Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Påstand: Man blir ikke forelsket over nettet.


Anbefalte innlegg

Det har kommet mye "Hjelp meg med dama jeg møtte over nett" her i det siste. Min påstand: Man kan ikke bli forelsket på internett. Du tror du vet nøyaktig hvordan hun/han ser ut, bilder, webcam osv. Du tror du digger personligheten hennes/hans, du ser hva han/hun svarer på spørsmålene/kommentarene dine... Jeg stemmer på at det er bs. Du blir betatt av hvem du tror vedkommende er. Du er ikke forelsket i personen. Ja eller nei?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i denne situasjonen. Og jeg føler at jeg er forelsket.

 

Men om jeg skal svare ja eller nei, så svarer jeg NEI. Kan seriøst ikke være forelsket over nettet, det går bare ikke. Man får et fullstendig annerledes inntrykk, eller man KAN hvertfall, i virkeligheten som over nett.

 

Er litt dobbelmoral her, det beklager jeg, men føler det altså sånn. Spørs selvsagt hva man definérer som forelskelse også da. Er jo så mange forskjellige definisjoner.

Endret av sportacus88
Lenke til kommentar

Som Staale sier,

 

Man kjenner virkelig ikke en person etter aa ha vaert paa et par dates.

 

Men, man kan likevel bli forelska og tillegger personen positive karaktertrekk som personen ikke har, og saa blir man skuffet seinere naar man oppdager at personen ikke svarte til forventningene, eller man gleder seg over at personen svarer til forventningene.

 

Forskjellen er bare at man samler inn mindre informasjon over nettet, men man er like fullt i stand til aa bli forelska som i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Man blir vel forelsket i skapningen man ser for seg på nettet, men om bildene du har skapt deg av personen stemmer overens med virkeligheten er jo en annen sak. Ergo, jeg mener man blir forelsket. Har dog ikke opplevd nettforelskelser selv enda, men har vel ei heller jaktet på dame per TCP. Enda.

Lenke til kommentar
Man blir vel forelsket i skapningen man ser for seg på nettet, men om bildene du har skapt deg av personen stemmer overens med virkeligheten er jo en annen sak. Ergo, jeg mener man blir forelsket. Har dog ikke opplevd nettforelskelser selv enda, men har vel ei heller jaktet på dame per TCP. Enda.

 

Sier det samme, skummelt egentlig syns jeg, man danner seg mer et bilde av personen, dette bilde kan være feil :-/

Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig man blir forelsket i personen du snakker med på nettet over nettet, og ikke den ordentlige personen, på en måte. De ferreste er lik seg selv når de snakker på nettet/mobil. Folk som vanligvis er beskjedne blir for eksempel mye mer pratsomme på msn/facebook/mobil. Så man kan rett og slett ende opp med å forelske seg i en illusjon. Og når/hvis man møter personen en er "forelsket" i, så risikerer man å få en kraftig overaskelse, som ikke nødvendigvis er så utrolig positiv. Da har man på en måte forelsket seg i en annen enn den man snakket med på nettet.

 

Ville nok heller tatt sjangsen på en du har møtt i fysisk tilstand, eventuelt få til et møte kjapt hvis du skulle bli interessert i noen på nettet.

 

Min konklusjon:

Jo, du kan bli forelsket, men du forelsker deg ikke i riktig person på en måte :p

 

Sorry elendig skriving, logikk o.l - er skamtrøtt

Lenke til kommentar

Jeg ville vært enig med deg for et halvt år siden :p Men så traff jeg på min kjære via nettet og det tok en stund før vi fikk muligheten til å møte hverandre. Jeg har blitt kjent med jenter via nettet før og vært betatt og slikt, men dette var første gangen jeg var skikkelig forelska i noen før første møte. Kyssa henne første gangen jeg så henne på flyplassen :) Vi er fremdeles i lag. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke egentlig definisjonen "forelskelse" er så kraftig. Jeg vil si jeg blir forelsket ganske ofte egentlig. Så ja, jeg kan bli forelsket over nett. Det har jeg faktisk blitt, flere ganger.

 

Spørs om hva dere andre mener forelskelse er. Jeg tror det beste om folk automatis, alltid. Om jeg ser bilde av en jente og synes hun er kjempepen, tenker jeg at hun må ha den beste personligheten i verden og at meg og henne kanskje vi bli sammen i et kjemperomantisk perfekt forhold. Man kan nesten si jeg blir forelsket.

 

Så prøver jeg kanskje å ta kontakt, og det viser seg at hun har en ganske dårlig personlighet. Skjønner dere? Så JA, man kan i høyeste grad bli forelsket over nett.

Lenke til kommentar

Jeg vil si det går an. 

 

Gutten min og jeg snakket i flere år på msn, og i fjor rundt denne tiden ble det mer og mer snakk. Nå i februar ble vi enige om å møtes, og jeg vil si at det meste av inntrykket jeg hadde fått av gutten ble bare forsterket av dette(bortsett at begge var veldig nervøse de første dagene). Etter å ha vært med han en del ganger vil jeg si at det er lite/ingenting som jeg føler at han mangler irl i forhold til slik han er på msn. Vi er fortsatt sammen nå, etter mange månder og en deilig sommerferie sammen. Det er lite som forandrer seg enten vi snakker irl, på telefon eller msn, bortsett fra det med nærhet ofc. 

Though, dette er kanskje en sjelden ting?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...