Gå til innhold

Feature: Slik blir spill i år 2020


Anbefalte innlegg

[Om du kaller det en PC eller en konsoll får nå så være, så lenge jeg sitter på rommet mitt og spiller med en kontroll, på stor TV med surroundmuligheter så er det (nesten) det samme.

 

Har alltid vært mer stas å game på konsoll for min del.

 

Jeg snakker om at emulatoren skalerer opp spillet, mao høyere oppløsning ut, kombinert med digital utgang gir det bedre bilde og mindre latency. Om du ikek foretrekker bedre grafikk og x30-kontrollere kan du fint la grafikken være dårlig, og spille med andre kontrollere. Å sitte i sofaen kan du gjøre okke som. Hva med å fokusere på resultatet, istedet for hvordan boksen som produserer resultatet er bygd opp? Er det så grusomt å vite at signalene kommer fr aen PC når du sitter i sofaen og koser deg med tekken?

 

AtW

 

Vi er da strengt talt ikke så utrolig uenige, er vi det? Jeg sier jeg foretrekker konsoll fremfor PC...

 

 

EDIT: det som nevnes med at PC har uendelig større (og bedre) spillbibliotek er jo helt klart preferanser. Hva med Tekken, SC, DoA, SF, MGS, GT, SoC, Skate, THPS (dette finnes kanksje på PC, men kan ikke tenke meg det er særlig fett). Greia er som jeg nevnte i stad, PC er god på visse ting, og en konsoll passer bedre i andre sammenhenger.

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes at det er helt latterlig å komme med en sånn påstand som at om 12 år så er ikke lengre konsoller noe av verdi :p

 

Vi vet alle godt at det skapes forskjellige miljøer rundt konsoll-miljøet, og et helt nytt samfunn! Såklart har vi spill som World of Warcraft, men det sier mye når han ikke klarer å trekke fram flere enn online-spill. Jeg spiller selv World of Warcraft og er enig i det han sier, men det er klart å tydelig at spill på konsoller skaper et mye mer sosialt miljø en på PC-spillene!

 

Det finnes gjerne 3 til 5 online spill som er kvalifiserte til å skape et slikt miljø på dagens datamaskin, men om lag HVERT ENESTE XBOX 360 SPILL har også denne online-funkjsonen! Er ikke det revolusjonerende så er ingenting det. Det er ikke snakk om at PC-en er mye raskere eller bedre enn konsollene, og det sa han selv da han nevnte at grafikken er lenger ikke det som teller for om spill er bra eller ikke!

 

Det finnes forskjellige miljøer for konsoller og PC-er, og den sannheten som er nærmest påstandene hans er at PC-miljøet og konsoll-miljøet glir ifra hverandre! Men hei, det er heller ikke et tilfelle, nå som vi ser at utviklingen går mot en retning som gjør at en konsoll-spiller uten problem kan utfordre en PC-tilhenger, noe som blir lagt fram som to heeelt forskjellige plattformer.

 

Det blir spennendes å se hva som har skjedd om 12 år, jeg vet nå at konsollen kommer til å stå i stua!! :thumbup:

Endret av Fuzzen
Lenke til kommentar
[Om du kaller det en PC eller en konsoll får nå så være, så lenge jeg sitter på rommet mitt og spiller med en kontroll, på stor TV med surroundmuligheter så er det (nesten) det samme.

 

Har alltid vært mer stas å game på konsoll for min del.

 

Jeg snakker om at emulatoren skalerer opp spillet, mao høyere oppløsning ut, kombinert med digital utgang gir det bedre bilde og mindre latency. Om du ikek foretrekker bedre grafikk og x30-kontrollere kan du fint la grafikken være dårlig, og spille med andre kontrollere. Å sitte i sofaen kan du gjøre okke som. Hva med å fokusere på resultatet, istedet for hvordan boksen som produserer resultatet er bygd opp? Er det så grusomt å vite at signalene kommer fr aen PC når du sitter i sofaen og koser deg med tekken?

