Gå til innhold

Hvilket e-stoff nummer har vann?


akle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
E-nummer (tilsetningsstoffer også kalt e-stoffer) er en fellesbetegnelse på stoff som blir tilsatt mat og drikke for å øke holdbarhet, erstatte sukker eller gi bestemte farger, smak eller konsistens.
E numbers are r codes for food additives
Food additives are substances added to food to preserve flavour or improve its taste and appearance.

Ergo vann har ikke E-nummer...

Lenke til kommentar

vann er IKKE et E stoff , det enkleste beviset på det er om du ser på ei imsdal flaske, farris flaske osv , der står det IKKE "E" betegnelse bak vann , i ingridienslisten,

det er PÅBUDT å skrive ALLE "E" stoffene på ingridiens listen :D

 

det at det finnes vann i E stoffer kan jo så være , men vann i seg selv er IKKE et E stoff

Lenke til kommentar
er dere sikker på at vann ikke er et e-stoff

e-stoff er jo en europeisk standard for og holde orden på en del stoffer

Som nevt av mange, så har ikke vann e-nummer. Se tidligere linker som jeg viser til og gå gjennom listen selv om du ikke tror på dette (du finner det ikke). :wallbash:

 

eller er dette bare noe oppspinn jeg har hørt?

JA, oppspinn!!!!! :lol:

Lenke til kommentar
e-stoff er jo en europeisk standard for og holde orden på en del stoffer

 

E-numbers are number codes for food additives and are usually found on food labels throughout the European Union. The numbering scheme follows that of the International Numbering System (INS) as determined by the Codex Alimentarius committee. Only a subset of the INS additives are approved for use in the European Union, the 'E' prefix which stands for Europe.
Lenke til kommentar
  • 13 år senere...
akle skrev (På 30.7.2008 den 23.21):

Vet at vann er et E-stoff,

men lurer på hvilket E-stoff nummer det har?

 

Noen som vet?

Som andre allerede har nevnt har ikke vann et E-nummer. Derimot har f.eks både nitrogen (E941), oksygen (E948), hydrogen (E949) og karbondioksid (også kjent som CO2 eller kullsyre, E290) egne E-nummer.

"Vann, salt (NaCl), sukker, krydder og aromastoffer har ikke E-nummer."

https://snl.no/E-nummer

PS: Ja, jeg vet at denne tråden er GAMMEL, men jeg mener den mangler en skikkelig referanse, fremfor det som mest fremstår som påstander og synsing, så derfor la jeg til denne kommentaren.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...