Gå til innhold

Prøv det nye bruktmarkedet vårt!


SiR0

Anbefalte innlegg

hardware nettverket gjør mye bra... prisguide, hardware.no etc. Men det bruktmarkedet er bortkasta tid, buggete og jævlig, ingen som bruker det, og når man har finn.no er det ingen som gidder selge noe på bruktmarkedet selv om det er gratis.

Da må det jo være noe som ikke stemmer her.

 

Jeg selger utelukkende alt hwen jeg bytter på bruktmarkedet. Har sluttet helt å bruke finn.no og QXL.

Og som regel selger jeg det jeg legger ut i løpet av et døgn. Det klarte jeg aldri på finn.no og QXL.

 

Det vil altså si at både jeg og minst et par andre bruktmarkedet. Så jeg vil si at din påstand om at ingen bruker det er sterkt overdrevet.

 

:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Først vil jeg takke for tilbakemeldingene, vi tar dem alvorlig!

Nå skal det være mulig å laste opp bilder på akam.no/bruktmarked og amobil.no/bruktmarked igjen. En automatisert prosess som kjører hver natt gjorde noe den ikke skulle gjøre med bildeopplastningsmappene.

 

Forhåpentligvis vil vi rulle ut en funksjon i løpet av dagen som vil gjøre det mulig å lenke opp profilen sin med brukeren sin på diskusjon.no.

 

Burde også muligens være noe mere som forsikrer oss om at den registrerte virkelig er personen han utgir seg for, og sådann hadde det vært greit om HW.no hadde i tilegg tatt seg betalt via VISA et engangsgebyr som må stemme med opplysningene man allerede har oppgitt og sms.

 

Når det kommer til identifisering av personer har vi løst mye av denne problematikken ved at alle brukere av bruktmarkedet må aktivere seg med et mobiltelefonnummer. Siden man må registrere alle telefoner i et navn i Norge har man da en måte å finne identiteten på eventuelle scammere.

 

Om det er noen konkrete underkategorier dere føler at mangler vil vi veldig gjerne ha tilbakemeldinger på dette også.

Lenke til kommentar

Under "Data og utsyr" kunne kanskje vært en idé med en "Annet"-kategori for å samle opp alt som ellers ikke passer inn?

Hvor skal man f.eks plassere et webkamera, eller et SCSI kontrollerkort?

 

Strømforsyninger/PSU burde kanskje også ha egen kategori, eller en presisering at de ligger under hovedkort.

 

Og så vil jeg mase litt mer på det jeg skrev her. :)

Lenke til kommentar

Da kan man se brukernavnet til personer som har lagt ut annonser om de har huket av for at det skal vises i profilen.

 

Under "Data og utsyr" kunne kanskje vært en idé med en "Annet"-kategori for å samle opp alt som ellers ikke passer inn?

Hvor skal man f.eks plassere et webkamera, eller et SCSI kontrollerkort?

 

Strømforsyninger/PSU burde kanskje også ha egen kategori, eller en presisering at de ligger under hovedkort.

 

Og så vil jeg mase litt mer på det jeg skrev her. :)

 

Slike ting kan man legge rett innpå 'Data og utstyr', men det burde kanskje komme bedre frem at er mulig. Skal ta opp denne problemstillingen for diskusjon.

 

Jeg begynner å jobbe med det du har nevnt i den andre posten nå.

Lenke til kommentar

Huff og huff...

 

Hadde håpet at dette aldri kom forbi beta-stadiet. Prøvde det litt i den perioden og det var vanskelig å finne frem. Og nå er tiden kommet da det er on-line og jeg ser få endringer.

 

La oss velge hvilken layout vi ønsker brukt (gammel eller ny).

 

Slik det er nå er det knapt mulig å se hva som selges. Ingen tekst eller bilde på flere annonser finner jeg også.

En masse jeg kan klage på, nesten for mye til å liste opp.

 

Lite fornøyd mao. Nei, la oss få tilbake det gamle som funket fin fint.

Lenke til kommentar

En ting jeg synes dere burde gjøre er å gjøre alt litt mindre. Jeg har 1680x1050 oppløsning på skjermen min, og jeg ser bare 7 annonser på en gang. Der er for lite, synes jeg. Kan dere ikke nedskalere bilde, og de annonsene som ikke har bilde kan komme under de som har det.

 

Altså i stedet for mange uryddige annonser med og uten bilde, kan de som har bilde bli komprimert litt og lagt øverst på lista, og de som ikke har bilde, kan være betydelig forminsket og lagt i ei liste under alle de andre annonsene.

Lenke til kommentar
[...]

