Gå til innhold

unknown CPU deteced


Anbefalte innlegg

Hei

 

Fikk akkuratt Asus Maximus Extreme HK og en Intel Core™ 2 Quad Q9300 2.5GHz i posten.. men når jeg starter opp får jeg beskjed om "unknown CPU deteced" når jeg endrer på bootup fra CD som førstevalg slår ikke skjermen seg på etter reboot. må ta ut biosbatteriet for at det skal endre seg til "orginale" innstillinger..

 

kan noen hjelpe meg med dette?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger sannsynligvis en biosupdate for at hovedkortet skal kjenne igjen CPU.Sjekk hjemmesiden til produsent og se etter ny bios og CPU support list.

(det trasige er at du kansje må få tak i en annen CPU for å få systemet opp å gå slik at du får updata bios.)

Endret av loddebolten
Lenke til kommentar

Er riktig som "loddebolten" sier, trenger BIOS update

 

got my Core2 Quad Q9300 to 3.0Ghz stable. been able to reach 3.5Ghz, but the north bridge temps get too high under load. Built in water cooling for the chipset.

 

had to update BIOS to recognize my CPU. BIOS are unstable! ASUS needs to release a new BIOS update. This motherboard sometimes changes it's settings if you leave it unplugged, then plug it back in again. At one point I was overclocked to 3.8Ghz and i didn't touch any settings. Also, wouldn't recommend using the AI Suite overclocking feature, which allows you to overclock your cpu while in windows. Sometimes the settings don't always stay the same.

 

Kan virke utifra øvrige brukererfaringer at det er en del "issues" med hovedkortet, bl.a. RAM

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...