Gå til innhold

Valkyriens førjuls-ritt. Anonymous vs. Scientologiselskapet Høst 2008.


Anbefalte innlegg

SVT-dokumentar: Uppdrag granskning: Skattepengar slussas till scientologer

 

Intervju etter dokumentaren:

Se filmen hos Youtube

------

18. oktober: Why Are We Undead?

wklg7n.jpg

------

Thetanen:

Se filmen hos Youtube

(Bildene kommer fra en annen video, men musikken er ganske ny og bandet kommer til Oslo, se under)

 

For bakgrunn, lenker, dokumentasjon og videoer se tidligere tråd fra sjørøverprotesten:

Informasjonsinnlegg fra juni Les det første innlegget der før du spør om noe her.

 

Den tråden fra juni har også en del med "Hva kan jeg gjøre?". Det er ikke bare protester dette dreier seg om. Det er også å spre informasjon til folk, skrive postkort til Scientologer som sitter i fangenskap, og noen artige stunt.

 

6.-9. august: Haugesund. Jive Aces (JiveAces.scientology.org) spiller på Sildajazz. Matthias Fosse og resten av Scientologi-gjengen er der. Er det for å rekruttere? Anonymous er til stede med masker, plakater og flygeblader.

 

Rapport med bilder, og radio- og TV-innslag: Vestlandanon.atfreeforum.com: RAID, Jive Aces på Sildajazzen, 06.-09. aug.

 

8. august: "magisk" dato 08-08-08. Noen Anonymous har annonsert at de skal utføre et slags stunt denne dagen. Vi får se om det blir en gigantisk skuffelse. Oppdatering: Anonymous annonserer at de holder på med å avsløre at Scientologikirken holder på med brudd på innvandringslovene i Storbritannia. Anonymous gjør også andre ting, som er så hemmelige at vi ikke vet hva de er ennå.

 

16. august: Global demonstrasjon. Oslo lar være å plage politiet og kommunen med søknader siden de var få personer i juli, og benytter heller retten til å gå i par eller trespann rundt på kommunalt område med flygeblader. Globalt har august generelt fokus på løgner som fortelles av Scientologi (cult fiction). I New York fokuserte de på Narconon og helse-tull i Scientologi. I Las Vegas ble de overrasket over at en kristen menighet hadde tatt i bruk et scientologibygg.

 

23. august: Oslo 23 aug 2008 20:00 Maiden eller Gamla: Tyske Ludder spiller. Scientologi-lulz. Hjemmeside og Myspace

 

30.-31. august: "International Bookathon": Scientologer skremmes ut på gaten for å selge Dianetics: The Modern Science of Mental Health

 

13. september: Global demonstrasjon. Tema: Barn i Scientology og Study Tech. Også Will Smith og Jada sin privatskole. Se School's Closed due to Teaching Aids (Skolen Stengt, grunnet læringsmidler) se også StudyTech.org

 

19. september: International Talk Like a Pirate Day ARRRRGH! (Se også SeaArrrgh.com)

 

18: oktober: Global demonstrasjon. Why are we undead?

 

Oktober eller november: Olav Gunnar Ballo gir ut bok om tiden etter Kaja døde.

 

November(?): CCHR kommer med "Psykiatri: Skade og død"-utstillingen sin til Oslo igjen.

 

5. november: Guy Fawkes Night. Clearwater, Florida har en hel uke med Anonymous-aktiviteter.

 

8. november: Internasjonal demonstrasjonsdato

 

15. november: Internasjonal demonstrasjonsdato

 

18. november: 30-årsmarkering for Jonestown.

 

13. desember: Internasjonal demonstrasjonsdato

 

Desember: "Valkyrie", en ny film om attentatet på Hitler har premiere. Filmen er særlig kontroversiell i Tyskland fordi Tom Cruise, selv et profilert medlem i en totalitær organisasjon, spiller hovedrollen. Planlagt åpning i Norge er i slutten av Januar.

Endret av 89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sysn kanskje at du burde vite at de ekte anon har kastet vekk dette for lenge siden. de som fortsatt holder på blir kalt "raidfags" av de ekte anons.

