Gå til innhold

[Løst] Tips til Biltur i Europa


Woltox

Anbefalte innlegg

Halloen tenkte å ta en biltur i europa (tyskland og muligens frankrike/nederland/luxemburg) og lurte på hva slags tips man kan ta med på veien.

Kommer til å ha med pass+reiseforsikring samt telefonnr. til div viktige ting. Telefon men mulighet for databruk

 

Ønsker:

Tips / ting jeg bør holde meg unna

En Navigasjons-app som har mulighet for å laste ned kart 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å holde deg unna storbyer. I Tyskland behøver du hvertfall et klistermerke som viser at bilen har "lavt utslipp" for å kjøre inn i bykjernene. Løste dette i sommer ved å parkere på park and ride-plasser utenfor byene, og ta tog inn til sentrum. Slapp å betale for parkering, og stresse med bykjøring.

 

Ellers kan det være en fordel å ha en god bilforsikring, gjøre deg kjent med hvilke avtaler du har på veihjelp, i tilfelle noe skulle skje på veien.

 

Også er det ganske gøy å bare være spontan, og plutselig svinge av på severdigheter som er skiltet langs motorveien. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sier meg enig med emhb. Om du skal til Amsterdam, for all del ikke kjør bilen inn i sentrum. Vi endte opp med å betale mer for parkering enn overnatting. Parker her og ta trikk inn. Når vi parkerte der var t/r med trikk inkludert for alle i bilen.

 

Har også kjørt inn til sentrum av Berlin og det er heller ikke og anbefale. Endte opp med å kjøre inn på ett trikkespor på Alexanderplatz hvor jeg ikke hadde noe som helst å gjøre. Morsomme minner er det jo da :)

 

Edit: Paris var ikke like problematisk når jeg var der. Parkerte like ved Eiffeltårnet, kan ikke minnes at det var i nærheten av parkeringsprisene i sentrum av Amsterdam heller. Luxembourg by var heller ikke så gal å kjøre i.

Endret av Olabukse3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...