Gå til innhold

Feature: Slik blir spill i år 2020


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Kan du gi meg en god grunn til å bytte ut PCen, som i alle år, har vært en genial spillemaskin, med en konsoll som gjør nøyaktig samme jobben, med langt mindre funksjoner?"

 

 

Pris. Slipper å oppgradere hver 3. måned.

 

Om du virkelig er interessert i spill som signaturen din indikerer, så burde du kanskje vite bedre enn å fare med slike usannheter?

 

AtW

Lenke til kommentar
Pris. Slipper å oppgradere hver 3. måned.

Når man holder en diskusjon, er det viktig at man ikke driver og kommer med totalt meningsløse meninger som ikke har det minste feste i virkeligheten.

Om du bytter ut 3 måned, med 3 år, så kan jeg forsåvidt være litt mer enig. Men da har jo det allerede kommet en konsoll eller to ekstra.

Lenke til kommentar
Å, herregud!

Ingen som tenker på kostnader her??

Skal du ha noe og spille på, men ikke har så godt råd, så kjøper man seg konsoll!

En pc kan kanskje "alt", men hvis en ikke har behov for "alt", men bare vil ha masse gøy for lite penger, så kjøper man KONSOLL!!

Word.

En PC er kanskje en smule større investering, men en betydelig mer langtsiktig en.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Så nå skal alle spill bli mer "underholdningsfokuserte", altså bli mer slik som tullespillene som alle som ikke kom inn i gaming før wii elsker? Vi som har vært gamere siden før vi lærte å knytte skolissene går en mørk fremtid i møte om denne karen har rett..

Ingen sjangre innenfor spillverdenen kommer til å dø ut. Det finnes alltid noen som liker den ene sjangeren.

 

Det gjør det naturligvis, men det han sier er at spill som Halo 3 og God of War kommer til å forsvinne. Det hadde jo vært helt jævlig.

Lenke til kommentar
Å, herregud!

Ingen som tenker på kostnader her??

Skal du ha noe og spille på, men ikke har så godt råd, så kjøper man seg konsoll!

En pc kan kanskje "alt", men hvis en ikke har behov for "alt", men bare vil ha masse gøy for lite penger, så kjøper man KONSOLL!!

Word.

En PC er kanskje en smule større investering, men en betydelig mer langtsiktig en.

Jeg har en gammel pc som jeg kun bruker til nett og kommunikasjon. Jeg synes det er greit å bare la den gjøre det, så lar jeg 360'en ta seg av spillopplevelsene. Det får være langsiktig nok.

Lenke til kommentar
Som nevnt over så er det også noe av det sosiale som inngår når jeg spiller på konsoll. Det blir mer et samlingssted, enn at jeg f.eks benker meg ned foran dataen. Jeg ser ikke noe i veien for å game på en data, men jeg foretrekker konsoll. Er det så vanskelig å forstå? Du er litt i overkant sta syns jeg :p

Besides, de spilla jeg ofte spiller finnes ikke til dataen engang.

Grafikken på Tekken og det nyeste SC er for meg svært god, heller er jeg ikke plaget av latency-problemer.

 

Hvorfor er det mindre sosialt å spille tekken på en PC i stua enn å spille det på en playstation i stua? Det er faktisk litt vansklig å forstå hvorfor du foretrekker konsoll i tekken-eksemplet ditt, fordi du har tilgode å framvise et saklig argument for hvorfor. Når spill ikke finnes på PC, så greit nok, men det er ikke tilfellet med tekken.

 

AtW

 

Da forutsetter det at jeg flytter dataen til TV-rommet, og at PC'en min klarer å emulere Tekken 5 DR. Hvis dette skjer så er det ikke mer asosialt, nei.

Finnes tekken til PC altså?

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke helt når vi får en ny Xbox osv..

Men det var da ikke så mange år mellom Xbox og Xbox360?

 

 

Mine maskiner holder gjerne i 4år uten at jeg trenger å gjøre noe med dem, og da får jeg spilt spillene helt upåklagelig på greie innstillinger som gir minst like bra grafikk som på en konsoll, ser ikke helt hvordan en konsoll ikke må byttes noe særlig oftere?

 

Xbox 360 ble lansert 2005, xbox i 2001.

PS 3 2006, PS 2 2000. Henholdsvis 4 og 6 års forskjell. Du sier du ikke bytter NOE i en PC i løpet av fire år? Jeg surfet litt og sjekket hva folk ble annbefalt i vår herrens år 2004. PC mellom 8-10k.