 

AtW

 

Vi er da strengt talt ikke så utrolig uenige, er vi det? Jeg sier jeg foretrekker konsoll fremfor PC...

 

Så hvorfor vil du da ikke spille tekken på PC? Du kan fint gjøre det på rommet ditt, med kontroll, på TV, atpåtill med bedre grafikk og mindre latency enn med playstation.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg foretrekker både konsoll og PC, jeg. Men jeg liker ikke helt at man må betale får å spille spille. Har nå ett spill der jeg må betale får å spille, det hålder i masse vis, pga, økonomien min. Jeg kommer aldrig mer til å kjøpe ett nyt spill som krever betaling for å spille spille.

 

Man må jo også tenke på okonomien til folk for he..... også. Enten det er spille eller pc'en som koster 5000,- hva var nå summen var på igjen. Og pluss ekstra oppgraderings utstyret til pc'en. Uansett hvor ofte man trenger å oppgradere pc'en. Nå vet jeg ikke helt ca. hva prisen er på for å oppgradere pc'en. Kan tenke meg ca. runt 2000,- til 5000,- kansje mer alt jeg vet, bare på et år. Det er fult mulig at jeg tar litt feil av prisen da.

 

Så da er det ikke så rart at de fleste foretrekker konsoll isteden for pc.

 

 

 

Hvilken verden lever dere egentlig i?

 

Hvorfor skal du oppgradere en PC årlig?

Min forrige maskin hadde jeg i 4.5år, og alt jeg betalte for var 512MB ekstra minne som ikke kostet meg stort? Og i alle de årene dro den så godt som samtlige spill på maks?

 

Den dag idag er jo situasjonen enda bedre, kjøp en maskin til 6'000kroner idag og det burde ikke være nødvendig å bytte ut noe som helst i den på MINST 3år, om du ikke på død og liv stiller helt urimelige høye krav til grafikken på PC i forhold til konsoll og skal spille alt på maks med full aa/af hele veien.

 

 

Tenk at de nyeste PC-spillene idag har en grafikk som tilsvarer konsollene sin grafikk bare på medium innstillinger, et GeForce7 kort fra 2005 kan jo klare den biffen ganske greit, da snakker vi 3år uten at du hadde hatt behov for å bytte ut noe som helst?

Haha jeg måtte le her jeg

 

Gears Of War til 360 tilsvarer high til pc, og spillet til 360 flyter som en drøm, tok bare ett eksempel att det finnes high grafikk på konsoller og ;)

 

Og jeg har flere spill som er flottere enn Crysis på low og medium på pc, kan si dem viss jeg vil og dem er:

 

Bioshock

Uncharted Drake's Fortune

Metal Gear Solid 4

 

Så ikke si att konsoller ikke kan grafikk, dem gjør det vel så bra, men ærlig talt ikke sammeligne pcer til 5000kr mot en stakkars 360 koster latterlig billigt som 2300 eller kansje enda billigere :D

 

Jeg hadde HDTV lenge før konsollene kom så da teller den ikke som en investering i konsollen, eneste jeg har investert er hjemmekinoanlegg til over 2000kr :p

Mye billigere for en 360 med hjemmekino enn pc uten skjerm og alt det andre jeg ikke trenger ;)

 

Jeg kan høre musikk på konsoller, se filmer på konsoller, gå på msn på konsollen, surfe på nett med konsoller, se Blu-Ray på konsollen, så ikke si att konsoller er bare til spill that's it :)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Om tolv år til vil det være internettilgang i alle nye tver, tunere, recievere osv. Så kan man koble på en boks, som også har internett for å spille. Spørsmålet blir vel bare om man skal kalle denne boksen for PC eller konsoll.

 

Det går vel mot en sammensmelting av begrepene, da både konsollene og Pc'ene blir både spillmaskin, multimediasenter og PC

Lenke til kommentar
[Om du kaller det en PC eller en konsoll får nå så være, så lenge jeg sitter på rommet mitt og spiller med en kontroll, på stor TV med surroundmuligheter så er det (nesten) det samme.