Neste bilde jeg får opp, står det at jeg skrev feil i anti-spamboksen og all teksten jeg hadde skrevet var borte vekk, plagsom nå man har skrevet en del :\

 

Hei,

 

Da har jeg fjernet captcha for innloggede brukere. Jeg vil også skrive om hele kontaktskjemaet når jeg får tid, det fungerer dessverre ikke optimalt slik det er i dag.

Lenke til kommentar
Huff og huff...

 

La oss velge hvilken layout vi ønsker brukt (gammel eller ny).

Enig, dette skulle vært tilgjengelig.

Når jeg skulle legge opp nye nytt idag og lagra endringer så ble jeg slengt tilbake i forsiden og sto at jeg måtte logge meg in, dette har skjedd 3 ganger idag, så nå tar jeg backup av alt jeg skriver så jeg ikke må skrive alt om igjen.

Noen ganger så vil ikke siden engang vises når jeg trykker lagre endringer og forhåndsvis.

Og når jeg har laget ny annonse, så finner jeg selv ikke fram til annonsene, vanligvis er de på forsiden der de er lista opp men nå finner jeg dem ikke selvom de er aktivert.

 

Savner det gammle bruktmarkedet der alt var så enkelt og de fleste var fornøyd. :(

Lenke til kommentar

Det er supert at det nye bruktmarkedet er på plass, for det har vi så til de grader trengt. Det gamle har vært alt for lett å missbruke, samt mye useriøse kommentarer osv.

 

Kommer det nye til å bli linka under domenet www.bruktmarked.no også når annonsene der er gått ut på dato?

 

Et annet spørsmål. Hvordan slette en annonse? Foreløpig bare funnet ut at man kan trekke til bake en annnonse, men er da ikke interissert i å ha annonser liggende i åresvis etterpå.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Det er supert at det nye bruktmarkedet er på plass, for det har vi så til de grader trengt. Det gamle har vært alt for lett å missbruke, samt mye useriøse kommentarer osv.

 

Kommer det nye til å bli linka under domenet www.bruktmarked.no også når annonsene der er gått ut på dato?

 

Et annet spørsmål. Hvordan slette en annonse? Foreløpig bare funnet ut at man kan trekke til bake en annnonse, men er da ikke interissert i å ha annonser liggende i åresvis etterpå.

Det er sant at vi trengte et Bruktmarked som fikk bort alle de useriøse personene, men vi trengte ikke et bruktmarked der brukergrensesnittet var totalt fraværende og direkte stressende å bruke.

 

Ville heller ha brukt det gamle "grensesnittet"/Siden som et utgangspunkt, og fått inn endel nye funksjoner.

Lenke til kommentar
Det er supert at det nye bruktmarkedet er på plass, for det har vi så til de grader trengt. Det gamle har vært alt for lett å missbruke, samt mye useriøse kommentarer osv.

 

Kommer det nye til å bli linka under domenet www.bruktmarked.no også når annonsene der er gått ut på dato?

 

Et annet spørsmål. Hvordan slette en annonse? Foreløpig bare funnet ut at man kan trekke til bake en annnonse, men er da ikke interissert i å ha annonser liggende i åresvis etterpå.

 

Noe mange har savnet i det det gamle systemet var å kunne se utgåtte annonser. Derfor har vi ikke lagt inn mulighet for å få en annonse helt fjernet. Dog kommer vi etterhvert til å lage et system som fjerner de annonsene som ikke er aktuelle lengre helt fra systemet etter noen måneder. Merk at annonser som er koblet opp mot et kjøp/salg da neppe blir fjernet da de vil kunne fungere som dokumentasjon for kommentarer som er gitt av brukere.

 

 

Når det gjelder bruktmarked.no så kommer vi til å endre linkene der når annonsene går ut på dato ja. :)

Lenke til kommentar
Og når jeg har laget ny annonse, så finner jeg selv ikke fram til annonsene, vanligvis er de på forsiden der de er lista opp men nå finner jeg dem ikke selvom de er aktivert.

Listen over alle annonser man har laget finner man på "Min side". Lenken til "Min side" er oppe til høyre hvor man logger inn/ut.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Ueland eller Voldern: Jeg etterlyser en avklaring på noe jeg lurte på i innlegg #99 den 9. oktober:

 

Men hvilke skript er nødvendige på Bruktmarkedet? Jeg ønsker ikke å tillate alt uten å vite hva det er for noe.

 

Hei,

 

Det jeg kommer på at vi bruker javascript til er:

Kategorivelgeren på toppen

Prisguide wizarden inne på "Ny annonse"

Automatisk submit ved endring av sortering

 

For videre granskning kan man sjekke javascript filene her:

http://static.new.gfx.no/js/main.js

http://static.gfx.no/classifieds/js/classifieds.js

http://static.gfx.no/classifieds/js/classifiedsCategories.js

http://static.gfx.no/classifieds/js/classifiedsWizard.js

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...