Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grafikken er noe av det eg liker best med Blizzard spill. Diablo hadde ikke vært like interressant om det var realistisk grafikk.

 

Grafikk trenger ikke å være grøtete, har dårlig teksturer og få polygoner bare fordi den ikke er realistisk, bra grafikk og realistisk grafikk er ikke det samme.

 

AtW

 

Enig i at det kunne vært mer detaljert, men for meg er pen grafikk bra grafikk. Og Diablo 3 er pent å se på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er skillsysteme litt dårlig? Jeg mener liksom vis 2 starter barbar foreksempel .. eneste som blir å skildre de 2 er gear?

Likte skillsystemet i diablo 2 mye bedre

Ja det stemmer, skillssytemet er rævva! Vanskelig å navigere seg i og rotete. Jeg likte også Diablo II versjonen mye bedre. Syntes det hele er ett stort tilbakeskritt fra noe de gjorde perfekt for vel 12 år siden.

 

Hva er gøyest: Å aldri bruke mer enn 2-3 skills, uten mulighet for variasjon, der en alltid må sette points inn i disse skillsa + irrelevante skills som gir +% til hovedskills (customization kun en illusjon, det eneste valget du hadde var mellom 3-4 builds per class). Eller å alltid ha 6 aktive skills, der du selv kan velge hvilke du bruker, uten å måtte ty til utilpasse, kjedelige respecs – der du også kan skreddersy builden din gjennom runestones og stats for å nøyaktig matche din spillestil?

 

Customization ligger nå gjennom 6 aktive skills, 3 passive skills, 5 runestones for hver eneste skill, gear og gems. Når det ikke er et tre er det også ekstremt mange flere konbimasjoner av spells som er mulig.

 

Så, hva i all verden er det du synes er bedre med Diablo 2s skill-system?

 

Problemet med dagens skill system er at det ikke gir noe eieforhold til characteren når alt du trenger å gjøre er å trykke på noen knapper så har du en ny specc. Nå er det bare gear som gjør characteren "din". De "straffer" ikke en avgjørelse ved å låse en specc, de med andre ord dummer ned spillet. Når de tok vekk runes som det var introdusert i starten, og de forhåndsgav valg for 1-5 og m1/m2 skills, da ble det altfor dumt og iscenesatt for min del. Jeg syntes en specc skal være et vanskelig valg man må ta, og skal straffe folk litt.

Lenke til kommentar

Wizard faktisk. Var det eg hadde tenkt å spille, men etter å ha prøvd betaen er den minst aktuell.

 

For meg er Wizard det stikk motsatte. Jeg storkoser meg med den. :)

 

Er det bare meg eller er skillsysteme litt dårlig? Jeg mener liksom vis 2 starter barbar foreksempel .. eneste som blir å skildre de 2 er gear?

Likte skillsystemet i diablo 2 mye bedre

På level 5 kan dere ha både primary og secondary skill forskjellig fra hverandre, og det blir bedre etter det. I D2 har vi omtrent null forskjell overhodet. I tillegg fikk vi den høyste skillen i D2 på lvl 30. Etter det var det 69 (!) levels omtrent uten noen forandring overhodet annet enn å gjøre gamle skills bedre. I D3 er max level 60, men vi får en ny skill omtrent hvert eneste level hele veien opp. Noen er helt nye skills, andre er forbedringer av gamle skills. Men ulikt D2 mener jeg forbedringer. De endrer skills ganske mye, inkludert hvordan de ser ut.

Lenke til kommentar

Er en tråd som forteller utrolig bra om skillsystemet på d3 forumet, noe sånt som at det blizzard har gjort er å laget et mer variert skillsystem, men folk klager fordi de har mistet illusjonen om at de kan velge builds, når de i virkeligheten ikke kunne valgt noe annet enn 3-4 builds for å ha noen som helst sjanse på Hell.

 

Jeg syntes fortsatt det er dårlig at man trenger bare 1 char fra hver klasse for å ha alle buildsene.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er skillsysteme litt dårlig? Jeg mener liksom vis 2 starter barbar foreksempel .. eneste som blir å skildre de 2 er gear?

