Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er dette utroskap? Eller en kattehistorie?


Anbefalte innlegg

Er dette utroskap? Eller en kattehistorie?

 

Min kone og jeg har vært gift i tre år og har ett barn sammen.

Før meg var hun samboer med en mann i seks år. Hun endte dette forholdet da hun oppdaget han hadde et forhold på si og også samtidig kontakt med andre damer på nett. Utover dette var det ingen andre grunner til at det ble slutt. Hun har også sagt at sexen var bra, på enkelte måter bedre enn den vi har. Denne samboeren er nå gift og har barn.

 

I det siste (halv)året har følelsene hennes for meg gradvis forsvunnet. Jeg merker ikke noe begjær lenger. Hun tar sjelden på meg. Sex er minimert til noen "obligatoriske" minutter hver uke/måned. Hun skylder på barn, stress, hormoner, dårlig kommunikasjon, misforståelser etc. Lysten og begjæret mitt for henne står det ikke på, det er heller på topp, det har det vært hele tiden.

 

Med innboksen hennes åpen, kom jeg tidligere i sommer helt uforvarende over denne meldingen fra eksen hennes:

Han: Du får ikke ta helt ferie fra meg med "den" hengende i luften.

 

Jeg tenker ikke så mye på dette, men den blir skurrende i hodet mitt. Jeg sier ikke noe. Noen uker senere sjekker jeg ubevisst e-posten hennes og finner følgende dialog.

 

Han: Jeg trodde du hadde trekt deg...

Hun: Nei. :) Ikke trekt meg jeg.

Han: Bra! Vil snart!

Han: Hvor og hvordan?

 

Konfrontert med dette, innrømmer hun at det har vært en dialog som har gått over flere uker/måneder. Men at dialogen utelukkende dreide seg om at han ønsket å kjøpe en rasekatt, maken til en hun hadde da de var sammen, og derfor trengte telefonnummeret til oppdretteren. Når jeg i etterkant tar kontakt med ekssamboerens kone, kan hun fortelle at det ikke har vært noe snakk om anskaffelse av katt der i gården! Jeg ville gå ut i fra at i det minste foreldrene i en familie snakket sammen når man valgte å ta inn et kjæledyr i huset? Etter det blir trekker ekssamboerens kone seg tilbake og vil ikke snakke mer med meg, pga sakens natur, muligens en forsvarsmekaniske fra hennes side. Jeg får således ikke mer informasjon derfra.

 

Etter at min kone blir konfrontert med e-postene, finner jeg ut hun raskt må ha slettet e-posten jeg så - ikke bare fra innboksen, men også aktivt fra raskkurven. (jeg hadde nemlig ønsket å gjennomgå de med henne.) Dette benekter hun, og skylder på "feberfantasier" og at jeg må har sett feil og at den var slettet tidligere. Alt blir bare ord mot ord, hun husker ikke klart hva dialogen gikk ut på, eller hva han mente med det han skrev osv. Og de kan jo allerede har "koordinert" historier. Det hele blir en situasjon hvor jeg aldri kommer til å få noe ordentlig svar.

 

Dere skal vite at dette kommer fra en kvinne som har vært ytterst sjalu i den tiden vi har vært sammen. Hun har f.eks i forbannet tilstand nektet meg å skrive en oppdaterings e-post til en gift studievenninne (som bor i utlandet) som jeg ikke hadde hatt kontakt med på flere år, som jeg heller ikke har hatt noe som helst forhold til. Og selvfølgelig har hun pålagt meg å bryte all kontakt med tidligere kvinnelige bekjentskaper. Da skulle man forvente at hun holdt seg til egen kotyme/feid for egen dør og ikke ha slik korrespondanse over lengre tid, på toppen av alt med den siste ekskjæresten!, men heller begrense det til noen få e-poster med konkrete fakta. Eller at kontakten overhodet ikke skulle eksistert. Når den så gjør det, vekker det umiddelbart mistanke om et upassende forhold. Og hvorfor ble det hele ikke ordnet på en enkel sms istedet? Et par oppegående mennesker skulle kunne effektuere/begrense en forespørsel på et telefonnummer til en kontakt på 1-2 sms-er/eposter uten den overnevnte langstrakte dialogen.