Pentium/AMD Athlon minst 2,4 GhZ

Minst 120 GB HDD

1024 MB Ram?

Radeon 9600++, FX5600?

19" skjerm, minst

I alle fall en DVD-spiller kombinert med CD-spiller

Et passende hovedkort

 

Denne PCen har nok ikke sjangs å dra i gang mye av dagens spill vil jeg tro.

 

 

Ehm? I 2005 kom GeForce7, så det var nok bra utvalgt av GeForce6 i 2004, og et GeForce 6800 klarer seg faktisk relativt bra idag, selv om jeg nok helst ville gått opp til GeForce7.

 

Som en ar nevner her i tråden klarte han ikke kjøre CoD4 i det hele tatt med geforce 6 serie, så den vet jeg ikke helt om jeg tar for god fisk. I tillegg så jeg at mange av postene omhandlet (i tråden jeg hentet PC anbefalingen fra) diskusjon om man skulle gå for 512 eller 1024mb ram. Kan rett og slett ikke tenke meg at en PC fra 2004 drar CoD4.

 

Slenger forøvrig med en dinside pc test fra sept 04.

Dinside sept 04

Å bruke en 4 år gammel PC til dagens spill uten noen form for oppgradering blir hardt.

Lenke til kommentar
Da forutsetter det at jeg flytter dataen til TV-rommet, og at PC'en min klarer å emulere Tekken 5 DR. Hvis dette skjer så er det ikke mer asosialt, nei.

Finnes tekken til PC altså?

 

Tekken finnes til PC i den forsatnad at man kan emulere det med letthet. Nå ha du dog plutselig endret det til Tekken 5:DR, som såvidt meg bekjent bare finnes på playstation network. Da er saken noe annerledes. Men tekken 5 går såvidt ejg vet helt fint å emulere på PC.

 

AtW

Lenke til kommentar
Som en ar nevner her i tråden klarte han ikke kjøre CoD4 i det hele tatt med geforce 6 serie, så den vet jeg ikke helt om jeg tar for god fisk. I tillegg så jeg at mange av postene omhandlet (i tråden jeg hentet PC anbefalingen fra) diskusjon om man skulle gå for 512 eller 1024mb ram. Kan rett og slett ikke tenke meg at en PC fra 2004 drar CoD4.

 

Som også nevnt, så klarer jeg fint å dra det greit med et skjermkort som er dårligere enn 6800. Nå er riktignok ikke den PCen så gammel som 4 år, men skjermkortet var av den billige typen når det ble kjøpt for over 3 år siden. Det skal vel ikke stikkes under en stol at 4 år er mye uten noen form for oppgradering om man vil spille (dvs, det var ihvertfall mye, det holder nok lettere de neste 4 år enn de foregående), men jeg vil si det er nærmere sannheten enn påstander om nødvendigheten av å oppgradere årlig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Da forutsetter det at jeg flytter dataen til TV-rommet, og at PC'en min klarer å emulere Tekken 5 DR. Hvis dette skjer så er det ikke mer asosialt, nei.

Finnes tekken til PC altså?

 

Tekken finnes til PC i den forsatnad at man kan emulere det med letthet. Nå ha du dog plutselig endret det til Tekken 5:DR, som såvidt meg bekjent bare finnes på playstation network. Da er saken noe annerledes. Men tekken 5 går såvidt ejg vet helt fint å emulere på PC.

 

AtW

Ja, vi mente vel ikke Tekken 1 hele veien, gjorde vi det, da?

Tekken 5 er sannelig et spill til Playstation 2, og hvis en ikke kam emulere spill fra X360 PS3 mister jeg sansen for det hvertfall. Tekken 5DR er til PSN, ja, men det finnes også på PSP. Hva hvis vi sier Metal Gear Solid 4, hvordan lar det seg emulere?

Muligens litt OT vi går nå, men du er mod, så dette styrer vel du...

Lenke til kommentar
Jeg ser for meg og vil håpe at det heller blir en side/program som har rettigheter til å selge nesten alle spill. Denne siden/programmet koster feks 200kr i måneden å være medlem av, og via denne siden kan man laste ned alle spill som siden har rettigheter til (som forhåpentligvis er nesten alle store spill).