 

Har alltid vært mer stas å game på konsoll for min del.

 

Jeg snakker om at emulatoren skalerer opp spillet, mao høyere oppløsning ut, kombinert med digital utgang gir det bedre bilde og mindre latency. Om du ikek foretrekker bedre grafikk og x30-kontrollere kan du fint la grafikken være dårlig, og spille med andre kontrollere. Å sitte i sofaen kan du gjøre okke som. Hva med å fokusere på resultatet, istedet for hvordan boksen som produserer resultatet er bygd opp? Er det så grusomt å vite at signalene kommer fr aen PC når du sitter i sofaen og koser deg med tekken?

 

AtW

 

Vi er da strengt talt ikke så utrolig uenige, er vi det? Jeg sier jeg foretrekker konsoll fremfor PC...

 

Så hvorfor vil du da ikke spille tekken på PC? Du kan fint gjøre det på rommet ditt, med kontroll, på TV, atpåtill med bedre grafikk og mindre latency enn med playstation.

 

AtW

Som nevnt over så er det også noe av det sosiale som inngår når jeg spiller på konsoll. Det blir mer et samlingssted, enn at jeg f.eks benker meg ned foran dataen. Jeg ser ikke noe i veien for å game på en data, men jeg foretrekker konsoll. Er det så vanskelig å forstå? Du er litt i overkant sta syns jeg :p

Besides, de spilla jeg ofte spiller finnes ikke til dataen engang.

Grafikken på Tekken og det nyeste SC er for meg svært god, heller er jeg ikke plaget av latency-problemer.

Lenke til kommentar

Er enig i den sosiale biten, men er så sjeldent jeg spiller med kompiser at jeg solgte min Xbox360 som jeg kjøpte for nettopp det formålet.

 

 

Ingenting slår opplevelsen med flere spiller på et og samme tastatur i Serious Sam heller :p

Eller det å døgne med noen kompiser i samme rom og spille LAN!

Lenke til kommentar
Er enig i den sosiale biten, men er så sjeldent jeg spiller med kompiser at jeg solgte min Xbox360 som jeg kjøpte for nettopp det formålet.

 

 

Ingenting slår opplevelsen med flere spiller på et og samme tastatur i Serious Sam heller :p

Eller det å døgne med noen kompiser i samme rom og spille LAN!

 

Jeg er helt enig i det du sier der! Målet har blitt å spille fordi det er sosial, det er hverken PC eller konsoller som dominerer noe som helst, grunnen til at konsoller har blitt så populært er fordi at det skaper et mer sosialt samfunn. PC-er kan også være sosiale, det er ikke det jeg sier! Men konsoller har det med å bringe folk sammen!

Og ja, hvorfor ikke bare argumentere for at PC er en bra plattform fordi at det er da lettere å koble seg sammen og spille på et LAN, heller enn å diskutere hvilken maskinvare som er best :p

Lenke til kommentar
Kan du gi meg en god grunn til å bytte ut PCen, som i alle år, har vært en genial spillemaskin, med en konsoll som gjør nøyaktig samme jobben, med langt mindre funksjoner?

 

Det må vel være prisen.

 

for 3-4000 kroner får du jo knapt nok eit skjermkort til pc'n (som er bra)....

Vel, du gjer vel det i dag, men du trenger så mykje meir...

Lenke til kommentar

Jeg er både enig og uenig med St. John. PC vil bli en viktigere spillplatform i fremtiden enn den er i dag, og således vil konsollene tape marked, men om konsollene blir helt borte tviler jeg på.

 

At reklamefinansierte spill blir en suksess tviler jeg sterkt på. Derimot tror jeg gratis Open Source-spill vil øke i antall, og også komersielle spill for Linux vil bli flere.

 

Nettlesere som Firefox og Opera vil få 3D-aksellerering og dermed muligheten for spilling. Jeg er enig med St. John at online-spilling og kjøp av spill på nettet er fremtiden.