 

I mine øyne dreier denne dialogen seg ikke om en katt, men snarere om en opptakt til et møte/utroskap. Om man ikke allerede skal kalle slik kontakt/dialog utroskap. (Selv om jeg skal innrømme at man kan bli blind i en slik situasjon og svartmaler/er ensidig i sin vurdering og kanskje også helt feilvurderer hva som er tilfelle i saken). Jeg så jo ikke noe som direkte minnet om katter i de e-posten jeg kom over. Og e-postene var skrevet på nytt, dvs svar funksjonen var ikke brukt, slik at man kunne se hva den andre personen skrev i den foregående e-postene. Slikt virker også suspekt. Samtidig som at det er for mange elementer som "skurrer" i et samlet perspektiv. Hun hadde også nylig sagt hun ville dra bort (som viste seg å være i retning av hans bosted).

 

Jeg hadde ønsket at hun hadde lagt kortene på bordet dersom det er slik jeg tror, og at man bedre kunne bearbeide det da. I stedet for at det benektes helt til tross for at overnevnte informasjon er presentert. Nå blir det hele bare en langsomt voksende kreftsvulst, der man aldri får vite hva som er tilfelle.

 

Hva mener dere om dette? Utroskap? Kattehistorie? Ønsker synspunkter. Hva skal jeg gjøre??? Jeg har for mange tanker i hodet.. Føler det er en ond Catch 22.

Endret av Soulmate
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må i hvert fall ta en oppklarende prat med henne der du gjerne har kommandoen, og da må du ikke la henne avfeie det som tullprat.

 

Jeg ville vært minst like skeptisk som deg, og det er ikke mye som minner om katteprat i de dialogene. Hun har også "skjult" at hun har kontakt med en eks.

 

Ganske hyklersk å nekte deg kontakt med andre kvinns, da.

 

Edit: Men jeg synes jo det er pussig at du snoker på mob og e-post også, som du mente var ubevisst.

Endret av Blindgate
Lenke til kommentar

Jeg hadde også tolket det som en planlagt vei til et evt. utroskap. Spesielt når hun sletter alt og ikke kommer på noen bedre unnskyldning enn en katt. Ta det opp med henne. Dersom hun nekter, så tar du det opp med hennes eks.

 

Du skal ikke måtte bli utsatt for dette - selv om de ikke har gjort noe, så skal det ikke mye til før man blir veldig sliten innvendig pga hennes oppførsel.

Lenke til kommentar
Edit: Men jeg synes jo det er pussig at du snoker på mob og e-post også, som du mente var ubevisst.

 

For det første - jeg har ALDRI snoket i hennes mobil. Det er dine ord og det står det ikke noe om i innlegget mitt ...

 

Jeg har heller aldri "snoket" i hennes email, til en dag eposten stod åpen på skjermen (jmf teksten) da jeg slo den på. Vil ikke kalle det for å snoke. Den andre gangen kan du kanskje kalle snoking, men da var spillet et annet. Det var dessuten tilfeldig at jeg noen uker senere valgte å kikke inn på nytt ...

 

Jeg vet imidlertid at hun har åpnet MIN epost i perioder.

Lenke til kommentar

Om man har vært gift i tre år skulle det da bare mangle om man ikke kunne snoke innom den andres e-post fra tid til annen (fordi man egentlig ikke burde ha noe å skjule).

 

Du er i en lei situasjon. Snakk med henne, med høy stemme om nødvendig. Gjør det klart at du krever sannheten. Snakker ikke om trusler her, men vær bestemt. Du kan evnt. gå til eksen hennes og snakke med han? Såvidt jeg har forstått har da mannfolk seg imellom en viss grad av respekt.

Lenke til kommentar

Kona di må være ganske klønete da, hvis hun legger fra seg mob med upassende mld åpne, slik at du tilfeldigvis kan lese alt sammen, og i tillegg har hun gått fra en PC hvor hun var innlogget på e-post.

 

Nesten som om hun vil bli avslørt, og legger ut spor som du kan fange opp. Hvis hun har urent mel i posen.

Lenke til kommentar

Virker som at dere begge ikke stoler på hverandre. Slitsomt?

