Gå til innhold

Feature: Slik blir spill i år 2020


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

jeg er uenig, og håper ikke dette skjer.

nå til dags er en konsoll nesten det samme som en pc

for meg virker det mer som konsollene (konsollen) vill bli hovedplattform for spill, de kan også laste ned spill og bruke samme filosofi som en pc. bare mye mye letter uten mye knot og oppgraderinger.

 

det han sier er jo døden for hardcore spillere, og inn med casual hjernedøde spill som varer i hundre år

 

nå virker det som konsollene vill bli fremtiden for spill,

Lenke til kommentar
Må innrømme at jeg ikke har sett noen annen fremtid enn den han forklarer akkurat der.

enig.

 

en kabel og en konsoll er alt som trengs for å spille "TV-spill" på PC-en.

 

her heller ikke noe serlig i mot dette. ville mye heller hatt en stue-pc med konsoll enn en ps/xbox/nintendo.

 

det jeg ikke liker er dette med er betaling over lengre tid. jeg syntes heller noen burede lagen en sikkelig (torrent)nedlastings side av spill. man kan kjøpe en img. fil kjøre denne gjennom et program eller brenne ut på cd.

 

for å brenne ut kunne man kansje krve en kode(som ved instalering). om man skal brenne ut mer enn en cd/dvd, må man kjøpe en ny kode(til samme pris som spillet).

 

for å gjøre det vanskligere for pirater kan man fks. kreve at man registrer spillet og koden for å kunne spille.

 

jeg ser for mag at man går inn på en nettside og får valget om å enten bestille spillet eller å laste ned en img. fil.

 

edit: det samme kan gjøres med filmer. men da at man laster ned filmen og må registrere den på din pc for å kunne se den. og evt. få en kode for å brenne ut et eksemplar av hver film.

det er det jeg ønsker. at slik ikke eksisterer allerede er egentlig litt rart.

 

å intigrere mulighet for å bruke en konsoll i PC spil burde ikke være vanskelig. det finnes kansje allerede(?), men det er vel heller få spill som ståtter dette.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

må jeg det?

konsoller har mye mindre piratkopiering, bra for utviklere.

jeg synes det er mye mer behaglig å spille i sofaen, letter sette inn en cd å spill, billigere, ikke oppgradere hele tide,

ikke stor grafisk forskjell fra pc, mer nyskapning

 

konsoll er lagd for spilling, det er ikke en pc.

 

MS har jo snakket om at mulig neste box blir kunn nedlastning av spill og filmer.

det virker letter og en bedre måte.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
for å brenne ut kunne man kansje krve en kode(som ved instalering). om man skal brenne ut mer enn en cd/dvd, må man kjøpe en ny kode(til samme pris som spillet).

 

for å gjøre det vanskligere for pirater kan man fks. kreve at man registrer spillet og koden for å kunne spille.

 

jeg ser for mag at man går inn på en nettside og får valget om å enten bestille spillet eller å laste ned en img. fil.

 

edit: det samme kan gjøres med filmer. men da at man laster ned filmen og må registrere den på din pc for å kunne se den. og evt. få en kode for å brenne ut et eksemplar av hver film.

det er det jeg ønsker. at slik ikke eksisterer allerede er egentlig litt rart.

 

Dette er jo nesten det samme systemet som at et spill krever serial for å spille. Uannsett kommer de kodene til å knekkes av pirater, og legges tilgjenlig andre steder. Og sånn at det kun kan registreres på "din" PC skaper bare problemer for de som kjøper spillet/filmer, for pirater vil finne en løsning på det og folk som har kjøpt det må ty til pirat løsninger for å spille/se filmer på andre pcer

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
konsoll er lagd for spilling, det er ikke en pc.

Virkelig? En PC er ikke laget for spilling? Kan du da fortelle meg en av de største fremdrivere av PC-kapasiteter og PC-kraft? Dataspill? Kanskje det ja... Om en PC skulle bare blitt brukt til Word og slikt, hadde vi klart oss fint med Windows 3.11, om ikke DOS.