 

Ellers er jeg uenig med ham i at grafikkracet er dødt. Selvsagt vil vi fortsette å strebe etter realisme. Retrotrenden er en motegreie og ikke et motsvar mot realismen, etter min mening. Vi har plass til begge. Den viktigste grunnen for at realisme i spill vil komme, uansett om vi vil eller ikke, er fordi det blir mulig med raskere maskinvare. Det er naturstridig å ikke utnytte mulighetene teknologien gir.

 

En ting jeg tror vil komme mer i fremtiden, er spill som apellerer til flere sanser enn bilde, lyd og feedback på styrepinner. Lukt og kontaktfølelse (å ta på ting) vil komme, tror jeg. Dessuten vil virtual reality og bilde som dekker hele synsfeltet bli populært i takt med synkende priser på slik teknologi.

Lenke til kommentar
Ehm? I 2005 kom GeForce7, så det var nok bra utvalgt av GeForce6 i 2004, og et GeForce 6800 klarer seg faktisk relativt bra idag, selv om jeg nok helst ville gått opp til GeForce7.

 

 

HAH, bullshit! Satt selv med et 6800 kort før nyttår, og da hadde jeg ikke en sjans, IKKE EN SJANS, til å spille COD4 med absolutt ALT på laveste! Det var totalt uspillbart. Satt da vel og merke med enkelt kjerne cpu(athlon 3500+)..

 

En annen gang jeg husket det var mye trøbbel med var da BF2 kom, da ble en haug av gamere utelatt bare fordi skjermkortet deres, som kunne godt ha kjørt spillet, ikke hadde nyeste shadermodellene. Men det ble siden fikset da noen omsider fant en måte å tvinge spillet til å kjøre gamlere shadere..

 

 

Nå skal jeg ikke argumentere for min egen del, sitter med brukbar pc, ps3 og xbox360. Og spiller alle platformene på pc-monitoren med nødvendige adaptere og tull.

 

Men for mange er det heller uaktuelt å begynne å flytte pc-en til stua og prakke med altfor korte ledninger til mus/tastatur. Mer eller mindre du investerer i trådløse. Og pc har mangel av spill med splitscreen/multiplayer på samme enhet. Hvor ofte ser dere på fester at folk spiller "partyspill" på pc? Nei, du ser heller spill som singstar, buzz, guitar hero og whatnot. Folk flest, altså folk som ikke vet hva som er hva inne i pc-en og knapt kan fikse noe som helst. Kjøper heller en OK bærbar pc som fungerer til vanlig bruk. Som også kan tas med på skole eller hvor enn du måtte ha bruk for den.

 

Annen ting er at aller fleste spill på pc trenger datamusa, og er generelt ikke ferdig oppsatt for pads(konsollspaker om jeg kan kalle det). Så skal du bruke det må du begynne å knote rund i menyene og finne de rette bindingsene og slikt. Ikke ønskelig for min del iaff. Når jeg tenker meg om så tror jeg ingen av spilla jeg spiller på pc egner seg veldig godt med pad heller.

 

Og støy? Wii og ps3 vinner definitivt den kampen mot (gamer)pc, mer eller mindre du bruker nærmere 700-1000kr på nye kjølere til CPU og GPU. Sitter selv med Q6600 og 8800GT med stock kjølere og bråker minst like mye som 360-en min fra høsten '06.

 

Hvis MS er redd for å miste PC som spillplatform så har det nok ikke eksistert noe xbox i det hele tatt.

 

Så er det oppgraderinger da. Man trenger ikke å kjøpe en konsoll dagen den blir lansert, kan godt vente 1 års tid, mer eller mindre du ikke f.eks. ikke eide en ps2(siden xbox og gamecube praktiskt talt var død før oppfølgerne kom). Og hvor ofte kommer det nye socketer og nye grensesnitt til pc? Nesten litt for ofte spør du meg. Hver gang jeg måtte ta en nødvendig oppgradering av skjermkort og CPU måtte jeg kjøpe nytt HK pga. ny socket. Og det medførte som oftest at jeg måtte ha nye ram-moduler også. Ofte må du ha ny PSU også for mer effekt/nok ampere på visse linjer. Det blir fort en 6000kr hvert 4år(i mitt tilfelle) pluss et par oppgraderinger av ram og diskplass innemellom.

