Gå til innhold

hvor kjope sverd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sjekket Avalon?

 

Hvis jeg tar utgangspunkt i nicket ditt, så regner jeg med at det er den typen utsmykkede sverd de har der du leter etter.

 

Ellers så husker jeg at det var en butikk i Bergen, hvor de solgte mye slikt. Tror den lå et sted ved kaia i Bergen. Om det er noen bergensere som kan verifisere dette hadde det vært fint (begynner å bli noen år siden jeg var der)

Lenke til kommentar
De tåler nok å veives litt rundt med, men jeg tror ikke jeg ville prøvd å fekte med de. Som det står øverst på siden, så er sverdene deres laget mest som replikaer til museumer.

 

 

er de ordentlige? det er for eksempel..

 

http://www.replicaswordshop.com/product_p/cash2046.htm

 

* Made for the re-enactor

* Authentic look and feel

* Complies with safety requirements

* Blade length: 30“

* Handle length: 6 1/2”

* Overall length: 36 1/2“

* Weight: 2lb 7oz

* Box height: 28”

* Box width: 6”

* Thickness: .230

 

 

 

er det bare en moddell eller er det ekte vare?

Endret av elvenbow123
Lenke til kommentar
They are designed to withstand rugged use while providing the level of safety required by many of today’s re-enactment societies. The blades are crafted from 1065 high-carbon steel, hardened to 50HRC, which restricts edge-notching to acceptable levels while providing resilience and protection against brittleness

 

Det er fra den du linket til. Den kan du kalle "ekte" da den tåler litt røffere brukt enn det en modell ville tålt.

 

Men den er fortsatt ikke i nærheten av det ett ekte sverd tåler og er laget for. Om du vil ha et slikt sverd så må du kontakte en god sverdsme, ikke slike butikker som selger serieproduserte varer.

Lenke til kommentar
They are designed to withstand rugged use while providing the level of safety required by many of today’s re-enactment societies. The blades are crafted from 1065 high-carbon steel, hardened to 50HRC, which restricts edge-notching to acceptable levels while providing resilience and protection against brittleness

 

Det er fra den du linket til. Den kan du kalle "ekte" da den tåler litt røffere brukt enn det en modell ville tålt.

 

Men den er fortsatt ikke i nærheten av det ett ekte sverd tåler og er laget for. Om du vil ha et slikt sverd så må du kontakte en god sverdsme, ikke slike butikker som selger serieproduserte varer.

 

 

men hvor langt er det? 36 cm? =S

 

* Overall length: 36 1/2“

 

 

det er da ikke mye

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...