 

er vel Xenu eller hva de nå kalte seg igjen. syntes det er bra dere fortsetter, men det er ikke noe å hente mer for meg

Endret av Crazy_Man
Lenke til kommentar
Jeg sysn kanskje at du burde vite at de ekte anon har kastet vekk dette for lenge siden. de som fortsatt holder på blir kalt "raidfags" av de ekte anons.

Typiske oldskool-fenomenet der en gjeng klissete slappinger før eller siden prøver å restriktere <aktivitet> for e-status. Forkaster videreførelse og utvikling. Helt idiotisk, det bryter hele poenget med hva som var utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Jeg sysn kanskje at du burde vite at de ekte anon har kastet vekk dette for lenge siden. de som fortsatt holder på blir kalt "raidfags" av de ekte anons.

ekte anons? Jeg husker da ingen drev og kranglet om hva ekte anon var. Det var tider det.

 

sammenstillingen [karakteristikk]fag er ikke nedsettende i seg selv. Vi er alle "fags". For eksempel: Vi kalles Norfags eller Norwayfags, som betyr at vi er norske. "Raidfag" er bare nedsettende hvis du ikke liker raid. "Gayfag" er bare nedsettende hvis man har noe imot homofile. Failfag er nedsettende i alle tilfelle.

 

moot, han som driver 4chan, har instruert moderatorene til å fjerne de fleste diskusjoner om både scientologi-raid og andre raid. Det betyr ikke at moot bestemmer hva anon liker og ikke liker, bare at han bestemmer at noen tema ikke skal diskuteres/støttes på hans servere.

 

mange anons på 4chan driver og støtter fremdeles "chanology", men mens det ikke fantes anon-servere for dette i Januar, så gjør det nå det. Derfor trenger man ikke å fylle rørene på 4chan med Chanology. De som er interesserte i dette vet allerede hvor de kan gå. Det er noen chans som drives av folk som synes Chanology er greit, og det finnes også forum som Enturbulation.

 

de gjorde det aldri for en god sak, men jeg er glad det har blirr slik det har blitt

Kaninhullet er dypere enn som så. Det at de støtter en slik god sak er faktisk komisk i seg selv. Anon gjør ting som å lure pedofile, lure svindlere osv. Det er både en god sak, det er komisk, og du ødelegger dagen for en kriminell.

 

Men Chanology er mer enn bare protester, som jeg sa.

Lenke til kommentar
...også ruinere livene til folk

 

33m9b84.jpg

Kilde, nå borte: http://www.lrh-books.com/mailings/080415_B...thon_email/img/

Whoops.

2mzldgm.jpg

 

Jeg har ikke noe imot å ruinere livene til pedofile, men jeg er ikke en av de galningene som vil drepe dem heller.

 

Når det gjelder chans: Det jeg synes er litt trist er de folkene som bruker så mye energi på å klage istedet for komme på noe bra selv. Kritikk er bra å få, men når det bare blir kauking frem og tilbake så blir det rimelig kjedelig.

Endret av 89
Lenke til kommentar

Det er fortsatt plenty med lulz i chanology, om man gidder å lete litt. Det finnes bedre, vi har alle opplevd bedre, men det virker som om scilonene går inn for å underholde oss. Det er litt gøy, syns nå jeg.

Det har riktig nok vært litt lite lokale lulz for oss norfags i det siste (før jazzen, altså), men det er bare å vente. Før eller siden tråkker de i salaten igjen.

 

Hvem blir med meg på denne konserten? Det hadde vært litt artig om vi kunne møtt opp med noen flere enn meg.

 

And, yes. We did it for the lulz. We still do.

Lenke til kommentar

Lulz trenger ikke være meatspace-raid.

Se for eksempel hva denne universitetsavisen i New Zealand trykket. Først kronikken, og så kommer leserbrevene neste uke:

 

scan1ar5.jpg

 

.......

 

spata2or0.jpg

 

 

Ellers er som sagt best lulz når Scientologi lager det selv.

Endret av 89
Lenke til kommentar

Ser ut som mye som skjer i høst ja. Her er et forslag til plan på lørdag. Kommentarer?