 

 

huff og meg, dette ble nesten mye, mye mer en først tenkt.. :p

Endret av Duztey
Lenke til kommentar

Maken til idiotisk artikkel skal man lete lenge etter. :p (mener innholdet ,ikke selve artikkelen, selvsagt. Den var meget underholdende.)

 

Innrømmer at jeg ville tro ham først, men stusset litt når han presrete å si at om konsollen dør, dør spilltyper som Halo 3 og God of War. Hva mente han med det? Dør konsollen dør FPS-spillene og plattformspillene? :dontgetit: Halo og God of War dør kanskje, hadde det ikke vært for at Halo og Halo 2 allerede er på Windows, og det ikke er noe som helst i veien for å få God of War på PC om man vil.

 

Videre presterte han å si at konsollen er laget for å hindre piratkopiering? Kanskje han har rett, men da har han ikke hørt om en liten ting kalt "chip". Ja, du mister garantien om du bruker den, og ja, den er ikke helt lovlig. Men det er ikke noe som helst problem å chippe en hvilken som helst konsoll, og da kan du spille så mye piratkopierte spill du bare måtte ønske. Én liten chip, og all kopibeskyttelse er fjernet fra konsollen for godt. I tillegg vil konsollen bli "ugyldig" om den er chippet, så man kan ikke spille på nettet med den. (så vidt jeg vet). Dette plss det faktum at konsollen er laget for å være enkel i bruk gjør at den aldri vil kreve at noen går på nettet i det hele tatt og kan derfor ikke kreve at du gr på nettet for å aktivere et spill du har kjøpt. I fremtiden vil man nok kreve internett for å laste ned spill og slikt, men selv da vil man nok ikke kreve at man aktiverer spillene man har lastet ned fra nettet i første omgang. (eller kopiert hos naboen.)

 

Dessuten høres jo 2020 meget vakkert ut, men det er bare tolv år. Går vi tllbake tolv år i stedet sitter vi i 1996. Da var Win95 allerede kommet, Doom to år gammelt og internett begynte å bli kjent. Går vi tolv år til tilbake befinner vi oss i 1984, og selv da hadde vi PC vs konsoll til en viss grad. PCen var Commodore 64, og konsollen Nintendo (lansert her i 1085, men var lansert mange steder som f.eks Japan noen år tidligere).

 

Er nok litt skeptisk når han ikke engang klarer å få så enkle fakta rett. ;)

 

Dessuten var det vel Bill Gates selv som så at ingen PCer vil noensinne trenge mer enn 1MB RAM? ;)

Lenke til kommentar
Som nevnt over så er det også noe av det sosiale som inngår når jeg spiller på konsoll. Det blir mer et samlingssted, enn at jeg f.eks benker meg ned foran dataen. Jeg ser ikke noe i veien for å game på en data, men jeg foretrekker konsoll. Er det så vanskelig å forstå? Du er litt i overkant sta syns jeg :p

Besides, de spilla jeg ofte spiller finnes ikke til dataen engang.

Grafikken på Tekken og det nyeste SC er for meg svært god, heller er jeg ikke plaget av latency-problemer.

 

Hvorfor er det mindre sosialt å spille tekken på en PC i stua enn å spille det på en playstation i stua? Det er faktisk litt vansklig å forstå hvorfor du foretrekker konsoll i tekken-eksemplet ditt, fordi du har tilgode å framvise et saklig argument for hvorfor. Når spill ikke finnes på PC, så greit nok, men det er ikke tilfellet med tekken.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ehm? I 2005 kom GeForce7, så det var nok bra utvalgt av GeForce6 i 2004, og et GeForce 6800 klarer seg faktisk relativt bra idag, selv om jeg nok helst ville gått opp til GeForce7.

