Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke lagt til nye programmer/ eller opptatert Asus Eee


Anbefalte innlegg

Jeg skulle prøve å legge inn noen nettverksprogrammer via Add/Remove Applications-menyen da jeg får en feilmelling om at jeg ikke får kontakt med serverene slik at jeg får oppdatert lista. Selv om jeg var koblet til internet, alt annet fungerer greit.

 

Jeg bruker Wicd som w-lan manager

Har ikke noen proxy eller brannmur satt opp på routereb min

Det går ikke å installerere programmer som alerede er på lista heller.

 

Asus EeePC error:

 

 

Endret av Sirslask
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skulle prøve å legge inn noen nettverksprogrammer via Add/Remove Applications-menyen da jeg får en feilmelling om at jeg ikke får kontakt med serverene slik at jeg får oppdatert lista. Selv om jeg var koblet til internet, alt annet fungerer greit.

 

Jeg bruker Wicd som w-lan manager

Har ikke noen proxy eller brannmur satt opp på routereb min

Det går ikke å installerere programmer som alerede er på lista heller.

Spør Ubuntu-guruene på Gnu/Linuxforumet heller enn her.

Lenke til kommentar

Jeg trodde det, men oppdaterte source.list til å hente nyere pakker men fungerte ikke. Skal se om jeg kan prøve en nyere versjon senere i kveld. Fikk fikset problemet med EeePCen, problemet var at linken de svenske maskinene skal hente pakker fra ikke finnes på serverne til Asus. Den andre maskinen støver ned for det meste uansett så det er ikke et så altfor stort problem lengere.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Jeg trodde det, men oppdaterte source.list til å hente nyere pakker men fungerte ikke. Skal se om jeg kan prøve en nyere versjon senere i kveld. Fikk fikset problemet med EeePCen, problemet var at linken de svenske maskinene skal hente pakker fra ikke finnes på serverne til Asus. Den andre maskinen støver ned for det meste uansett så det er ikke et så altfor stort problem lengere.

 

Du kan jo søke etter oppdatteringene og programmene på google.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...