Gå til innhold

Rakk ned på dine favoritter!


Ceaucescu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Schindler's List er min yndlingsfilm, det er den beste filmen jeg har sett, rett og slett fordi jeg synes det ikke er noe som helst i hele filmen som er dårlig eller trekker ned. Alt i filmen er perfekt, musikken, skuespillerne, lyden, bildet, alt. Jeg elsker den.

 

Men så er dette en rakke-ned-tråd, så da kan jeg si: Gudfaren filmene er litt for lange.

Lenke til kommentar

Jeg får vel utdype litt da, men det er litt trått når det er en slutt vi snakker om. Jeg syntes i hvert fall at den magiske stemningen i filmen tapte seg litt mot slutten. Jeg vil egentlig ikke gå så langt som å si at det er en dårlig slutt, men når man setter den i kontekst med hele filmen er den skuffende.

 

Var det nok? ^__^

Lenke til kommentar
Rakk gjerne ned min favoritt film :) Nemlig Fight Club.

Så jævlig teit når han driver og kaster seg selv rundt på slutten! Og den hær-oppbyggingen er jo helt uten mål og mening.

 

Over til meg:

Snatch er bare fancy nymotens klipping for å dekke over et elendig manus og syltynn historie :realmad:

 

 

Dette var gøy. Jeg melder meg frivillig til å rakke ned på yndlingsfilmer, spesielt Gudfaren-trilogien.

Lenke til kommentar

Selv om de fleste sikkert har sett den før, legger jeg Gudfaren i spoiler.

 

For det første så er filmene dørgende kjedelige. Halve tiden i Part I sitter de inne på et kontor og sturer. Sjefen sjøl har fått narkose i leppene og høres bare helt idiot ut. Det blir ikke mye bedre når han blir skutt i fillebiter og blir enda svakere.

 

Resten av familien er like dust. Hun dama som river masse tallerkener mens hun hyler og skriker er bare idiotisk, og så skal han fjompen av en liksomsjef i sjefens fravær banke opp mannen hennes.

 

Hele sørgeligheten rundes av med at de har fått enda en sjef, og han er mest patetisk av alle. Har dere hørt hva han sier til broren sin? "Aldri ta parti med noen utenfor familien igjen". Dustebroren driver med et eller annet i Las Vegas, uten sammeheng med historien. Hele scenen er bare dytta inn for at Pacino skal vise at han bestemmer. Og det opplegget med "jeg skal gi han et tilbud han ikke kan avslå" som går igjen i filmen, er ikke akkurat veldig festlig.

 

Litt av handlingen er også lagt til Sicilia, her blir kona til Pacino sprengt i fillebiter, liksom for å understreke hvor kjip filmen er.

 

Part II var så kjedelig at jeg ikke husker hva som skjedde.

 

 

Edit: Dette er gjort etter forespørsel fra CypheroN og trilogen kan på ingen måte regnes blant mine yndlingsfilmer.

Endret av -drugiS-
Lenke til kommentar

Interessant, drugis.

 

Men at "dustebroren" driver med noe i Las Vegas _har_ en sammenheng med filmen.

Part II så kjedelig at du ikke husker noe? Vel, se den igjen kanskje?

 

Men uansett, alle kan ikke like alt, og du er sansynligvis ikke fan av mafiafilmer.

Første gangen jeg så Gudfaren så jeg på alt det mafianske og stilen i filmen, det var ved andre og tredje titt jeg fikk med meg historien i filmene og alt bakom det, som også er ganske genialt.

Lenke til kommentar

Man skal rakke ned på sine egne favorittfilmer skjønner jeg? Vel, nå har jeg ikke en favorittfilm, men vi kan ta en av de jeg setter høyest, nemlig Gudfaren.

 

Ja, her har vi altså filmen som av mange er regnet av tidenes beste, et mesterverk av uante dimensjoner, laget av en respektert og annerkjent regissør som kan faget sitt. Likevel klarer ikke denne tydeligvis senile gamlingen å se at det er ti kilometer med luft mellom nevene til James Caan og ansiktet til Gianni Russo. Snakk om å hoppe fra mesterverk i det ene øyeblikket til en crappy b-film i det andre. Jeg håper stuntkoordinatoren aldri fikk seg en jobb i Hollywood etter denne flaue fadesen og ble kjeppjaget ut av California.

