Gå til innhold

Diana F+ Deluxe Kit - hjelp meg!


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å bestille meg Diana F+ Deluxe Kit.

http://www.lomography.com/magazine/blog/20...amilia-together

 

Har noen erfaring med Diana-kamera og kit'et? Eller tips til eventuelle andre kamera?

 

Jeg kan ikke så mye om analog fotografering, så jeg trenger all den hjelp jeg kan få :) Har lest litt rundt på forumet men ikke helt forstått alt, for jeg kan ikke med feks iso på filmer og andre "fagutrykk", så jeg vet heller ikke hva slags filmer jeg skal ha i kameraet. Hva ligger filmer og framkalling på i pris, og hvor på nett er det beste stedet å kjøpe? Vil et diana F+ bli dyrt å bruke?

 

Ikke le av meg nå da siden jeg ikke kan så mye.. :!:

Jeg har veldig lyst å lære så håper noen kan gi meg gode svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Dette er jo det nærmeste man kommer svindel i fotobransjen idag. 1800 spenn for noe som skal ta bilder av generelt dårlig kvalitet. Diana+ er jo en reproduksjon så lite nostalgi å finne også. Skal du absolutt ta bilder med plastikkamera anbefaler jeg heller en holga på ebay. koster rundt 200 inkl. frakt.

Lenke til kommentar
Jeg har lyst å bestille meg Diana F+ Deluxe Kit.

http://www.lomography.com/magazine/blog/20...amilia-together

 

Har noen erfaring med Diana-kamera og kit'et? Eller tips til eventuelle andre kamera?

 

Jeg kan ikke så mye om analog fotografering, så jeg trenger all den hjelp jeg kan få :) Har lest litt rundt på forumet men ikke helt forstått alt, for jeg kan ikke med feks iso på filmer og andre "fagutrykk", så jeg vet heller ikke hva slags filmer jeg skal ha i kameraet. Hva ligger filmer og framkalling på i pris, og hvor på nett er det beste stedet å kjøpe? Vil et diana F+ bli dyrt å bruke?

 

Ikke le av meg nå da siden jeg ikke kan så mye.. :!:

Jeg har veldig lyst å lære så håper noen kan gi meg gode svar!

 

 

billig film dukker opp av og til på ebay.

for å få rimeligere fremkalling kan du samle opp en håndfull eller mer med film. Da kan det være du får kvantumsrabbat.

 

ellers kan du jo fremkalle S/H selv, som er veldig billig.

 

lomography selger kameraene dyrt. ebay er billigt :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei

Dette er jo det nærmeste man kommer svindel i fotobransjen idag. 1800 spenn for noe som skal ta bilder av generelt dårlig kvalitet. Diana+ er jo en reproduksjon så lite nostalgi å finne også. Skal du absolutt ta bilder med plastikkamera anbefaler jeg heller en holga på ebay. koster rundt 200 inkl. frakt.

 

Svindel og svindel.. Dersom du tar den billigste utgaven av Diana + uten alt ekstrautsyret får du den for 374 kr på http://shop.lomography.com/shop/

 

Lomo ER dyrt men jeg syns det er gøy. For meg er det viktigste med foto å ha det gøy. Kan tenke meg at dersom du er en profesjonell fotograf eller HDR-freak så er kanskje ikke Lomo gøy, men det er jo smak og behag.

 

Har ikke Diana selv men den tar mellomformat film, 120, ikke den "vanlige" 35mm filmen. Kan nok bli dyrt å få fremkalt og få digitalisert/papirkopier av denne fimen på fotobutikker.

 

Dersom du vil begynne med Lomo vil jeg anbefale deg å sjekke ut Lomo L-CA, den tar 35mm film som du helt sikkert har sett (brukes feks. i engangskameraer), Fotoknudsen tar feks. rundt 100kr for å fremkalle og digitalisere en slik film. Har hatt dette kameraet selv i snart 10 år nå og har det fremdeles kjekt med det når jeg vil prøve noe annet enn digitalt. Ser at disse kameraene nå er svært dyre på http://shop.lomography.com/shop/ Men du kan nok finne det billigere brukt. Evt. ville jeg gått for "LOMO LC-A REFURB" dersom du vil kjøpe på lomography sine sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...