Gå til innhold

24-tommer i uvanlig format


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såg brei ut, men litt liten nytteverdi for andre enn dei som ser film og dei som nytta dual view i maxthon-browseren :p

 

Om det med masse delay stemme så blir ditta dårlig alternativ til gaming...

Endret av olz
Lenke til kommentar

For så vidt enig i at en TN-basert bajsskjerm ikke er rare greiene å se film på, men som Heatsink påpeker, så tror jeg nok det finnes et marked for denne skjermen.

 

Hadde jeg hatt nok penger skulle jeg kjørt rubbel og bit på en 60" Kuro. Fyfaen, hvorfor er jeg ikke millionær? Hvorfor, hvorfor, hvorfor?

Lenke til kommentar

Er virkelig de to svarte stripene så plagsomme?

Og er det ikke greit å få subs på bunnen med sort bakgrunn i stedet for i bildet (om du trenger subs)?

 

Ser ikke noen gode grunner for å kjøpe den typen skjerm. Sitter selv på 2x24 i 16:10, og de som klager på at f.eks ps3 ikke liker sånne skjermer, er vel strengt tatt ps3 som sliter og ikke skjermen.

 

Spørsmålet er vel om folk gidder å kjøpe skjermene, gir jo mindre arbeidsflate, så da kan de gjerne kjøpe en vanlig lcd tv om de skal ha den til film bare.

 

Sier ikke det er noe galt i at de prøver (og kanskje feiler), jeg mener de gjør det alt for lite, men jeg kan ikke akkurat påstå at jeg ser den helt store nytteverdien i akkurat dette forsøket på å være "innovative".

Lenke til kommentar
Virker fint for de som vil holde seg til én skjerm, enten det er gutterommet eller hybelen, som fungerer både til PC og konsoll etc. Det å bruke min 16:10-skjerm til ps3 var langt i fra optimalt.

 

Sålenge den støtter 1:1 pixelmapping er det vel greit? En 16:10-skjerm på 24 tommer er jo også høyere enn en 16:9 med "samme størrelse", så for min del er det ikke så farlig om det er svarte striper eller ramme man møter, så jeg synes ikke det er så veldig farlig med 16:9.

 

AtW

Lenke til kommentar

Film er laget for kino, og et kinolerret er mye bredere enn 16:9 (som er format utviklet for TV). Synes 16:10 er en grei høyde på PC skjermer, da det meste av informasjon på f.eks. websider jo er i høyden. Det er ganske digg å spille på widescreen skjermer også, det er mer som skjer i bredden en høyden (unntatt hvis du spiller tetris:P)

 

Du vil alltid få svarte striper på filmer som er laget for kino. Om ikke må du kutte i stykker bildet, og fjerne alt som skjer i kantene. Og det er rett og slett en dårlig løsning..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...