Gå til innhold

Kulturo: Klassikeren: Rammstein - Mutter


Anbefalte innlegg

Ahh, Mutter. Har gode minner fra det albumet, det var vel det første jeg kom over av Rammstein før jeg senere gikk gjennom resten av diskografien. Det begynner jo å bli noen år siden nå.. Har heller ikke hørt på albumet på noen år, men det har nok ikke tapt seg på noen måte.

 

Edit: Jeg lurer på hvor mange som startet sin reise inn i metal-verdenen med Rammstein..?

I did.

Lenke til kommentar
  • 11 år senere...
Videoannonse
Annonse

Er inne i en tung Rammstein periode etter å ha "oppdaget" de etter det siste albumet. Har vel alltid hatt de i bakhodet men aldri funnet på å sette de på spilleren. Nå har jeg begynt å pløye meg bakover i katalogen deres og du verden her har jeg gått glipp av mye bra musikk. Denne skiva var absolutt verdt artikkelen i 2008. Spieluhr er helt magisk sammen med en rekke andre låter på albumet.

Lenke til kommentar

Gammel tråd eller ^^

 

Rammstein er morsomt å høre på. Noen låter er bedre enn andre. Tror Nebel er nr 1, så er det vanskelig å velge plasseringer. Rein Raus er en av de feteste tyngste låtene jeg har hørt, aldri hørt en sånn rytme før eller siden. Begge fra Mutter, så det er nok ett av topp-albumene ja. Rammstein var også det første metal-musikken jeg hørte på. Så tilfeldig søkte opp Metallica etter jeg begynte å bli lei av å høre på tyske tekster og ikke skjønne noe som helst ^^ Så Motörhead, som er nr 1 per i dag.

 

Alle liker Sensucht, og jeg også. Også det første albumet Herzeleid er jo "klassisk" ^^ Seemann er veldig bra. Heirate mich hørte jeg mye på, dog den kan bli litt monoton, men de prøvde seg vel fram. Weisses fleisch er jo veldig morsom live ^^

 

Reise Reise er gjennomgående bra. Rosenrot var dypere, ikke alltid i humør til å høre den, men treffer bra når man er det. Veldig penetrerende bass. Spring, Wo bist du, Hilf mir og Feuer und wasser er alle favoritter derfra. Trodde alltid hilf mir betydde "heal me", men neida, de måtte tulle det til og gjøre det til "help me" ^^ Tullinger ass. Kunne blitt den låta, symbolsk, med astrologisk mening. Synd.

 

Liebe ist fur alle da synes jeg var noe forferdelig ræl, dessverre. Pussy er litt morsom, men det eneste jeg gidder å høre på av det albumet. Synd altså, lurer på hva de tenkte når de lagde den. Høres ut som de har gitt helt opp, monotont, masete, lite kunstnerisk og kjedelig. Ich tu der weh har noen gode elementer, han synger i hvert fall litt.

 

Har ikke hørt det siste "albumet", et tittelløst uoffisielt samle-album etter hva jeg har forstått. Men håper det kan levere når jeg har overskudd til å høre på. Hørte Radio, som jeg ikke likte, for kjedelig.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Har ikke hørt det siste "albumet", et tittelløst uoffisielt samle-album etter hva jeg har forstått. Men håper det kan levere når jeg har overskudd til å høre på. Hørte Radio, som jeg ikke likte, for kjedelig.

Nå har du misforstått. Albumet heter "Rammstein" ja, men det er ikke noen samleskive. Det er nye låter alt sammen.

 

Her er en annen singel fra siste plata:

https://youtu.be/NeQM1c-XCDc

 

Som sagt er jeg ikke så fan av Rammstein på plate, jeg vet ikke helt hva det er men det mangler liksom noe. Trøkket, sceneshowet, publikum.. De er uslåelige live da! Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sett DVD'en Volkerball. Helt genialt.

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Gammel tråd eller ^^

 

 

 

Liebe ist fur alle da synes jeg var noe forferdelig ræl, dessverre. Pussy er litt morsom, men det eneste jeg gidder å høre på av det albumet. Synd altså, lurer på hva de tenkte når de lagde den. Høres ut som de har gitt helt opp, monotont, masete, lite kunstnerisk og kjedelig. Ich tu der weh har noen gode elementer, han synger i hvert fall litt.

 

Har ikke hørt det siste "albumet", et tittelløst uoffisielt samle-album etter hva jeg har forstått. Men håper det kan levere når jeg har overskudd til å høre på. Hørte Radio, som jeg ikke likte, for kjedelig.

Enig at den er noe ujevn, men godbiter finner du her også. Ich Tu DIr Weh er jo fantastisk, ikke minst i denne utgaven hvor Flake havner i badekaret. https://www.youtube.com/watch?v=6TR12QnOAzE&list=RD6TR12QnOAzE&start_radio=1

 

Det nyeste albumet synes jeg er veldig bra og er et av få album jeg har trykket til mitt bryst de siste 10-15 årene faktisk. Alt endret seg med streaming og Pc tidsepoken hvor album kom i andre rekke. Noe helt annet før det nå du kjøpte ei skive, studerte tekster, foldere, gjerne etter å ha bestilt den og ventet spent på at den skulle komme. Det var en form for høytidsstund hver gang et nytt album skulle gies ut.

 

Angrer voldsomt på at fransk ble valgt på gymnaset, og det i stedet for tysk nå. For min del så er Rammstein god nok grunn for å lære seg mer tysk. Noe jeg kommer til å gjøre.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...