Likte skillsystemet i diablo 2 mye bedre

Ja det stemmer, skillssytemet er rævva! Vanskelig å navigere seg i og rotete. Jeg likte også Diablo II versjonen mye bedre. Syntes det hele er ett stort tilbakeskritt fra noe de gjorde perfekt for vel 12 år siden.

 

Hva er gøyest: Å aldri bruke mer enn 2-3 skills, uten mulighet for variasjon, der en alltid må sette points inn i disse skillsa + irrelevante skills som gir +% til hovedskills (customization kun en illusjon, det eneste valget du hadde var mellom 3-4 builds per class). Eller å alltid ha 6 aktive skills, der du selv kan velge hvilke du bruker, uten å måtte ty til utilpasse, kjedelige respecs – der du også kan skreddersy builden din gjennom runestones og stats for å nøyaktig matche din spillestil?

 

Customization ligger nå gjennom 6 aktive skills, 3 passive skills, 5 runestones for hver eneste skill, gear og gems. Når det ikke er et tre er det også ekstremt mange flere konbimasjoner av spells som er mulig.

 

Så, hva i all verden er det du synes er bedre med Diablo 2s skill-system?

 

Problemet med dagens skill system er at det ikke gir noe eieforhold til characteren når alt du trenger å gjøre er å trykke på noen knapper så har du en ny specc. Nå er det bare gear som gjør characteren "din". De "straffer" ikke en avgjørelse ved å låse en specc, de med andre ord dummer ned spillet. Når de tok vekk runes som det var introdusert i starten, og de forhåndsgav valg for 1-5 og m1/m2 skills, da ble det altfor dumt og iscenesatt for min del. Jeg syntes en specc skal være et vanskelig valg man må ta, og skal straffe folk litt.

 

Enig!

Lenke til kommentar

 

 

For det første syntes jeg at skilltreene i Diablo II var mye mer oversiktlig. I tillegg måtte man planlegge litt hvilken vei man ville gå og man kunne se kosekvensene av valgene sine. Valgte man det ene, gikk man glipp av det andre, men man kunne glede seg til å komme helt nederst på den grenen man valgte siden der ventet det en god skill. Man måtte faktisk ta ett valg og man måtte stå for det valget spillet ut. Nå kan man bare prøve masse forskjellig og vimse fram og tilbake uten å ha noe å tape. Det er ingenting som står på spill lenger når man tar valg og selv en mongolid geit kunne spilt Diablo III. Og slik er det dessverre med mange spill som kommer ut i dag.

 

Nå snakker jeg selvfølgelig om SP og ikke MP. Og å holde seg unna FAQer som beskriver "de eneste 6 buildene som er verdt å bruke" osv.

 

Selv om jeg er enig med det du nevner med å ta valg og måtte stå for det slik man måtte med D2 skilltrær så var det fortsatt mye med de skilltrærne som gjorde meg frustrert og rett og slett var dårlig.

Mitt største ankepunkt med D2 sine skilltrær var at man ikke hadde allverdens med alternativer om man skulle ta med en klasse helt gjennom Hell vanskelighetsgraden, flere av egenskapene hadde rett og slett ubrukelig skade selv om man hadde buffet dem opp med synergy fra andre skills. Det var rett og slett kun ett fåtall abilities man kunne velge hvis man ville drepe ting effektivt uten å bli lemlestet selv. Her synes jeg D3 scorer en smule høyere med tanke på at alle abilities skalerer med en % av våpenskade, noe som betyr at skills fortsetter å være nyttige så lenge man ikke har ett elendig våpen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg syntes fortsatt det er dårlig at man trenger bare 1 char fra hver klasse for å ha alle buildsene.

 

Betaen har 10 character slots, og jeg vil tro du kan ha det samme i fullversjonen. Bare fordi du "bare trenger" å ha en av hver klasse betyr det ikke at du "må" ha det. Du kan ha ti barbarer med forskjellig builds, om du vil.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Jeg syntes fortsatt det er dårlig at man trenger bare 1 char fra hver klasse for å ha alle buildsene.

