Gå til innhold

Valkyriens førjuls-ritt. Anonymous vs. Scientologiselskapet Høst 2008.


Anbefalte innlegg

er det ikke dere som er kreftsvulsten som dreper /b/?

hva skjedde med regel 1 og 2?

 

 

Forbindelsen mellom /b/ og chanology er forlengst kjent - mest pga fjortisser på ED - det er derfor ingen vits i å holde regel 1 & 2 når man diskuterer chanology. Med det sagt, så bruker fortsatt ebaums dem på andre raids.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Israel*, New Zealand og Australia er allerede ferdige med sine raid.

 

Stockholm har startet.

 

I Gøteborg og København starter de snart, og i sistnevnte er det også homoparade.

 

Lykke til Oslo og Bergen!

 

Selv må jeg nøye meg med å plassere noen YouFoundTheCard på vei til jobb eller noe slikt.

 

For hjemmesitterne som ikke må jobbe kan man jo ringe til dette megafonprosjektet og informere bygda Dale. (Virker kun når det er vind.) http://www.unsworn.org/telemegaphone/

 

*: P.g.a. sabbat holdt Israel det på fredag istedet for lørdag.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar
Israel*, New Zealand og Australia er allerede ferdige med sine raid.

 

Stockholm har startet.

 

I Gøteborg og København starter de snart, og i sistnevnte er det også homoparade.

 

Lykke til Oslo og Bergen!

 

Selv må jeg nøye meg med å plassere noen YouFoundTheCard på vei til jobb eller noe slikt.

 

For hjemmesitterne som ikke må jobbe kan man jo ringe til dette megafonprosjektet og informere bygda Dale. (Virker kun når det er vind.) http://www.unsworn.org/telemegaphone/

 

*: P.g.a. sabbat holdt Israel det på fredag istedet for lørdag.

 

 

Det har ikke gått helt etter planen her i Bergen. Jeg har ikke klart å få noen med meg, og det frister lite med soloraid. I stedet har jeg fått hengt opp posters overalt samt lagt ut en drøss med youfoundthecard-kort.

 

I tillegg jobber Vestlandet Anonymous på et større, rimelig lulzy prosjekt. Vi håper vi kan avsløre det en eller annen gang før neste globale protest.

Lenke til kommentar

John_Steed: Det er kanskje best å ikke raide alene, selv i Bergen. Det finnes jo en mulighet for at de kan leie inn noen for å skape trøbbel, eller kanskje noen lokale fylliker og idioter ville skapt problemer på egenhånd.

 

Kan ikke 4chan-folka gjøre et raid mot folk som gjør andre mennesker vondt? Russland, Mugabe, Iran, Burma, you name it?

Hvordan vet du at de ikke gjør det? Det er kjent at 4chan-folka har raidet mot "Hvit makt"-folk, pedofile, islamist-forum osv.

 

Da disse Scientologi-protestene startet hadde de av 4chan-folka som ikke har demonstrert før god nytte av erfaringene til 4chan-folk som har vært med på demonstrasjoner mot slikt som du nevner. Og vi får nok se at andre grupper lærer av hva Anonymous gjør. Scientologene gjør ihverfall det.

 

Forresten trenger man ikke være anonym for å protestere mot Russland, Mugabe, Iran og Burma her i den frie delen av verden. Er det ikke rart når det er tryggere å demonstrere mot egne myndigheter og despotiske regimer enn det er å demonstrere mot en "kirke"?

Endret av MrGs
Lenke til kommentar
John_Steed: Det er kanskje best å ikke raide alene, selv i Bergen. Det finnes jo en mulighet for at de kan leie inn noen for å skape trøbbel, eller kanskje noen lokale fylliker og idioter ville skapt problemer på egenhånd.

 

Nei, nettopp, spesielt det med fylliker og idioter. Nok av dem her. Får heller komme tilbake sterkere neste måned, tenker jeg.

 

Har du hørt noe om hvordan det gikk i Oslo?

Lenke til kommentar

Ikke hvis man ikke er Russisk flyktning og har familie i Russland.

 

Jeg kjenner til folk fra et annet land som ikke skal nevnes som ingen skal vite at er i Norge og som derfor heller ikke nevnes i telefonsamtaler til unevnte land. Som vi så med flere angrep på asylmottak i det siste, så kan asylantene i Norge bli mål for angrep.

 

Forresten så har Twitter lagt ned SMS-tjenesten sin i Europa. Det var dumt. De skal kanskje starte den opp igjen i fremtiden.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

Jeg antar at vi ikke søker om nye demonstrasjoner men holder oss til flygeblader og andre lignende aktiveteter til vi har nok interesse til en full demonstrasjon igjen?

 

Her er et lite utvalg av steder som hadde interessante hendelser:

 

San Francisco

Blodet fløt og en scientolog ble arrestert for overfall.

2637uza.jpg

k97ynq.jpg

http://www.protestshooter.com/20080816Zombies/

 

Heldigvis hadde ikke det falske blodet noe med overfallet å gjøre. Han som ble slått til av en scientolog heter Tommy Gorman, og han fikk ingen skader. Han er forresten bokser. Du kan lese om Tommy Gorman og hans kone Jennifer i denne artikkelen (5 sider).

Det falske blodet kommer fra zombie-invasjoner (http://eatbrains.com) Tidligere har også zombiene "angrepet" Scientologene, som i dette bildet:

wklg7n.jpg

De "angriper" alt som er på deres vei, og hvis man setter på seg et kryss, så blir man "drept" av dem.

 

I år slo zombiene seg sammen med Anon en stund. Noen anons ble "drept" og konvertert til zombier, mens noen av zombiene "døde" og ble igjen med Anon.