 

 

HAH, bullshit! Satt selv med et 6800 kort før nyttår, og da hadde jeg ikke en sjans, IKKE EN SJANS, til å spille COD4 med absolutt ALT på laveste! Det var totalt uspillbart. Satt da vel og merke med enkelt kjerne cpu(athlon 3500+)..

 

En annen gang jeg husket det var mye trøbbel med var da BF2 kom, da ble en haug av gamere utelatt bare fordi skjermkortet deres, som kunne godt ha kjørt spillet, ikke hadde nyeste shadermodellene. Men det ble siden fikset da noen omsider fant en måte å tvinge spillet til å kjøre gamlere shadere..

 

Men for mange er det heller uaktuelt å begynne å flytte pc-en til stua og prakke med altfor korte ledninger til mus/tastatur. Mer eller mindre du investerer i trådløse. Og pc har mangel av spill med splitscreen/multiplayer på samme enhet. Hvor ofte ser dere på fester at folk spiller "partyspill" på pc? Nei, du ser heller spill som singstar, buzz, guitar hero og whatnot. Folk flest, altså folk som ikke vet hva som er hva inne i pc-en og knapt kan fikse noe som helst. Kjøper heller en OK bærbar pc som fungerer til vanlig bruk. Som også kan tas med på skole eller hvor enn du måtte ha bruk for den.

 

Annen ting er at aller fleste spill på pc trenger datamusa, og er generelt ikke ferdig oppsatt for pads(konsollspaker om jeg kan kalle det). Så skal du bruke det må du begynne å knote rund i menyene og finne de rette bindingsene og slikt. Ikke ønskelig for min del iaff. Når jeg tenker meg om så tror jeg ingen av spilla jeg spiller på pc egner seg veldig godt med pad heller.

 

Og støy? Wii og ps3 vinner definitivt den kampen mot (gamer)pc, mer eller mindre du bruker nærmere 700-1000kr på nye kjølere til CPU og GPU. Sitter selv med Q6600 og 8800GT med stock kjølere og bråker minst like mye som 360-en min fra høsten '06.

 

 

Da har du antakelig lite minne på den PCen, jeg har prøvd COD4 på en 6600GT og det funerer helt greit, og alt er ikke på det laveste innstillingsmessig.

 

Du kjøper jo selvsagt kontorllerenheter som passer til det du skal bruke de til. Et annet spillutvalg er jo faktisk et av de reelle argumentene for konsoll, og det er jeg enig med deg i, det er ingen teknsik grunn til at PCen ikke skal være bedre på splitscreen-spill, party-spill o.l, men desverre er det slik i dag at det er en mangel på nevnte typer spill til PC.

 

Enklere oppsett er også et av tingene konsoller faktisk er bedre på, og forsåvidt også et argument i favør konsoller. Det er bra noen kommer med argumenter der konsoll faktisk er bedre, istedet for masse tull som ikke er riktig.

 

Det med støy er i PCen favør i mine øyne, du kan fint velge å få PCen stillere enn en PS3, driter du i det, så får du det billigere. (dog like ille som en 360 er jeg kanskje ikke helt enig i :)). Denne valgfriheten er en god ting i mine øyne, ikek en ulempe. Jeg hadde gladlig betalt ekstra for en stille 360, men den muligheten har jeg ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kan du gi meg en god grunn til å bytte ut PCen, som i alle år, har vært en genial spillemaskin, med en konsoll som gjør nøyaktig samme jobben, med langt mindre funksjoner?

 

Det må vel være prisen.

 

for 3-4000 kroner får du jo knapt nok eit skjermkort til pc'n (som er bra)....

Vel, du gjer vel det i dag, men du trenger så mykje meir...

 

Feil, til 1000 kr får du et knall skjermkort, og til og med enda billigere hvis du kjøper et demo kort.

Lenke til kommentar

Hei!