Lenke til kommentar

Gettysburg.

rart å si det, men en 4+ timer lang film er faktisk for kort, det mangler en del ting fra boka og slaget, det finnes en DC som kom på 2 VHS kasetter som var nærmere 5 timer. men den har desvere ikke kommet på dvd så jeg har ikke sett den.

 

Terminator 2.

filmen er enkelt en 10/10, men hver gang jeg ser det, så har jeg altid et lite ønske om at Arnold ikke hadde den "ikke drep mennesker orderen" hadde vært unektlig kult å se han ga litt rambo og drepe alle polti folka.

 

Black Hawk Down

Filmen er veldig god, men kunne ønske det var litt mer fra boka i den, vise litt mer fra somaliernes side, og ikke minst vise at malaysiske soldater faktisk døde når de reddet amerikanerne.

 

The Alamo

Det eneste filmen mangler er å vise hvor blodige slagene egentlig var, det er litt sånn PG-13 over det hele.

når en gruppe soldater får canister fra 5 meter burde de egentlig gå i oppløsing, men her flyr dem bare avgåre, men det er fremdeles den beste bruken av canister i film

 

Die hard 3

På slutten så sier McClane "say hallo to you brother" før han sprenger helikopteret til Simon, og så ETTERPÅ sier han jippy kay ay mother fucker,

dette er helt feil, han skulle si det FØRST så Say hallo osv, etter helikopteret var finito

Lenke til kommentar

Flere av yndlingsfilmene mine:

 

Ringenes Herre:

Hvor teit er det ikke at alver og andre fantasivesener hopper rundt som små jentunger? "Oooh, one ring to rule them all". Hele konseptet med en ring som skal styre den forbanna fantasiverdenen er helt på trynet.

 

Kommentarer til Legolas er i en klasse for seg. "Himmelen er rød, det er blitt spilt blod i natt." Hvor patetisk er det mulig å bli? "Trekløveret" Aragorn, Legolas og Gimli er ikke akkurat mye å samle på. Legolas med sine idiotiske kommentarer og feminine bue og Aragorn med en mystisk fortid som en dust i et hjørne på en møkkabar. Gimli fortjener et eget avsnitt.

 

Hvor morsomt er det at en jævla dverg er kort? I hele trilogien driver de og maser om at Gimli er treig og ikke klarer å holde følge med de to andre. Det er ikke så fryktelig morsomt å få oversiktsbildet av Legolas og Aragorn foran, med Gimli 10 meter bak, smelt opp på skjermen hvert femte minutt gjennom hele filmen.

 

Sam er forelska i Frodo, og Frodo er forelska i ringen. Sam blir sjalu på ringen, og Frodo blir sur. Makan til tynt romantisk trekantdrama skal man lete lenge etter. Og den skumle Sauron går i oppløsning av bare et kutt i fingeren, ikke akkurat en tøffing med andre ord.

 

Gandalv er gammel og grå, men plutselig finner han ut at Saruman har et ekstremt kult antrekk. Jeg vil også være hvit, tenker Gandalv. Det hele ender med at ingen kjenner ham igjen og Gandalv sitter igjen med et tåpelig flir om munnen. Stakkars Aragorn blir så forvirret av Gandalvs oppgradering av garderoben at han lengter tilbake til det koselige hjørnet i den gudsforlatte baren.

Lenke til kommentar
Black Hawk Down

Filmen er veldig god, men kunne ønske det var litt mer fra boka i den, vise litt mer fra somaliernes side, og ikke minst vise at malaysiske soldater faktisk døde når de reddet amerikanerne.

Den filmen må jo ha satt verdensrekord i flest avfyrte skudd. Geværene går ustanselig fra start til slutt. Nok til å gi en stakkars filmtitter hodepine, håpløst...

Lenke til kommentar
Black Hawk Down

Filmen er veldig god, men kunne ønske det var litt mer fra boka i den, vise litt mer fra somaliernes side, og ikke minst vise at malaysiske soldater faktisk døde når de reddet amerikanerne.

Den filmen må jo ha satt verdensrekord i flest avfyrte skudd. Geværene går ustanselig fra start til slutt. Nok til å gi en stakkars filmtitter hodepine, håpløst...

 

det er jo en av tingene jeg likte med filmen, det viser jo hvordan det var der.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...