Gå til innhold

JRPG som ikke er tur etter tur fighting.


Metapod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Turbaserte systemer er i ferd med å viskes litt ut i og med at man skjuler "turene" med en kø av handlinger som skjer i løpende rekkefølge.

 

Det er fremdeles turbasert, og den som spiller vet veldig godt at alt skjer etter et forhåndsbestemt skjema, men for et utrent øye ser det ut som om alt er realtime.

 

Jeg tenker på spill som Knights of the old republic (kø) og Final Fantasy XII (Gambits) Kun det nyeste FF spillet har et slikt Gambit system. KOTOR og FFXII er forresten to gode eksempler på at det kan gjøres på forskjellige måter og allikevel være bra. Jeg tror slik "skjult turbasert" er noe vi kommer til å se mye av fremover.

 

Hvis du ikke liker det heller, hvis du insisterer på å faktisk STYRE spilleren din ved å trykke comboer på håndkontrolleren og slikt da er ikke RPG noe for deg, da bør du heller spille Action adventure spill - som f.eks. Dark Alliance serien og liknende, som har tunge RPG elementer i seg, men som likevel er actionspill først og fremst.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Kan dere si hvordan jeg skal klare i bli glad i slike spill? Er ikke ironisk nå, men det må være en mote. Hvordan får jeg følelsen om at det er kult,morsomt?

 

Det er tydeligvis ikke din type spill. Hva med å prøve Oblivion eller Mass Effect?

 

Jeg liker alt med det, bortsett fra kampsystemet. Det må da være en måte å faktisk klare å like det?

 

Turbasert kampsystem har vokst veldig på meg. Man kan vel si at jeg følte litt som deg tidligere. har gått glipp av mange "perler" pga det. Har blitt litt eldre og ser etter andre kvaliteter i spill. Turbasert kamp er krevende på en helt annen måte enn action. Man vite karakterenes sterke og svake sider og legge opp strategien deretter. det er liksom ikke bare å velge -attack- hver gang det er din tur. Turbasert kamp er strategisk utfordrende og på den måten blir det "kult, morsomt, spennende" eller hva du måtte ønske ;)

 

Men det er nok ikke noe for alle, og passer kanskje ikke deg uansett hvor hardt du prøver.

Lenke til kommentar

Ingen som har nevnt Infinite Undiscovery enda? :roll: Uansett, JRPG uten turbasert-kampsystem. Spillet er laget av skaperne av Star Ocean serien ;)

 

Føler på mange måter det samme som tråd starteren ang. JRPG. Liker sjangeren veldig godt, men hater turbaserte kamper :thumbdown: Har derfor holdt meg til spill som Tales serien, Star Ocean serien og nå senest Infinite Undiscovery :love:

Endret av loyd-loyd
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...