Det er jo lov å spekulere.... distribusjonen av spill vil nok endre seg for å redusere mulighetene for piratvirksomhet.

Hovedutfordringen med spill "anno 2020" er at ingen kan spå om framtiden :roll:

Dette blir ikke et "slag" om konsoll/PC etc etc men snarere om å kunne forutse en kombo av følgende faktorer:

  • menneskelig latskap og behov for intuitive/enkle løsniner/verktøy
  • kultur og samfunnsforhold endrer seg, og dermed hva/hvordan man underholdes
  • kreativ og uforutsigbar teknologisk utvikling (gir et vell av muligheter)
  • en "dash" med ukjente faktorer

Og det er jo noe av dette som er mest spennende... jeg er ikke i tvil om at vi vil bli underholdt enda mer i 2020.... hvis vi ikke har ødelagt kloden for mye først, slik at livet på kloden har blitt naturlig "resatt", selvfølgelig.

 

Edit: skriveleif

Endret av pervokris
Lenke til kommentar

Mener å huske at en ny PS3 kostet rundt 6 laken da det kom.

 

Kjører du ut en pc til 6k får du noe som er helt streight til spilling.

 

Om du legger i litt til sitter det som den berømte kula.

 

Og dere sier ting ikke er det samme på pc som på konsoll, at noen spill er laget for konsoll, de er bedre på konsoll, dere vil ligge i sofaen, osv osv.

 

En PC kan da i ALLER høyeste grad gjøre det samme som konsoller, bare så mye mer. Det finnes USB utganger (det er sant!) for eksempel på pc, så man er ikke bundet av tastis og mus. Man kan kjøre på med en håndkontroll ala xbox / ps kontrollerne (Nei, jeg tuller ikke!).

 

Når det kommer til enkelte spill er det klart at ikke alt finnes på pc. Etterhvert kan vel det meste emuleres, men er ikke der enda.

 

Man kan se på Steam for eksempel, hvordan en haug av spill utviklet av mindre selskaper med lite fokus på grafikk men høyere fokus på innovasjon og underholding er store suksesser. Mange indy spill får oppmerksomhet om dagen og slår ann. Er vel tydlig at folk er lei grafikk maset (jada, det er spennende, og bra at det pushes fremover).

 

Har forsåvidt masse mer søppel og komme med, men det jeg EGENTLIG vil frem til er :

 

 

HVA er poenget med 3+ systemer, som ikke snakker sammen, som har forskjellige spill, utviklingen er dyr, spillene er dyre, man må kjøre forskjellige konsoller for å få tilgang til forskjellige spill. Ekstrautstyret er latterlig dyrt, Månedsavgifter for å kunne spille spill online Etc Etc.

NÅR en pc kan gjøre ALT dette, bare så utrolig mye mer ? En pc er EN plattform, stadig større mengde av spillene distruberes digitalt over nettet, som medfører lave priser. Husker jo Orange pakka til Valve som gikk for latterlige 200kr for HL2, Portal TF2 ++.

Skal inrømme at det er greit å kjøpe en konsoll, koble det til tvn, kjøpe spill og bare legge seg tilbake for å spille. Pr dags dato er det litt mindre hassle enn med PC. Men ser fint for meg at om noen år begynner pc og ta over, de fleste vil bli int i å hooke pcn opp til tvn av mange årsaker, også baller det på seg.

 

 

Lang post dette her, men i bunn og grunn.. ser ikke helt poenget, med alle de forskjellige konsollene, som i utgangspunktet koster endel penger, når en pc kan gjøre det samme, bare bedre og itilegg har så utroolig mange andre funksjoner.

Lenke til kommentar
Så nå skal alle spill bli mer "underholdningsfokuserte", altså bli mer slik som tullespillene som alle som ikke kom inn i gaming før wii elsker? Vi som har vært gamere siden før vi lærte å knytte skolissene går en mørk fremtid i møte om denne karen har rett..

Ingen sjangre innenfor spillverdenen kommer til å dø ut. Det finnes alltid noen som liker den ene sjangeren.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...