Gå til innhold

Pianobasert jazz fra 60-tallet


Garanti

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ute etter musikk, nærmere bestemt jazz. Dette er en sjanger jeg tidligere ikke har syntes noe særlig om, men musikksmaken har forandret seg litt. Jeg er da ute etter pianojazz; lignende Jan Johansson. Johanson fungerer til en viss grad, melankolien og roen sitter, men det kan bli noe monotont. Det jeg er ute etter er noe mer "jazzet", gjerne akkopagnert med flere instrumenter som kontrabass, skjønt, pianoet bør være grunninstrumentet. Johanssons inspillinger har mye av "stilen" jeg er ute etter, men jeg vet jeg har hørt artister som har lått enda bedre i mine ører. Jeg vil tro dette er musikk fra 50- til tidlig 70-tall.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg vil også anbefale Bill Evans Trio. Albumet Portrait of Jazz har mange fine låter.

 

Henger meg på Tormod og anbefaler Esbjörn Svensson Trio også. Riktignok er dette ikke fra sekstitallet, men basert på det første innlegget ditt tror jeg det vil falle i smak. Alle albumene de rakk å gi ut er fantastiske. Strange Place for Snow kan kanskje være fint å begynne med.

Endret av levolac
Lenke til kommentar

Vil i aller høyeste grad også anbefale Esbjörn Svensson Trio! genialt.

 

Men du kan gså sjekke ut Trio Töykeät, en finsk trio, med en helt genial pianist.

Dette er nok et eksempel på at selv om man er helt fantastisk flink trenger man ikke bli verdenskjent. Disse har jeg oppdaget nå i det siste og det er virkelig verdt å sjekke ut.

 

Dette er heller ikke fra 60-tallet, men dog jeg tror du kan like det!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...