 

Las Vegas

Anonymous møtte opp og demonstrerte ved den vanlige org'en. Men utover dagen så det ut til at scientologene forlot stedet. Så da reiste Anonymous til den ideelle org'en et stykke unna. "Ideal Orgs" er et prosjekt der man lager perfekte org'er som skal være et forbilde for de andre, bygget skal eies av Scientologikirken sentralt osv.

2n6d6yx.jpg

Men hva er dette? Full parkeringsplass? Har scientologi plutselig vokst? Nei. En kristen menighet hadde tatt over og gjort om bygget til en kirke eller bedehus. Anonymous i Las Vegas har tenkt å hjelpe menigheten med seg å rydde opp etter Scientologikirken og ta ned skiltet osv.

Oppdatering: Ser ut til at feilinformasjon og forvirring has skjedd her. Det som står over er "faktisk riktig etter Lion's Gate-standarden", men overtakelsen er kanskje bare midlertidig. Nemlig utleie. Som man ser er kirke-skiltet ganske midlertidig. Og et annet foto viser at scientologi-skiltet under også ikke er av den veldig fastmonterte typen. Så da burde de vel ha tatt ned det gamle? En kar på A.R.S. etterforsket og fant ut at dette bare var leie. Folkene i Las Vegas skal sjekke en gang til hvem som faktisk eier bygningen. Det som virker sikkert er at Scientologikirken har fjernet noen permanente skilt, noe som var med på å overbevise dem om at Scientologikirken hadde flyttet ut. De skal sjekke dokumentasjon og tinglysninger osv. nå.

 

Tustin, California

Lokalet er til salgs. Mark Bunker besøkte Anonymous.

img2083largech9.th.jpg2769391424a8eee571ffbnb3.th.jpg

 

Los Angeles

Denne plakaten er bare så slem:

a28ww2.jpg

Den gjelder Kendrick Moxon, en av kultens advokater. Datteren hans døde på den internasjonale basen i California. Han forsvarte kulten i etterforskningen av dødsfallet til hans egen datter. :nei: Historien fra Scientologikirken var at hun krøp inn i et høyspenningsrom for å redde et ekkorn, mens enkelte som var der hevder at det ble funnet et selvmordsbrev som ble holdt skjult for myndighetene. "Squirrel" er forresten et begrep som Hubbard og Scientologikirken bruker på dem som modifiserer på metodene og/eller praktiserer scientologi utenfor Scientologikirkens kontroll. Derfor har Anonymous mange plakater som sier "DM squirrels the tech" osv. som vi så på de urinalene i scientologi-tilstelningen i Toronto.

 

New York

I New York kledde de seg ut som sykepleiere og demonstrerte mot Narconon.

276852201197c7bfdde3mv4.th.jpg276936138477bec502b3bdo8.th.jpg27693532643da9a77d30mi7.th.jpg276850679127dde08199lr6.th.jpg27693750143f3786b7a6iu4.th.jpg

b5icls.jpg

 

Plymouth, England

Det regnet. Stu Wyatt var med. Men han følte seg ikke 100% så han gikk hjem istedet for på pubben etterpå.

 

Dublin, Irland

Det regnet så hardt at ingen klarte å ta noen bilder.

 

London, England

"Cult Fiction".

dscf0257gv3.th.jpgaugustprotest98jg1.th.jpgaugustprotest123qw1.th.jpgaugustprotest33lo2.th.jpg

 

Berlin

De gikk i tog

2qakeg7.jpg

2m60878.jpg

11huzbq.jpg

 

København

Det var Gay Parade i byen, så Anonymous fokuserte på Hubbard og Scientologi sine syn på homofili. Scientologikirken leide inn varebiler for å blokkere for innsyn. Varebilene fikk parkeringsbøter.

28s64gg.jpg

aywpvp.jpg

 

Gøteborg

11 anons. Det var masse folk i byen for et slags marked/festival, så de gikk tom for flyeblader. :thumbup:

2767701555_1d4a681618_m.jpg

Så gikk de på kafé. Håper de ikke tok av maskene for folk de ikke kjente fra før.

 

Stockholm

300 flygeblader delt ut.

TRE.jpg

TWO.jpg

 

Mer her: Internasjonale rapporter fra 16. august:

Det var ikke bare Oslo som hadde flere folk enn forrige måned. For eksempel satte Tel Aviv (på fredag) ny rekord med 18 stykker. Vancouver i Canada hadde flere en sist.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

Jeg er nå på Brightkite: http://brightkite.com/people/NorwAnon

 

Men det er ikke noe fullgodt alternativ, siden folk ikke kan sende meg SMS før de har blitt medlem og medlemsskap trenger invitasjon. Jeg har invitasjoner jeg kan sende ut. Send meg en PM hvis du vil ha. Du får invitasjonslinken i PM. Marcabian_Anonymous og John_Steed er først i køen hvis de vil.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar
...og hva skjer i Bergen/Haugesund som jeg ikke har fått med meg?

Les lenken fra John_Steed om Jazzfestivalen: Sildajazz-greier

 

Ellers planlegger vestlandet-anon noen greier som de ikke vil fortelle om, både fordi det er teit å annonsere produkter som det ikke blir noe av, og i tilfelle noen skulle prøve å ødelegge for dem. Men et flygeblad-tokt i Bergen eller Haugesund er også fint, så jeg tror du godt kan ta kontakt..

 

Er cos aktive der også?

Ikke med rekruttering, untatt når de er på besøk med Jive Aces og slikt. Men Scientologer må vel flytte de også, så kanskje det foregår "auditering" der også uten at vi vet om det? Eller holder Scientologene seg i Østlands-området? Jeg ser at det er firma med Hubbard-tech på Lillestrøm og Jevnaker.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...