 

*edit*

 

Og ang. sitte i sofaen og spille. Det gjør jeg hver en dag. Ligger og spiller alle mulige slags spill. Det er ingen problem å skaffe seg en kontroller til spillene sine. Jeg koser meg med Super Nintendo-spill for tiden, med en super nintendo-kontroller. På PCen. Null prob.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

du skjønner hva jeg mener, hovedsaklig er ikke en pc designet for kun gaming, det er en konsoll.

 

jeg ser for meg noe av det samme som han mener bare at det er konsollene som blir, PC blir borte som hoved gaming plattform.

og at man laster ned spill.

 

jeg liker ikke dette med er betaling over lengre tid.

heller at man plugger inn konsollen på nett kjøper ett spill, laster ned, spiller.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Sony har jo en fantastisk mulighet til å lage PS4/5 innebygd i TVene sine... På tide å gjøre TVene litt mer funksjonell enn å bare vise bilder. Om teknologien tillater det kan jo det bare være å kjøpe PS4 formet som ett (noe stort) brett å skyve inn i TV-siden, som en RAM-brikke.

 

Stor flate, økt funksjonalitet, plassbesparende og muligens TV-dominans.

 

Ønsketenkning? Mulig.

Lenke til kommentar

En PC kan gjøre alt, en konsoll kan bare spille og vise film.

 

Si meg, hvorfor skal jeg kjøpe en konsoll, når jeg kan kjøpe en PC? PCen gjør alt, og mer. OG jeg kan selv reparere og konfigurere PCen min uten problem. Konsollen, derimot, kan ikke du røre uten at ting går opp i røyk, vanligvis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
En PC kan gjøre alt, en konsoll kan bare spille og vise film.

 

Si meg, hvorfor skal jeg kjøpe en konsoll, når jeg kan kjøpe en PC? PCen gjør alt, og mer. OG jeg kan selv reparere og konfigurere PCen min uten problem. Konsollen, derimot, kan ikke du røre uten at ting går opp i røyk, vanligvis.

 

vi snakker om SPILL ikke alt annet.

Lenke til kommentar
Og ang. sitte i sofaen og spille. Det gjør jeg hver en dag. Ligger og spiller alle mulige slags spill. Det er ingen problem å skaffe seg en kontroller til spillene sine. Jeg koser meg med Super Nintendo-spill for tiden, med en super nintendo-kontroller. På PCen. Null prob.

Haha. Ligger du i sofaen med en super nintendo-kontroller og spiller på PC-en? Må ha sofaen ganske nærme hvis du skal klare å se noe...

Lenke til kommentar

Konsoll forsvinne`?

 

Ok, kan ikke nekte for at det er mulig

 

 

Innen tolv år?

 

Jobbet du som vasker i microsoft?, nei jeg mener ingen ting galt med det men jeg tviler på det ytterste at konsoll uansett vil forsvinne så kjapt.

 

Nintendo har suksess?

 

 

Er ikke en nintendo en konsoll? Dessuten så kan du måle suksessen i kroner og ører og da trur jeg sony og microsoft har nokk til sukker i grøten.

 

 

 

Slik blir spill i år 2020?

 

Skift til noe mer som dette: Her er hva en Trur skjer om 12 år

 

 

Og grafikk er ikke nokk lengre? Det som har heftigst grafikk er faktisk pc, så der dreit han seg. Konsoll kan også omformere fokus i sine spill, muligens også mye kjappere enn pc greier det.

 

 

Ikke prøv og spå fremtiden, huff og huff

Lenke til kommentar

Denne artikkelen ble omtrent like seriøs som en jeg så i illustrert vitenskap for noen år siden, hvor det ble skildret fremmtidsblekkspruter som gikk på landejorda.

 

Jeg kan ikke se at fremtiden kommer til å bli mindre komplisert enn nåtiden på området. Spesielt når folk til og med krangler om det akkurat her. Både Sony og MS har jo vist at konsollene ikke trenger å stå tilbake for pcer.

Folk liker forskjellige ting... fordi folk er forskjellige.

 

Eksempelvis har vi kommet til det punktet hvor mobilen smelter sammen med både kameraet, kalenderen, mp3-spilleren, gps-en, radioen osv... Men ingen av disse har forsvunnet likevel.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...