Gå til innhold

Død GPU HP Pavilion dv7 1093eo


Anbefalte innlegg

Heisann folkens. Lite familieoppdrag med å få liv i en HP Pavilion DV7 1093eo, funnet frem til at det må være død gpu, tydeligvis kjent "svart skjerm" problematikk med denne serien til HP. Ok fortsatt en grei maskin med ram og disker jeg uansett ikke får brukt til noe annet. Utallige youtube videoer med "gjenoppliving" av gpu, men forstår at det uansett er en kortvarig løsning - og litt sketchy kanskje å putte hovedkortet i ovnen.

Er derfor på leting etter et hovedkort til denne maskinen, men det ser helt umulig ut; ebay, amazon, komplett.no, hp (brukerservice...). Er det noen som har tips???!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Delenummer er 480365-001 eller 480366-001 avhengig av hvilken GPU du har. Ser ut til å koste ca. 700kr  brukt på ebay. Men jeg tror nok ikke det er verdt det. Om det er en veldig vanlig feil er det kanskje bare et tidsspørsmål før det oppstår igjen. Til omtrent samme prisen får du kjøpt brukt kvalitetslaptop (eks. thinkpad) med tilsvarende ytelse.

 

Men test uansett med ekstern skjerm før du eventuellt finner på å kjøpe hovedkort.

Lenke til kommentar

Delenummer er 480365-001 eller 480366-001 avhengig av hvilken GPU du har. Ser ut til å koste ca. 700kr  brukt på ebay. Men jeg tror nok ikke det er verdt det. Om det er en veldig vanlig feil er det kanskje bare et tidsspørsmål før det oppstår igjen. Til omtrent samme prisen får du kjøpt brukt kvalitetslaptop (eks. thinkpad) med tilsvarende ytelse.

 

Men test uansett med ekstern skjerm før du eventuellt finner på å kjøpe hovedkort.

 

Hei og takk for svar! Mener jeg har testet det som kan testes og med ekstern skjerm / tv (VGA, HDMI). Når jeg søkte på brukte jeg navnet på maskinen (1093eo) siden det er en drøss av disse i ulike modeller. Enig med deg at det er en stiv pris for et brukt og såkalt testet fungerende kort fra Kina + moms. Skjønte også på kommentarene på forum etc med hensyn til gjenoppliving av GPU'en - at det var et marked for å selge disse hovedkortene / maskinene videre uten å melde defekter / hva som er utført.

 

Får tenke litt til. Bare svar videre hvis du har noen grom-tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...