 

Spillprodusentene vil få betalt etter hvor mange timer spillene deres blir spilt. Det beste var om denne tjenesten var offentlig, slik at man slapp noen ledd som skulle tjene penger på det.

 

Vist prisen var på et overkommelig nivå, tjenesten rask og smart uten problemer, hadde nok de fleste valgt dette fordi det er mye lettere og også lovelig. Det føles faktisk litt bedre å spille et spill man betaler for.

 

Er du gærn, 200 i månden. Da hadde ikke jeg brukt den siden/programmet, aldrig. det hadde blitt altfor dyrt for meg. Det er greit at produsentene vil tjene peng. Etter min mening så har de ikke lov å trekke ned økonomien til folk. Uansett vilken produsenter det er.

Selv håper jeg virkelig på dette. Om det koster meg ca 200,- i mnd og får kunne spille alle spill som jeg vil så er jeg fornøyd. Men da må alle være med på dette. Blir jo som via sat/Canal digital på TV fronten dette.
Lenke til kommentar
Ehm? I 2005 kom GeForce7, så det var nok bra utvalgt av GeForce6 i 2004, og et GeForce 6800 klarer seg faktisk relativt bra idag, selv om jeg nok helst ville gått opp til GeForce7.

 

 

HAH, bullshit! Satt selv med et 6800 kort før nyttår, og da hadde jeg ikke en sjans, IKKE EN SJANS, til å spille COD4 med absolutt ALT på laveste! Det var totalt uspillbart. Satt da vel og merke med enkelt kjerne cpu(athlon 3500+)..

 

En annen gang jeg husket det var mye trøbbel med var da BF2 kom, da ble en haug av gamere utelatt bare fordi skjermkortet deres, som kunne godt ha kjørt spillet, ikke hadde nyeste shadermodellene. Men det ble siden fikset da noen omsider fant en måte å tvinge spillet til å kjøre gamlere shadere..

 

Men for mange er det heller uaktuelt å begynne å flytte pc-en til stua og prakke med altfor korte ledninger til mus/tastatur. Mer eller mindre du investerer i trådløse. Og pc har mangel av spill med splitscreen/multiplayer på samme enhet. Hvor ofte ser dere på fester at folk spiller "partyspill" på pc? Nei, du ser heller spill som singstar, buzz, guitar hero og whatnot. Folk flest, altså folk som ikke vet hva som er hva inne i pc-en og knapt kan fikse noe som helst. Kjøper heller en OK bærbar pc som fungerer til vanlig bruk. Som også kan tas med på skole eller hvor enn du måtte ha bruk for den.

 

Annen ting er at aller fleste spill på pc trenger datamusa, og er generelt ikke ferdig oppsatt for pads(konsollspaker om jeg kan kalle det). Så skal du bruke det må du begynne å knote rund i menyene og finne de rette bindingsene og slikt. Ikke ønskelig for min del iaff. Når jeg tenker meg om så tror jeg ingen av spilla jeg spiller på pc egner seg veldig godt med pad heller.

 

Og støy? Wii og ps3 vinner definitivt den kampen mot (gamer)pc, mer eller mindre du bruker nærmere 700-1000kr på nye kjølere til CPU og GPU. Sitter selv med Q6600 og 8800GT med stock kjølere og bråker minst like mye som 360-en min fra høsten '06.

 

 

Da har du antakelig lite minne på den PCen, jeg har prøvd COD4 på en 6600GT og det funerer helt greit, og alt er ikke på det laveste innstillingsmessig.

 

Du kjøper jo selvsagt kontorllerenheter som passer til det du skal bruke de til. Et annet spillutvalg er jo faktisk et av de reelle argumentene for konsoll, og det er jeg enig med deg i, det er ingen teknsik grunn til at PCen ikke skal være bedre på splitscreen-spill, party-spill o.l, men desverre er det slik i dag at det er en mangel på nevnte typer spill til PC.

 

Enklere oppsett er også et av tingene konsoller faktisk er bedre på, og forsåvidt også et argument i favør konsoller. Det er bra noen kommer med argumenter der konsoll faktisk er bedre, istedet for masse tull som ikke er riktig.

 

Det med støy er i PCen favør i mine øyne, du kan fint velge å få PCen stillere enn en PS3, driter du i det, så får du det billigere. (dog like ille som en 360 er jeg kanskje ikke helt enig i :)). Denne valgfriheten er en god ting i mine øyne, ikek en ulempe. Jeg hadde gladlig betalt ekstra for en stille 360, men den muligheten har jeg ikke.

