Gå til innhold

Hvilken HTPC kabinett?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har bare et par spørsmål angående en HTPC kabinett.

 

Det jeg lurer på er om en 850 watts zalman PSU og et Asus 9800gx2 skjermkort vil passe i en Silverstone SST-LC17 HTPC kabinett.

Jeg har funnet ut at jeg vil bygge om pcen min til en HTPC da det passe mine behov bedre. Hvis det ikke passer er det noen andre HTPC kabinetter som kan passe? Evt erfaringer?

Det står at det er ATX standard på PSUen men den er faktisk litt lengere i størrelse i forhold til de andre PSUene jeg har hatt.

 

 

Jeg har en Zalman PSU 850W, Ultra Silent, SLI, Modular, 6xSATA, 120mm Fan

 

Noen som forresten har noen erfaringer med Silverstone SST-GD01-MXR Grandia kabinettet?

 

Vurderer faktisk denne også

 

Jeg veit det bli "overkill" å bruke dette som "HTPC" men jeg skal også bruke den til å kjøre spill. Viktig også at kabinettet har god kjøling men som samtidig ikke bråker alt for mye.

 

Noen som forresten veit hvordan skjermbildet blir når man kobler den til en 42" LCD tv?

 

Takker for svar. :-)

Endret av Diddus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bygget i førstenevnte kabinett (SST-LC17), (trangt som fa..).. men det går fint he he.. men til spill så er det for lite luft i kabinettet.. sukk !

Jeg har også bygget i Silverstone SST-GD01-MXR Grandia.. samme greiene der..

Så nå har jeg bygget i dette kabinettet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343377

Du kan også se bilder på min hjemmeside av resultatet: her http://okasin.de/ny_htpc.htm

Luftig, herlig, stille, og stort deilig htpc kabinett :) Beste så langt..

 

PS: skjermbildet vil bli svært bra på en 42" (full HD eller? )

Personlig kjører jeg bildet både på en 40" Samsung (bra bildet :) ) og til en prosjektor (Benq W5000) på et 102" lærret.. og det blir ennå bedre.. :)

 

Lykke til..

PSS: Glem det plexiglass kabinettet.. det er penger rett i dass.. (unnskyld ordbruk.. bare litt irrititert i dag he he)

Lenke til kommentar
Jeg har bygget i førstenevnte kabinett (SST-LC17), (trangt som fa..).. men det går fint he he.. men til spill så er det for lite luft i kabinettet.. sukk !

Jeg har også bygget i Silverstone SST-GD01-MXR Grandia.. samme greiene der..

Så nå har jeg bygget i dette kabinettet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343377

Du kan også se bilder på min hjemmeside av resultatet: her http://okasin.de/ny_htpc.htm

Luftig, herlig, stille, og stort deilig htpc kabinett :) Beste så langt..

 

PS: skjermbildet vil bli svært bra på en 42" (full HD eller? )

Personlig kjører jeg bildet både på en 40" Samsung (bra bildet :) ) og til en prosjektor (Benq W5000) på et 102" lærret.. og det blir ennå bedre.. :)

 

Lykke til..

PSS: Glem det plexiglass kabinettet.. det er penger rett i dass.. (unnskyld ordbruk.. bare litt irrititert i dag he he)

 

Ok, da skal jeg nok ikke bruke de førstnevnte kabinettene, var artig å se bildene på hjemmesiden din, Skal vurdere det kabinettet der!

 

Det blir nok en 42" eller 46" Full HDready TV ja, har bare ikke bestemt meg for hvilken ennå.

Lenke til kommentar
Jeg har bygget i førstenevnte kabinett (SST-LC17), (trangt som fa..).. men det går fint he he.. men til spill så er det for lite luft i kabinettet.. sukk !

Jeg har også bygget i Silverstone SST-GD01-MXR Grandia.. samme greiene der..

Så nå har jeg bygget i dette kabinettet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343377

Du kan også se bilder på min hjemmeside av resultatet: her http://okasin.de/ny_htpc.htm

Luftig, herlig, stille, og stort deilig htpc kabinett :) Beste så langt..

 

PS: skjermbildet vil bli svært bra på en 42" (full HD eller? )

Personlig kjører jeg bildet både på en 40" Samsung (bra bildet :) ) og til en prosjektor (Benq W5000) på et 102" lærret.. og det blir ennå bedre.. :)

 

Lykke til..

PSS: Glem det plexiglass kabinettet.. det er penger rett i dass.. (unnskyld ordbruk.. bare litt irrititert i dag he he)

 

Jeg har også veldig lyst på dette kabinettet (Silverstone SST-CW02S Crown, Silver). Men jeg vil ha det i Svart, da alt annet jeg har/skal ha er i svart. Men finner ikke dette i prisguiden. Kabinettet finnes i svart, er jo det som dukker op på Silverstone sine hjemmesider. Syns komplett kunne hatt begge kabinetta.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte mitt på komplett.no men det var fordi jeg ville ha det i sølv :)

Men Komplett.no var så trege til å skaffe det.. så jeg var i kontakt med firma i usa som gjerne ville sende det til meg.. (billigere også).. iallefall nå som $ er så lav..