 

City: Oslo, Norway

Meet-up Location: Nearby Stortinget (parliament). Subject to change.

Meet-up Time: 13:00

Protest Location: Roam the streets with flyers in pairs and threes

Protest Time: 13:00 until out of flyers

URL with more information: Anonymous vs. Scientologiselskapet Høst 2008. OBS: Konsert i Oslo i August - Forum - Diskusjon.no and Oslo, Norway (vikingland)

Notes: NOT demonstration this month. Flyers in pairs and threes only. Keep moving on public sidewalks. NO placards. NO shouting or megaphones. Masks might be worn after splitting into pairs, but be prepared to unmask if the police ask you to.

 

--

 

Oppdatering:

De som lurer på hva Anonymous er anbefales å lese denne artikkelen i The Times:

Scientology: the Anonymous protestors som handler om juni i London

eller se

http://www.whyweprotest.net

Endret av MrGs
Lenke til kommentar
Hvorfor skal politiet bry seg med ett par folk med EFG-masker?

 

Vi hadde ikke lov til å demonstrere med masker, men jeg tror flygebladutdeling er et smutthull. Vi fikk aldri sjekket dette skikkelig opp, dog... Uansett, politiet ga blaffen, men det kan ha noe med at det var en under en festival (les: gatene fulle av folk med blinkende vikinghorn, ansiktsmaling, hatter på én meter o.l.).

Lenke til kommentar

Det eneste reelle problemet jeg ser er når man samler ved møteplassen. Men under selve utdelingen i par og trespann tror jeg det skulle gå greit.

 

Å få bekreftelse på at noe er lovlig - i motsetning til at noe er ulovlig - kan noen ganger være vanskelig, og vil trolig kreve at jourhavende politijurist setter seg ned og undersøker. Juristene har det meget travelt, men hvis det er viktig for noen å få 100% avklaring og et papir til å ta med seg for å vise frem, så kan den personen kanskje ringe og spørre selv?

 

Jeg ville bare si ifra at siden vi ikke har noe skriftlig garanti fra politiet om at vi kan bruke maske ved flygebladutdeling, så må man ikke satse livet på masken, selv om det mest sannsynlig går greit.

 

Å gå med maske på gaten trolig helt OK, og folk går jo rundt med burka i Oslo også. Til og med i politiske demonstrasjoner som homoparaden fikk mange av deltakerne gå med maske, noe som klart er i strid med loven men egentlig ikke noe reellt problem. Maskeforbudet er til for å hindre voldelige opptøyer a la G8-opptøyene osv.

 

Tidlig på året ble det undersøkt om "Anonymous" kunne få dispensasjon slik at vi kunne ha demonstrasjon med maske, med henvisning til "fair game" osv, men vi må visst jobbe for en lovendring hvis det skal skje. I motsetning til homoparaden så har jo Anonymous en skummel motstander som er troende til å lage problemer for myndighetene.

 

Vi har eks-scientologer som gjerne vil delta, men som ikke kan fordi de blir gjenkjent av CoS uten maske.

 

Burka hadde kanskje vært et enda mer anonymiserende alternativ, men igjen må man vurdere risiko.

 

Shit happens.

 

Vi har ikke hatt noe vold i Norge, men en anonym i Tyskland ble banket opp av en sinna mann fra CCHR. Den anonyme måtte på legevakten og sy sting og politiet ble involvert, men den anonyme turte ikke gå videre med saken fordi han ikke kunne risikere at navnet hans ble kjent, trolig fordi han hadde familie på innsiden eller noe slikt. Hvis det er så viktig for deg å være anonym at du ikke en gang kan straffeforfølge legemsbeskadigelse, så er det kanskje best å ikke komme. Slikt har ikke skjedd i Norge, og jeg tror ikke det vil skje heller, men moralen er at du må vurdere hvor grensen går før du er villig til å vise ansikt og identitet.

 

Hva hvis to anons i maske kommer over en person som har fått illebefinnende og trenger munn-til-munn og hjertekompresjon? Hva hvis du blir sulten og må spise? I et slikt tilfelle kan det være lurt å ha en øye-maske og ansiktsmaling på seg under V-masken.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...