Gå til innhold

Dual Shock 3 får dato (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det er mulig med både risting og bevegelsessensor i samme kontroll alikevel. (Bare måtte XP). Men en god nyhet for PS3-eiere da. Synes kanskje Sony burde vurdere å fornye utformingen på kontrollen litt. Selv har jeg mange positive erfaringer med Dual Shock-kontrollen til Playstation 2, men hater de analoge spakene. Ikke fordi spakene er dålige i seg selv, men fordi plasseringen av dem er så lite gjennomtenkt. Har flere ganger fått krampe i tomlene etter lengre økter med f. eks sportspill på PS2. Problemet er rett og slett at de analoge spakene er plassert for langt ned mot midten på kontrollen, og man må strekke tomlene unødvendig langt til siden.

 

Synes plasseringen kunne vært mer lik den på 360-kontrollene hvor spakene er plssert litt mer opp på kontrollen. Synes forsåvidt banan-kontrollen til Sony så lovende ut. Synd at fanatikerne gaulet ut og forlangte det gamle designet. For Dual Shock 2 og nå 3 har stort forbedringspotensiale i utformingen og dermed komforten. Men som sagt, flott med ristefunksjon i Dual Shock igjen. ;)

Lenke til kommentar
Så det er mulig med både risting og bevegelsessensor i samme kontroll alikevel. (Bare måtte XP). Men en god nyhet for PS3-eiere da. Synes kanskje Sony burde vurdere å fornye utformingen på kontrollen litt. Selv har jeg mange positive erfaringer med Dual Shock-kontrollen til Playstation 2, men hater de analoge spakene. Ikke fordi spakene er dålige i seg selv, men fordi plasseringen av dem er så lite gjennomtenkt. Har flere ganger fått krampe i tomlene etter lengre økter med f. eks sportspill på PS2. Problemet er rett og slett at de analoge spakene er plassert for langt ned mot midten på kontrollen, og man må strekke tomlene unødvendig langt til siden.

 

Jeg har aldri hatt det problemet med krampe i fingrene av å bruke analog spakene på PS kontrollene. Jeg synes de er helt greie og godt plassert, jeg har hatt analoge spaker siden det kom ut til PlayStation for første gang. Jeg likte heller ikke de bananformede kontrollen som de viste.

Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne noen kan få krampe aav PS2 håndkontrolleren, den kontrolleren jeg får krampe av er nemlig mus og tastatur

 

Jeg klarer å spille med både Gamecube kontroller, Wii kontroller, PS3 Dualshock, 360 sin, N64 sin kontroller, Super Nintendo og fler det er bare forskjellige men fortsatt ingen krampe etter 15års spilling :)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd de fleste ofisielle gamepads (Alt fra Snes-kontrollen til den feite Xbox-kontrollen), og jeg har kun fått krampe av å spille med Playstation 1/2-kontrollen. Kan hende jeg holdt kontrollen litt feil, gudene vet. Men jeg fikk nå hvertfall krampe en gang iblant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Så det er mulig med både risting og bevegelsessensor i samme kontroll alikevel. (Bare måtte XP). Men en god nyhet for PS3-eiere da. Synes kanskje Sony burde vurdere å fornye utformingen på kontrollen litt. Selv har jeg mange positive erfaringer med Dual Shock-kontrollen til Playstation 2, men hater de analoge spakene. Ikke fordi spakene er dålige i seg selv, men fordi plasseringen av dem er så lite gjennomtenkt. Har flere ganger fått krampe i tomlene etter lengre økter med f. eks sportspill på PS2. Problemet er rett og slett at de analoge spakene er plassert for langt ned mot midten på kontrollen, og man må strekke tomlene unødvendig langt til siden.

 

Jeg har aldri hatt det problemet med krampe i fingrene av å bruke analog spakene på PS kontrollene. Jeg synes de er helt greie og godt plassert, jeg har hatt analoge spaker siden det kom ut til PlayStation for første gang. Jeg likte heller ikke de bananformede kontrollen som de viste.

