Gå til innhold

Sniktitt: Warhammer 40.000: Dawn of War II (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tre av rasene som er offentliggjort så langt kjenner vi fra før. «Space Marines», «Orks» og «The Elders» er gamle ørner.

 

"The Elders"??? Navnet deres er "Eldar", uten noen "the" på forhånd.

 

Her gjelder det å være forsiktig, før noen VIRKELIGE Games Workshop fanboys legger merke til det. ;)

Lenke til kommentar
«Teranid»-rasen blir så absolutt en utfordring å måle krefter med, og det er spennende med en helt ny og nedslaktingsklar rase. Relic har helt klart blitt påvirket av sitt Company of Heros når de nå utvikler Dawn of War II, og de strategiske elementene og taktiske kampene ser så langt ut til å kunne gi et bunnsolid sluttprodukt.

Du må gjerne kalle tyranids for nids, men teranids slipper du ikke unna med.

 

Typos lead to heresy!

 

Anyways, koser meg ennå voldsomt med Dawn of War tross de mange bugs og det elendige lobbysystemet til Gamespy. Det blir spennende å se åssen 2rn ender opp. DoW ødela Broodwar og Warcraft fullstendig for meg. Det er så vanskelig å gå vekk fra squad basert action og tilbake til alt det rotet med arbeidere som skal sanke ressurser selv om Blizzard har mye bedre kvalitet :p

Endret av Aran
Lenke til kommentar

var på gamestop for noen uker siden og stusset over WH "fantasy" eller 40k.

jeg valgte "fantasy" siden det var det jeg likte best i "ekte" warhammer (spilte chaos og skaven om noen lurte), men dataspillet var ikke noe stas. så jeg kjøpte samlepakken (de 3 første spillene) til 40k dawn of war, og det er jo bare helt nydelig. har bare spilt første versjon til nå og gleder meg til å bli ferdig med det slik at jeg kan spille med flere raser.

 

dawn of war 2 skal kjøpes på release dagen av meg i verfall :)

Lenke til kommentar
Det som er litt dumt med warhammerspill er at de ikke klarer å få med seg alle rasene :hrm: Dumt for entusiaster...

 

dow1 med tillegg ser ut til å ha klart det, men jeg har ikke full oversikt så...

 

Jeg har Warhammer Mark of Chaos skjønner du. Spillet er ikke til å annbefale. Fire hovedraser og et glimt av to andre (tror det fins fjorten). Men det er ikke bare det som gjør spillet dårlig. Nå snakker jeg om de "gamle" warhammerfigurene (de er best)

Lenke til kommentar
Videoen virker jo å gjengi premisset til DoW1, at Eldar var kommet... Grafikken så ikke ut å være vesentlig forbedret heller, ikke at det er et holdepunkt for meg personelig... men virker for meg mer som en utvidelse enn en etterfølger.

 

 

Grafikken ikke vesentlig forbedret? Mer en utvidelse enn en etterfølger?

Den soppen du spiser er ikke den typen du får kjøpt i butikken.

Lenke til kommentar

Gleder meg stort til dette :)

Har spilt DoW med diverse ektrapakker siden 2006.

Dawn Of War med de 3 ekstrapakkene som er utgitt, 9 raser:

Space Marines, Orks, Eldar, Chaos Space Marines, Imperial Guard, Tau, Necron, Sisters of Battle og Dark Eldar.

Ellers finnes det jo så utrolig mange forskjellige raser eller kanskje rettere sagt hærstyrker i Warhammer 40k, menneskene alene har minst 5...

 

Av disse var det de 4 første som ble sluppet i "vanilla" DoW, resten har blitt lagt til i ekstrapakkene.

Til DoW 2 er det annonsert 4 raser: Space Marines, Orks, Eldar og Tyranids.

 

DoW 2 vil, som DoW "Vanilla" inneholde kun kampanje for Space Marines, men denne vil i DoW 2 være mye friere, blant annet med alle RPG og wargear-mulighetene.

 

Relic vil nok følge samme mønster som med før, med flere raser lagt til i ekstrapakkene, og kampanjer for de andre rasene etterhvert.

 

Traileren som var linket til i artikkelen er "Eldar Reveal"-traileren når de annonserte at Eldar var den tredje rasen.

 

Det virker som om Tyranids kanskje vil være hovedfienden i kampanjen, men med noen slag mot Orks og Eldar.

Lenke til kommentar
Jeg husker godt hvor fett DoW war da det først kom ut. Jeg håper DoW2 klarer å engasjere meg like mye.

 

Er ikke kommet ett eneste rts på evigheter som har klart å engasjere meg. Alle er bygd opp som c&c, så har man fyllt på med EA formelen for "nye" spill (nhl 96-97-98-99-2000 etc -_-). Så må jo innrømme at det ikke skal så mye til for min del.

Lenke til kommentar
Er ikke kommet ett eneste rts på evigheter som har klart å engasjere meg. Alle er bygd opp som c&c, så har man fyllt på med EA formelen for "nye" spill (nhl 96-97-98-99-2000 etc -_-). Så må jo innrømme at det ikke skal så mye til for min del.

Hvis du mener den påstanden er riktig så har du ikke prøvd Supreme Commander (FA) ;)

Lenke til kommentar
Er ikke kommet ett eneste rts på evigheter som har klart å engasjere meg. Alle er bygd opp som c&c, så har man fyllt på med EA formelen for "nye" spill (nhl 96-97-98-99-2000 etc -_-). Så må jo innrømme at det ikke skal så mye til for min del.

Hvis du mener den påstanden er riktig så har du ikke prøvd Supreme Commander (FA) ;)

 

som er den spirituelle oppfølgeren av total annihilation...

Lenke til kommentar
var på gamestop for noen uker siden og stusset over WH "fantasy" eller 40k.

jeg valgte "fantasy" siden det var det jeg likte best i "ekte" warhammer (spilte chaos og skaven om noen lurte), men dataspillet var ikke noe stas. så jeg kjøpte samlepakken (de 3 første spillene) til 40k dawn of war, og det er jo bare helt nydelig. har bare spilt første versjon til nå og gleder meg til å bli ferdig med det slik at jeg kan spille med flere raser.

 

dawn of war 2 skal kjøpes på release dagen av meg i verfall :)

 

Ja, i alle dataspillene hittil fra fantasy-settingen, så har de hengt seg så mye opp i charge og formasjons reglene fra tabletop spillet at det ikke egentlig egner seg som et rts. Og i tillegg så tvinger de nesten gjennom et slags opplegg hvor du maksimalt kan ha en 10-20% tap for at det ikke skal ødelegge for videre fremdrift i kampanjen osv. Helt håpløst.

 

DoW serien har revet seg tilstrekkelig mye bort fra tabletop spillet det er baset på til at det fungerer bra som et RTS. Ser ut som om DoW2 har klart å beholde mesteparten av det gode de hadde klart å finne på fra første spillet i serien og.

 

Er det forresten noen som vet om DoW2 fortsetter historien med Blood Ravens og Captain Angelos osv?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...