 

Sett deg med henne og prøv å diskuter følgende ting.

- Mangel på tilitt i forholdet.

- Sjalusi.

- Hva du føler ang. at hun har "mistet følelser". Har du konfrontert henne med dette?

- Løsninger på problemet slik at dere kan slutte å være sjalu på hverandre og finne igjen tilitten, samt "the spark", i forholdet. Det høres ikke sunt ut når du ikke kan skrive en mail til en gammel studieveninne en gang. Du har dine venner, og hun kan ha sine. Man burde ikke måtte kutte ut med vennene sine bare fordi man blir gift. Hva skjer med at man kan ha både gutte og jente venner?

Lenke til kommentar
Virker som at dere begge ikke stoler på hverandre. Slitsomt?

 

Sett deg med henne og prøv å diskuter følgende ting.

- Mangel på tilitt i forholdet.

- Sjalusi.

- Hva du føler ang. at hun har "mistet følelser". Har du konfrontert henne med dette?

- Løsninger på problemet slik at dere kan slutte å være sjalu på hverandre og finne igjen tilitten, samt "the spark", i forholdet. Det høres ikke sunt ut når du ikke kan skrive en mail til en gammel studieveninne en gang. Du har dine venner, og hun kan ha sine. Man burde ikke måtte kutte ut med vennene sine bare fordi man blir gift. Hva skjer med at man kan ha både gutte og jente venner?

 

Jeg har hele tiden stolt på henne uten mistillit eller sjalusi av noe slag. Og ønsker fortsatt å tro henne/stole på henne. Men opplever merkelig et paradoks i denne situasjonen der man blir mer paranoid når hun er inkonsekvent i sin egen handlemåte, når hun nekter meg å ha kontakt med andre, og selv har kontakt med en eks på en litt merkelig måte. Det er selvfølgelig ekstra dumt hvis det er misforståelser som utløser slikt. Mht følelser viser jeg til hennes forklaringer i hovedinnlegget

Endret av Soulmate
Lenke til kommentar
Han: Jeg trodde du hadde trekt deg...

Hun: Nei. :) Ikke trekt meg jeg.

Han: Bra! Vil snart!

Han: Hvor og hvordan?

 

Konfrontert med dette, innrømmer hun at det har vært en dialog som har gått over flere uker/måneder. Men at dialogen utelukkende dreide seg om at han ønsket å kjøpe en rasekatt, maken til en hun hadde da de var sammen, og derfor trengte telefonnummeret til oppdretteren.

Hørtes ikke helt riktig ut det.. Oversette "kodene" til sånn det isåfall skulle stått

Han: Trodde du ikke ville gi meg nummeret til oppdretteren jeg

Hun: Jo :) Vil da det

Han: Bra! Jeg vil ha det snart

Han: Hvor og hvordan skal jeg få det?

 

Ikke helt realistisk, var en veldig rar måte å utveksle et telefonnummer på!

Lenke til kommentar

Nettopp. Det kan virke som det er urent mel i en svart søplesekk her.

 

For det ser virkelig ut til at forklaringen hennes om "telefonnummer-utvekslingen" ikke stemmer i det hele tatt. Og lyver hun til deg, har hun noe å skjule, som igjen betyr trøbbel. Jeg vil nødig svartmale, men dette kan virke som opptakt til utroskapelige forhold.. dessverre. En ganske vanskelig situasjon.

Lenke til kommentar

Da jeg konfronterte henne hva han mente med det han hadde skrevet svarte hun (jeg ba henne skrive det ned):

 

Trodde du hadde trekt deg - "husker ikke den ordlyden, antakelig i forbindelse med at han ikke hørte mere ved første forspørsel"

 

(og da hadde hun svart han på dette to dager før og brukt smiletegn!)

 

Vil snart - "Katt"

 

Hvor og hvordan "Stedsnavn 1 og stedsnavn2"

 

(der hun siktet til oppdretterens tidligere bosted og nåværende)

 

På grunnlaget om svaret på "vil snart", ringte jeg oppdretteren to uker etter at eksen skulle fått opplysningene og hørte om han hadde fått noen forespørsel om katter, men dette kunne han avkrefte ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...