Det er vel en smaksak, men jeg vil påstå at kontrolleren til GC og xbox var et fremsteg i forhold til dualshock-en. At sony ikke klarer å forbedre kontrolleren sin, slik MS og Nintendo klart bruker tid på, var en stor skuffelse for min del. Som Snorre over meg hade jeg også håpet jeg skulle slippe tommelkrampen denne generasjonen.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Nå skal det vel sies at både Nintendo og MS skulle gjøre MYE feil for å ikke forbedre håndkontrolleren sin til denne konsoll-generasjonen. Var skeptisk til Sony sin håndkontroll før jeg kjøpte PS3 (hadde knapt brukt PS2), men må si jeg er meget fornøyd med DS3 (sixaxis føles for «billig» ut rett å slett).

Lenke til kommentar

Phill Harrison, da Sony ansatt, sa:

 

We have no plans to do so in the standard controller that ships with PlayStation 3. I believe that the Sixaxis controller offers game designers and developers far more opportunity for future innovation than rumble ever did. Now, rumble I think was the last generation feature; it's not the next-generation feature. I think motion sensitivity is. And we don't see the need to do that. Having said that, there will be specific game function controllers, potentially like steering wheels that do include vibration or feedback function—not from us but from third parties.

 

Vel ser ut som Sony måtte krype en generasjon tilbake i tid da. Er bare en av mange ting Sony måtte ha bitt i seg i det siste med deres kamp for å sette neste geneasjons definisjon. Nå er dette bare 1 manns mening og ikke noe ansatt i Sony lengere men det hjelper ikke, han satt i en meget betydelig stilling innenfor Sony og kjempet ufattelig mye for PS3 med en del litt tåpelig utsagn som den sitert over.

 

Fint at PS3 dog endelig kommer etter med rumble funksjoner. Dog jeg venter bare på tiden når det kommer diskusjon over hvor next gen super PS3 rumbelen er kontra X360 sin. Sammenligningskrigen går inn i nye stadier, istede for grafikk sammenlignes nå feedbacken.

Lenke til kommentar
På tide at Sony fikk ut Dual Shock 3 på denne siden av Atlanteren å.

 

Synnes de bruker veldig lang tid å komme seg over dammen. Men Europa er vel kansje ikke sånn helt med på Sony sitt verdeskart?

 

hehe det burde være i og med at det er her det selges mest ps3 konsoller!;)

 

men ja på tide at det kommer hit, handla min fra japan ifjor i november, solide og gode kontroller, syns fortsatt ps3 kontrollen sitter hakket bedre for MEG enn xbox kontrollen, men begge er like gode så og si:)

Lenke til kommentar
Fint at PS3 dog endelig kommer etter med rumble funksjoner. Dog jeg venter bare på tiden når det kommer diskusjon over hvor next gen super PS3 rumbelen er kontra X360 sin. Sammenligningskrigen går inn i nye stadier, istede for grafikk sammenlignes nå feedbacken.

Heldigvis er det enklere å sammenligne kraften på vibreringen i kontrollene enn det er å sammenligne grafikk. Alt man trenger er et akselerometer eller lignende apparat for å måle krefter med, så kan man sammenligne.

 

Blir Dual Shock 3 standardutstyr med PS3 fra nå av? Eller er man nødt å kjøpe ekstra?.

Lenke til kommentar

Endelig ser det ut til at Sony sitt lager med søppelaxis går mot tomt. Kan ikkje gjøre annet enn å anbefale DS3 til folket :)

 

Flirte litt av denne da :

 

– Dual Shock 3 beholder sin høypresisjons bevegelsesfølsomhet som har gjort Sixaxis så populær, heter det fra Sony ifølge Eurogamer.

 

:wee:

Lenke til kommentar
Vel ser ut som Sony måtte krype en generasjon tilbake i tid da. Er bare en av mange ting Sony måtte ha bitt i seg i det siste med deres kamp for å sette neste geneasjons definisjon. Nå er dette bare 1 manns mening og ikke noe ansatt i Sony lengere men det hjelper ikke, han satt i en meget betydelig stilling innenfor Sony og kjempet ufattelig mye for PS3 med en del litt tåpelig utsagn som den sitert over.

 

Sony, og deres representanter lirer av seg usannsynlig mye piss, i særdelshet når de snakker om hvor fantastisk konsollene deres er, slik er det bare, man gjør best i å ignorere det.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...