser det)manuelle innstillinger på G10 er knallbra, og nesten fraværende på TZ7 (men det var litt av hensikten for min del), men utrolig bra automatikk på TZ7. Generelt blir bildene på TZ7 litt varmere, og alt i alt kan jeg ikke påstå at jeg som amatør ser så veldig mye forskjell på bildene fra G10 til TZ7. Video funkjonen har jeg brukt mye og kvaliteten er knallbra. Veldig fint og bare kunne trykke på en knapp for å starte/stoppe video uten og måtte bytte modus. For å sette i preview modus må du sette en switch. Der likte jeg G10 sin løsning med en enkel knapp i stedet litt bedre. Har også kjøpt undervannshus og det skal testes til neste uke. Det var en av grunnene til at jeg byttet ut G10'en. Der er det nemlig en skikkelig konstruksjonssvikt på undervannshuset som gjør intern blitz ubrukelig, i tillegg til at videofunksjonen er middels. TZ7 sin blitzløsning (undervann) ser bedre ut, så det blir spennende.

Syntes eller testen burde brukt TZ7, da det meste av det som trekker ned er bedre på TZ7. Se ellers lyd og bilde sin test av TZ7.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...