 

AtW

 

 

Hadde 2gb minne den gangen, skal være mer enn nok. Men hovedproblemet lå vel sikkert i cpu, da det kun var en singlecore 2.3ghz eller noe.. Men det var særiøst uspillbart, alt på laveste ga meg kanskje 10 - 20 fps.. :/

Ja, alle drivere var oppdaterte og alt, jeg er i grunn ganske "dannet" når det gjelder å oppdatere software og finne løsninger om det finnes.

 

Inntil den dag PC får flere spill som er i samma gata som konsollenes partyspill. Så blir nok konsollene favorittene blant folket som leter etter enkel underholdning for å ha i stua/tv-rommet.

 

Nå vil jeg si en Q6600 og 8800GT, eller noe i samme kaliber/prisklasse, er nesten minimumskrav til en gamer pc imo. Og den bråker som sagt like mye som min 360 med stock kjølerne. Så det blir nok en teknisk utfordring for mannen i gata å montere nye kjølere vil jeg tro, så jeg tørr å påstå at konsoller som ps3 og wii vinner der.

 

Ikke alle orker å bruke tid, og har teknisk forståelse, på å skaffe de rette komponentene, kablene osv. til å bruke PC-en som underholdning på samme måte som konsoller.

Men selvfølgelig så er dette noe som kan forandre seg de neste 12 årene.

Endret av Duztey
Lenke til kommentar

Dessverre, blir ikke partyspill laget for PC. Vi må nytte oss av selvkomponert programvare som "Frets on Fire"(Guitarhero clone), "Stepmania"(Dance Dance Revolution-clone) og lignende.

 

Hadde de derimot laget Guitar Hero og slikt for PCen, ville det vært ingen problemer for å få det til i stua og.

Lenke til kommentar

En PS3 kostet seks laken da den kom. En bra PC koster stort sett det samme. En PS3 blir utdatert, en PC kan enkelt oppgraderes med et nytt skjermkort nå og da. Man får et helt utmerket kort til under to tusen, og det holder nok i to, tre år for oss normale folk som ikke tror toppen av lykke er å kjøre Crysis på Very High. Når PCen til slutt begynner å dra litt på årene er det bare å sette inn et nytt skjermkort, så holder den nok i to, tre år til. :) Man trenger jo ikke topp moderne PC til enhver tid eller få panoikk når det kommer et spill vi ikke klarer å kjøre på max. ;)

 

Edit: Og du har fått med det at Guitar Hero 3 er til PC?

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Da forutsetter det at jeg flytter dataen til TV-rommet, og at PC'en min klarer å emulere Tekken 5 DR. Hvis dette skjer så er det ikke mer asosialt, nei.

Finnes tekken til PC altså?

 

Tekken finnes til PC i den forsatnad at man kan emulere det med letthet. Nå ha du dog plutselig endret det til Tekken 5:DR, som såvidt meg bekjent bare finnes på playstation network. Da er saken noe annerledes. Men tekken 5 går såvidt ejg vet helt fint å emulere på PC.

 

AtW

Ja, vi mente vel ikke Tekken 1 hele veien, gjorde vi det, da?

Tekken 5 er sannelig et spill til Playstation 2, og hvis en ikke kam emulere spill fra X360 PS3 mister jeg sansen for det hvertfall. Tekken 5DR er til PSN, ja, men det finnes også på PSP. Hva hvis vi sier Metal Gear Solid 4, hvordan lar det seg emulere?

Muligens litt OT vi går nå, men du er mod, så dette styrer vel du...

 

Tekkken uten nummer regner jeg som tekken 1, og selv om man ikke gjør det, så er det verd å merke seg at samtlige titler fra 1-5 lar seg emulere. Finnes vel PSP-emuer også uten at jeg er så inne i akkurat den plattformen, men Tekken 5:DR er vel ikke like teknisk avansert på PSP? Og for å svare på spørsmålet ditt, nei man kan (desverre) ikke emulere PS3 eller x360. Men du kan fint emulere feks PS1 og PS2, de fleste Nintendo-konsoller, amiga, c64 osv. Det ideelle hadde såklart vært om man kunne emulere alle, så kunne man klart seg helt uten konsoller. Men virkligheten er slik at man gjerne må supplere med konsoller, til de kan greit emuleres, og dermed pakkes vekk.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...