Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

dårlig erfaring med dekkonline.com


runiv

Anbefalte innlegg

:mad: Vil dele vår dårlige erfaring med www.dekkonline.no. Vi bestilte nye sommerdekk 3 juni.

Veldig bra dekk til en rimelig pris. Problemet var bare at dekkene aldri kom frem.

Verkstedet som skulle skifte dekkene mottok først ett dekk som så ble returnert, deretter mottok de

2 dekk som verkstedet returnerte. Vi forstår veldig godt at verkstedet ikke ville lagre dekkene inntil alle fire

hadde ankommet.

Vi trengte nye dekk og måtte tilslutt avbestille dekkene 27. juni og bestille dekkene på verksted på

vanlig måte, men til en høyere pris.

Betalingen for dekkene ble trukket fra vår konto 3. juni og vi har fortsatt ikke fått dem tilbake.

Vi vil absolutt ikke anbefale dekkonline.com. Det hjelper ikke å reklamere med billige dekk når de ikke klarer å få dem levert. Internett sidene til dekkonline skryter av service og rask leveringstid, men dette opplever vi som bare tull!! :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både min far og jeg har dårlig erfaring med den siden.

 

Faren min bestilte noen dekk som skulle bli levert på døra. Det tok 2mnd før de kom frem. Da han ringte og spurte hvor dekkene var så var det ingen som viste det. Til slutt fant de dekkene innerst i et lager

 

Jeg hadde nesten samme opplevelsen. Tok uvanlig lang tid å få dekkene. Om de måtte bestilles fra leverandør, eller evt lages først vet jeg ikke, men dekkonline sier jo at dekkene skal komme om få dager etter man legger inn en bestilling, noe de ikke gjorde

Lenke til kommentar

Hmmm rart.. jeg og en kompis bestilte fra dekkonline.com i fjor hørst. Jeg hadde ikke noen problemer med dem. Dekkene kom samlet før avtalt tid, god kvalitet for en billig penge. Jeg har faktisk anbefalt de til andre som også har blitt fornøyd. :shrug:

 

Men det tar litt tid ja, det står en dato som er antatt levering til der du bor. Og den datoen har de i hvertfall overholdt de gangene jeg har hvert med på og bestilt fra dem.

 

Men er ikke så rart det tar litt tid, kommer ikke dekkene hit fra tyskland?

Lenke til kommentar

problemer med levering kan nok forekomme for de fleste bedrifter

Mne jeg har selv bestilt dekk hos dekkonline mange mange ganger, har vell vert borti en gang med problemer, men da fikke jeg selvsagt pengene igjen på kontoen etter ett par dager

pleier normalt å ta en uke fra jeg bestiller til jeg har dem på døra

Siste bestillingen fra dem var for to uker siden, disse dekkene ble montert på bilen for en uke siden, så i mitt tilfelel så har jeg stort sett bare greie og positive erfaringer med å bestille fra dem

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bestilte 2 stk dekk der på tirsdag.

Kan jo også se hvor pakken er.

 

22.07.2008

17:01 0130

Lehrte (DE)

Hentet hos avsender

NO • 2660 • 0354

656 09

101

 

22.07.2008

17:01 0013

Lehrte (DE)

Hub sortert

NO • 2660 • 0034

656 09

101

 

23.07.2008

06:22 0124

Flensburg (DE)

Konsolidering

NO • 2660 • 0034

13

101

 

23.07.2008

09:44 0124

Flensburg (DE)

export / import cleared

NO • 2660 • 0354

401

101

 

UPDATE:

24.07.2008

06:35 0034

Oslo (NO)

Hub sortert

NO • 2660 • 0354

34

101

 

Tok ikke lang tid gitt :)

Endret av Espein
Lenke til kommentar
Jeg bestilte også dekk der, når jeg kjørte golf.

Bortsett fra ei dame som ikke snakket verken Engelsk, Norsk eller Tysk når jeg ringte (norsk?) kundeservice. (Var i hvertfall +47 nummer) Så har jeg bare gode erfaringer.

 

Fikk dekkene etter 8 dager, og dekkene var ikke gamle som jeg har hørt flere har opplevd.

4 dager tok det før jeg fikk dekkene, veldig fornøyd!! :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dette var interessant, de første negative erfaringene jeg har sett på dekkonline.com. Kanskje litt påfallende at det er en fersk bruker med 1 post som starter tråden, men... konkurrentene vil vel gjerne ha et ord med i laget, da? :whistle:

 

Har selv kjøpt tre sett dekk fra dem siste året og synes det er helt genialt å handle der. Praktisk med levering rett hjem i garasjen, og veldig gode priser på skikkelige dekk. Det er jo en ting at noen norske sjapper har tilbud på billige jalladekk, men på dekk som Dunlop Sportmaxx og Pirelli PZero Asym er det ingen som er i nærheten en gang.

 

BTW, har bestemt meg for Dunlop Wintersport M3 men jeg stter og lurer på om jeg skal ha 215/45/17 eller 205/50/17. Det er vel kanskje greit med litt mer sidevegg på vinterdekkene. Synes 205 blir smalt, men...

Endret av Espenevo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dette var interessant, de første negative erfaringene jeg har sett på dekkonline.com. Kanskje litt påfallende at det er en fersk bruker med 1 post som starter tråden, men... konkurrentene vil vel gjerne ha et ord med i laget, da? :whistle:

 

Har selv kjøpt tre sett dekk fra dem siste året og synes det er helt genialt å handle der. Praktisk med levering rett hjem i garasjen, og veldig gode priser på skikkelige dekk. Det er jo en ting at noen norske sjapper har tilbud på billige jalladekk, men på dekk som Dunlop Sportmaxx og Pirelli PZero Asym er det ingen som er i nærheten en gang.

 

BTW, har bestemt meg for Dunlop Wintersport M3 men jeg stter og lurer på om jeg skal ha 215/45/17 eller 205/50/17. Det er vel kanskje greit med litt mer sidevegg på vinterdekkene. Synes 205 blir smalt, men...

 

*host* ..og du jobber der, eller?

Lenke til kommentar
Dette var interessant, de første negative erfaringene jeg har sett på dekkonline.com.

 

Første gang jeg også leser noe negativt om dem, de trådene og innleggene jeg har lest om dem har bare innholdt lovord.

 

Det at dekkene ikke er ferske har jeg ikke opplevd heller tvert imot, derimot har jeg opplevd at en jeg kjente fikk eldgamle dekk når han bestilte fra Dekkmann. Fikk også selv ikke helt så ferske vinterdekk når jeg kjøpte fra en forhandler i Skien til den gamle bilen (ikke dekkmann).

 

Jeg har bestilt vinterdekk til meg og faren min, samt sommerdekk til faren min gjennom dekkonline. aldri opplevd noe negativt.

 

Det at verkstedet sender dekkene til trådstarter i retur er vel ikke dekkonline sin feil, det er vel verkstedet han benytter seg av.

 

Eneste negative jeg synes om dekkonline er at de ikke samarbeider med så mange verksteder, og noen av de som de samarbeider med har vært nedlagt lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...