Gå til innhold

Reparasjon av 60GB PS3 hos Nordisk Film


Onslaught

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare henger meg på med et lite spørsmål. Det viser seg at han jeg kjøpte 60 gigaen av ikke klarer å få tak i kvittering. Har lest at det koster 150 dollar for en reparasjon, så er det mulig å gi for eks. Elkjøp ca. 750 kr så sender de den inn til Nordisk film? (Snakket med Sony om det gikk ann å få rep. fra dem, dem sa at jeg måtte sende inn via en butikk. Teller Nordisk film som en butikk for dem?)

 

Min 60 gb ble ødelagt av en firmware.

 

@Datating, Jeg måtte vente 2 måneder på at min 40 gb skulle fikses. Etter tre purringer og 2 måneder refunderte jeg pengene. Det var vel på den tiden 40 gb'en var fortsatt i de fleste butikker.

 

Min amerikanske gikk det greit med, ettersom jeg ikke hørte noe fra NF på 4 1/2 måned, så godtok elkjøp til slutt at jeg fikk en helt ny 40gb med MGS4+1 sixassis... Jeg var kjempeforberedt på å betale masse for en reprasjon, men det løste seg fint.. Ble jo ikke noe mer 60gb på meg, men har bare God of war 1&2 som er amerikanske uansett! ;)

Men, om du går til den kjeden hvor den er kjøpt, så ligger det muligens inne i databasen dems! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vell, nå har jeg gjort det. Kan ikke spille DVD plater lengre på min 60GB, så jeg måtte gå den lange veien til Siba og levere den inn for rep. Han selvsikre duden bak kassa på serviceavdelingen ga følgende info om at dette skulle ta rundt ei uke, og at ingenting på harddisken skulle forsvinne. Jeg fikk også lagt med i feilmeldingen at det var unormalt mye viftestøy, da jeg er sikker på at min når nivå 5 etter litt onlinespilling med GTA IV.

 

Jeg krysser fingra selv om jeg innerst inne tror jeg har sett min (ser nesten splitter flunkende ny ut) PS3 for siste gang. :(

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har selv ventet i to og en halv måned nå, og har ikke hørt noe som helst fra Expert.

 

Ringer i morgen for å si at de bør finne ut av det så snart som mulig, eller så må man snart vurdere å heve kjøpet. Har ikke tid til å sitte i et halvt år bare fordi NF er sinnssykt treige.

Lenke til kommentar

Har selv levert 60 gig til rep, og jeg var på grensa til mentalt sammenbrudd da det viste seg at maskinen ikke hadde blitt sendt fra forhandler før tre uker etter at jeg leverte den.

 

Ringte NF kundeservice tre dager etter at den var bekreftet sendt fra forhandler for å prøve å mase meg til litt hurtig service. Mas var på ingen måte nødvendig, da den hyggelige damen hos NF kunne fortelle at forhandler (elkjøp) allerede skulle ha motatt en 40 gig erstatning.

 

Det viste seg altså at de hadde oppgitt til NF at jeg hadde levert inn en 40 gig med defekt BD drev. NF kjente tydeligvis til problemet med BD drevene, og gadd ikke sjekke dette nærmere før de sendte en ny konsoll.

 

Da jeg informerte den hyggelige damen om at jeg hadde levert en 60 gig, og samtidig la frem min plan om kollektiv avstraffelse hos forandler ved hjelp av håndgranater, ba hun om å få ringe meg opp igjen etter å ha snakket med forhandler.

 

Etter 10 min ringte hun meg opp, og kunne fortelle at en ny 60 gig var på vei fra danmark, da det norske lageret ikke fikk påfyll før 2. januar.

 

Jeg er nå meget fornøyd med NFs kundeservice, og så misfornøyd med elkjøps at jeg aldri kommer til å gjøre forretning med dem igjen.

 

NF kundeservice kan nås på tlf : 21544747

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Har man 5 års reklamesjonsrett.. Det vil si at man kan sende inn på reprasjon selv om man ikke har garanti?

 

Ja

 

I vår butikk kommer folk med feks 4,5år gamle ps2, som blir byttet med ny maskin på reklamasjon (må sendes nordisk film for vurdering av reklamasjon, tar ca 1,5mnd).

Lenke til kommentar
what? så lang tid?

 

Men hvis man har garanti da, hvor lang tid tar det da å få ny 60 gb sendt fra Nordisk Film?

 

ca 1-1,5 mnd. Er veldig omfattende prosedyre å sende maskinen inn til NF. Først må butikken søke om reklamasjon. 2 uker etter søknad vil butikken få et refnr fra NF, og kan da sende maskinen til NF. NF mottar så maskinen, og behandler saken. Vanligvis har de ikke 60gb på lager, og må vente på nye...

Endret av bokfinn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...