Gå til innhold

Finnes det regnskapsførere som tar 500 kroner timen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er regnskapsfører selv (slik at det er sagt), så jeg er kanskje ikke helt upartisk.

 

Du finner kanskje noen regnskapsførere som har timepriser som begynner på 5 tallet dersom du søker på regnskapsbyrå/førere som holder til "ute på landet".  I byene skal det godt gjøres. Det er nok også noen "pensjonister" som driver litt på si som kanskje har lave priser, men det er ikke alltid lett å finne disse.

 

Når det kommer til dyrt eller ikke - så tenk på at medgått tid x timepris = sluttsum.  Mange med høye timesatser kan forsvare det med at jobben faktisk blir gjort raskere (erfaring, rette systemer etc).  Avhengig av hvilken virksomhet du driver, kan du det være forskjeller på hvilke tjenester du trenger, og da kan små, spesialiserte (mot bransjer)  regnskapsførere ofte bli rimeligere enn store byrå. Forhør deg med potensielle regnskapsfører hvilke systemer de har, hvordan de planlegger å legge opp arbeidet på ditt selskap, og ikke heng deg så altfor mye opp i timepris. Spør gjerne om hva "lignende selskaper de fører for" ligger på i årlig honorar.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

For å tilføye til dette. Det må også nevnes at selv om en del regnskapsfører har x antall timer i kroner kan det også i mange tilfeller komme store gebyrer. F.eks 50 kr per lønnsslipp ved lønnskjøring, 10 kr per bilag scannet, osv. Dette kan påvirke sluttsummen betydelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Også en viktig ting. En del regnskapsbyråer/regnskapsførere har tatt i bruk moderne løsninger der man som kunde kan gjøre mye grovarbeid selv, slik som scanning og forføring av bilag, fakturering osv. Disse løsningene kan gjøre totalsummen lavere, selv om enhetspriser er høyere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er regnskapsfører selv (slik at det er sagt), så jeg er kanskje ikke helt upartisk.

 

Du finner kanskje noen regnskapsførere som har timepriser som begynner på 5 tallet dersom du søker på regnskapsbyrå/førere som holder til "ute på landet".  I byene skal det godt gjøres. Det er nok også noen "pensjonister" som driver litt på si som kanskje har lave priser, men det er ikke alltid lett å finne disse.

 

Når det kommer til dyrt eller ikke - så tenk på at medgått tid x timepris = sluttsum.  Mange med høye timesatser kan forsvare det med at jobben faktisk blir gjort raskere (erfaring, rette systemer etc).  Avhengig av hvilken virksomhet du driver, kan du det være forskjeller på hvilke tjenester du trenger, og da kan små, spesialiserte (mot bransjer)  regnskapsførere ofte bli rimeligere enn store byrå. Forhør deg med potensielle regnskapsfører hvilke systemer de har, hvordan de planlegger å legge opp arbeidet på ditt selskap, og ikke heng deg så altfor mye opp i timepris. Spør gjerne om hva "lignende selskaper de fører for" ligger på i årlig honorar.

 

Lykke til.

Takk for svar.

Jeg fant noen til 700 som jeg synes virket greie og timesprisen var heller ikke så verst. 

 

Det viktigste er egentlig at jeg er fornøyd, om det er noen kroner mer spiller ikke så stor rolle. Men så lenge jobben blir gjort ordentlig er jeg fornøyd.

 

Regnskapsførere har fullstendig taushetsplikt, stemmer det?

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Et tips for å mulig kunne holde utgiftene litt nede, er å ikke fakturere samme kunde etter hvert oppdrag om du har flere oppdrag pr måned, men kanskje samle opp til èn til to faktureringer i måneden. Dette vil redusere antall bilag. 

Endret av Autofil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...