Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"Kvise" på innsiden av øyelokket


Gjest Guest_Geir_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Geir_*

For ca 3 dager siden ble jeg veldig sår i øyet, tenkte det bare var allergien min, så jeg valgte å overse det.

 

Da jeg våknet i dag tidlig vare øye mitt helt vått av tårer, og jeg har vel forsåvidt "grått" i hele dag.

 

For noen minutter siden bestemmte jeg meg får å undersøke saken, å etter litt research fant jeg en kvise-lignende kul på innsiden av det høyre, øvre øyelokket mitt :(

 

Skraper mot øyeeple hver gang jeg blunker, så det er ekstremt irriterende.

 

Hvordan blir jeg kvitt den? (Prøvde å klemme den med en pinsett, men jeg ga opp etter at jeg nesten stakk ut øyet mitt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel det som kaller for "sti"?

 

Jeg måtte til militærlegen og fikk noen øyedråper. De hjalp ikke noe særlig, egentlig. Hadde det i mange måneder. Forandra utseendet littegrann i ettertid. Øyelokket henger 1% mer ned enn vanlig.

 

Vet ikke hvordan man får det vekk, men pinsett er neppe en god ide.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Hmm, kan jeg få se bilde ? :D

 

Tror nok det beste er å gå til doktor'n med dette uansett, det er ikke kødd ikke når det gjelder øyet liksom.

Lenke til kommentar

Min stefar opererte idag bort noe lignende, dette var riktig nok en kviselignende sak på utsiden av øyelokket, men det kan godt være det samme. Han måtte ivertfall til "øyelegen" hvor de vrengte øyelokket og kuttet et snitt på innsiden slik at alt puss rant ut, så nå må han gå med bomullsdott på øye og har fått noen øyedråper som må tas.

 

Anbefaler at du oppsøker fastlegen din.

Lenke til kommentar

Min erfaring rundt chalazions, for de som vil vite hva de går til. :)

 

Chalazions er på innsiden av øyelokket,men hos meg var det såpass stort at det ble en stor kul på utsiden.

 

Kan jo og nevne at kulen jeg har fjernet enda ikke er helt borte, et år etter. Men det er ikke lengre synlig/plagsomt, så da er det bare å la det ligge.

 

Når det gjelder å vrenge øyelokket høres det litt brutalt ut, men jeg syns nå at tannlegen er verre. :)

 

Gå til legen!, Jeg ventet lenge med å få gjort noe med det, noe som nok er litt av forklaringen på hvorfor det ikke har gått helt bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...