Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med varmen


Gjest Olasola

Anbefalte innlegg

Gjest Olasola

Jo denne sommeren er sikkert god og fin for mange den, men aldri for meg.

Problemet er at jeg ikke takler varmen. Jeg svetter som en sil over hele kroppen så fort det er litt varmt, noe som fører til et nesten ikke-eksisterende sosialt liv på sommeren. Ikke gøy å gå rundt med våt t-skjorte hele tiden liksom.

 

Hva kan jeg gjøre ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo denne sommeren er sikkert god og fin for mange den, men aldri for meg.

Problemet er at jeg ikke takler varmen. Jeg svetter som en sil over hele kroppen så fort det er litt varmt, noe som fører til et nesten ikke-eksisterende sosialt liv på sommeren. Ikke gøy å gå rundt med våt t-skjorte hele tiden liksom.

 

Hva kan jeg gjøre ?

 

 

Hei

 

jeg ville hørt med min lege og gjerne fått stilt en diagnose eller høre om det er noen legemidler som kan hjelpe

Lenke til kommentar

deodoranter som f.eks PerspireX, som inneholder litt mer aluminiumklorid enn antiperspiranter man får kjøpt på parfymerier er bra dersom man er plaget med svette under armene, eller hendene og føttene, som det også er en variant til.

 

Ellers kan du jo gå i en luftigere, kortermet bomullsskjorte eller noe slikt.

Endret av Manfred
Lenke til kommentar

Det vitkigeste er nok å gå i lette og luftige klær.

Å drikke mye vatn er også veldig viktig.

 

Når det gjelder eit sosialt liv, så er det aktiviteter du kan gjøre selv om du svetter.

Bade/svømme er no en ide i dette været, og i tillegg så ser ikke folk at du svetter.

Lenke til kommentar

Eg vet ikke om eg har det samme som trådstarter, men eg sliter også mye med varmen.

 

Foruten at eg blir veldig klam(plager meg ikke i grunn, men kunne godt ha sluppet det. resultatet blir bare at eg bytter klær flere ganger til dagen og dusjer minst to ganger) så blir eg overdrevent doven og lat. Så, kjempefint at det har vært veldig fint vær i det siste, men, eg har faktisk snudd rundt på døgnet slik at det i det hele tatt har vært levelig. Sovet på dagen med varmen(sovne før det blir for varmt) og være våken om natta når det er noe(!) kjøligere.

 

Men, eg skal ikke ødelegge for dere andre. Supert med fint vær! :)

 

(selv om eg gleder meg aller mest til regntunge høstkvelder)

 

edit: endret fra svetter til klam :)

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Når jeg er hjemme om sommeren sprader jeg kun rundt i bokseren, både luftig og digg. Du kan selvsagt bruke badeshorts også.

 

Skinne seg er også en mulighet, det hjalp hvertfall mye for meg.

Å gå med våt caps gjør også underverker, jeg kan til og med kjøre post i sommervarmen uten at jeg dør (og det sier ganske mye)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...