Så om du ikke finner den sorte utgaven her i norge, kan du jo ta kontakt med dem jeg var i kontakt med..

 

Sender svaret jeg fikk av dem:

 

 

Hi, Hello,

 

 

 

Thank you for your inqurie with Sundial Micro.

 

 

 

Yes, we can ship the case to Norway. However, since we do not instock the subject case in our own warehouse, therefore, we need to get them from the manfuacutre warehouse and then ship it to you. So there will be a $18 extra on the shipping.

 

 

 

We accept PayPal if you are EITHER a “verfied” paypal member OR with a “confirmed” shipping address. We also accept bank wire transfer. The paypal way will be the easiest way.

 

 

 

1. Please review our terms & conditions for international order:

 

http://www.sundialmicro.com/international.html#shipping

 

 

 

2. Please also be noted that all international orders will be shipped on Fridays only.

 

 

 

3. Following please find your total cost:

 

 

 

1x Silverstone SST-CW02S-MXR $359.99

 

Shipping (Global Express Mail) $155.00

 

8 dyas in transit and With Tracking Number

 

Extra Shipping: $18.00

 

Handling Charge: $ 10.00

 

 

 

Order Total: $542.99 USD (2715 kroner..billig :) )

 

 

 

 

4. If you agree with the order total and our terms & conditions, please let us know which PYAPMENT OPTION you like (PayPal or wire transfer) and also provide us your SHIPPING ADDRESS in the following format. And we will email you the payment instruction.

 

 

 

Addressee's Name

 

 

 

Business

 

 

 

Street

 

 

Postcode

 

 

 

Province

 

 

 

City

 

 

 

Country

 

Thank you and please let us know if you have any questions.

 

Jennifer Lee

Customer Service Representative

Sundial Micro, Inc.

www.sundialmicro.com

9330 7th Street, Unit D

Rancho Cucamonga, CA 91730

Tel: 909-987-8669

Fax: 909-987-8609

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte mitt på komplett.no men det var fordi jeg ville ha det i sølv :)

Men Komplett.no var så trege til å skaffe det.. så jeg var i kontakt med firma i usa som gjerne ville sende det til meg.. (billigere også).. iallefall nå som $ er så lav..

Så om du ikke finner den sorte utgaven her i norge, kan du jo ta kontakt med dem jeg var i kontakt med..

 

Sender svaret jeg fikk av dem:

 

 

Hi, Hello,

 

 

 

Thank you for your inqurie with Sundial Micro.

 

 

 

Yes, we can ship the case to Norway. However, since we do not instock the subject case in our own warehouse, therefore, we need to get them from the manfuacutre warehouse and then ship it to you. So there will be a $18 extra on the shipping.

 

 

 

We accept PayPal if you are EITHER a “verfied” paypal member OR with a “confirmed” shipping address. We also accept bank wire transfer. The paypal way will be the easiest way.

 

 

 

1. Please review our terms & conditions for international order:

 

http://www.sundialmicro.com/international.html#shipping

 

 

 

2. Please also be noted that all international orders will be shipped on Fridays only.

 

 

 

3. Following please find your total cost:

 

 

 

1x Silverstone SST-CW02S-MXR $359.99

 

Shipping (Global Express Mail) $155.00

 

8 dyas in transit and With Tracking Number

 

Extra Shipping: $18.00

 

Handling Charge: $ 10.00

 

 

 

Order Total: $542.99 USD (2715 kroner..billig :) )

 

 

 

 

4. If you agree with the order total and our terms & conditions, please let us know which PYAPMENT OPTION you like (PayPal or wire transfer) and also provide us your SHIPPING ADDRESS in the following format. And we will email you the payment instruction.

 

 

 

Addressee's Name

 

 

 

Business

 

 

 

Street

 

 

Postcode

 

 

 

Province

 

 

 

City

 

 

 

Country

 

Thank you and please let us know if you have any questions.

 

Jennifer Lee

Customer Service Representative

Sundial Micro, Inc.

www.sundialmicro.com

9330 7th Street, Unit D

Rancho Cucamonga, CA 91730

Tel: 909-987-8669

Fax: 909-987-8609

 

Takk :)

Da er det kanskje håp, jeg skal ikke bygge helt ennå, så jeg får ta å se litt rundt på forskjellige butikker.

Lenke til kommentar

Har du lagt til toll også, eller kommer det i tillegg til 2715kr?

 

Jeg vurderer også dette kabinettet, men prisen er for stiv. Har LC17 nå, og det er veldig varmt et et passivt kjølt skjermkort, 2 dvb-kort og en q9450. Hvor stor kjøler er det plass til i kabinettet?

Lenke til kommentar

Det med toll, bør du kanskje sjekke opp med tollstasjonen, men det jeg alltid har gjort om jeg har bestilt slike ting fra utlandet, er å be avsenderen merke forsendelsen med "electronics parts".. da er det vistnok tollfritt.. ikke toll på elektronikkdeler.

 

Det er en 120mm vifte ferdig montert i chassi, og plass til en til,, men du kan jo se bilder på min hjemmeside her: http://okasin.de/ny_htpc.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...