 

Betaen har 10 character slots, og jeg vil tro du kan ha det samme i fullversjonen. Bare fordi du "bare trenger" å ha en av hver klasse betyr det ikke at du "må" ha det. Du kan ha ti barbarer med forskjellig builds, om du vil.

 

Kan gjøre det, men jeg kan også ha alle de buildene og flere på den ene barbaren.

Lenke til kommentar

Men jeg tror ikke noe på dette. det må finnes en måte å velge stats på og også en måte å fokusere på enkelte skills vil jeg tro. det kan bare ikke være så lusent som i betaen. har aldri spilt et vestlig rpg hvor man ikke kan handplukke stats og skills, eller iaff har noen som helst innvirkning på valgene av disse, slik det nå ser ut som i d3 betaen.

 

er det noen som har noen kilder på akkurat dette, noe håndfast fra blizzard forumet elns. inntil da velger jeg å tro at det er bs og at vi ikke har sett alt av skill/stat systemet enda.

Lenke til kommentar
Jeg syntes fortsatt det er dårlig at man trenger bare 1 char fra hver klasse for å ha alle buildsene.

 

Betaen har 10 character slots, og jeg vil tro du kan ha det samme i fullversjonen. Bare fordi du "bare trenger" å ha en av hver klasse betyr det ikke at du "må" ha det. Du kan ha ti barbarer med forskjellig builds, om du vil.

 

Kan gjøre det, men jeg kan også ha alle de buildene og flere på den ene barbaren.

 

Ja, du "kan". Det betyr ikke at du "må".

Lenke til kommentar
Jeg syntes fortsatt det er dårlig at man trenger bare 1 char fra hver klasse for å ha alle buildsene.

 

Betaen har 10 character slots, og jeg vil tro du kan ha det samme i fullversjonen. Bare fordi du "bare trenger" å ha en av hver klasse betyr det ikke at du "må" ha det. Du kan ha ti barbarer med forskjellig builds, om du vil.

 

Kan gjøre det, men jeg kan også ha alle de buildene og flere på den ene barbaren.

 

Ja, du "kan". Det betyr ikke at du "må".

 

Må ikke, men det er jo rimlig meningsløst å ikke ha det.

 

AtW

Lenke til kommentar

det må finnes en måte å velge stats på og også en måte å fokusere på enkelte skills vil jeg tro.

er det noen som har noen kilder på akkurat dette, noe håndfast fra blizzard forumet elns. inntil da velger jeg å tro at det er bs og at vi ikke har sett alt av skill/stat systemet enda.

Det nærmeste du kommer er å få/bruke utstyr som gir +stats.

For alle Blizzard blue posts:

http://us.battle.net...m/blizztracker/

http://eu.battle.net...m/blizztracker/

 

Fra http://www.diablowik...ts.2FAttributes

The biggest change to Diablo III attributes is their change to an automatically-allocated system. Players can not set their skill points, and instead gain 1 or 2 points in the four attributes with every level up. The Diablo III developers felt the stat allocation in Diablo II was a poor way to provide character customization since players either experimented and "ruined' their character with sub-optimal choices, or else followed a cookie cutter style of build. (This is less of a problem after v1.13 added stat and skill respecs to Diablo II.)

 

In the early days of Diablo III, an inventory-like game system called the Talisman was stocked with items called charms, which added large bonuses to stats, but that system was shelved during development. Another system to add specific attributes was the enchants provided by the Mystic, but that system and the Mystic were also removed during development. As a result, players can only modify their stats with equipment bonuses, including those from socketed gems.

 

The names and function of the stats changed several times during development as well. (See the attributes article for details.) Ironically, after experimentation with up to five attributes, including a system where each attribute granted more or less identical bonuses to each class, the developers returned to the classic four attributes of Strength, Vitality, Dexterity, and Intelligence. The bonuses provided by these four differ considerably from their Diablo II form.

 

Slik stats'ene fungerer så vil det nok bli slik at Barb fokuserer på Str, Monk og DH på Dex og WD og Wiz på int, da de øker skaden. Vit gir kun mer liv, noe Monk og Barb trenger mer av enn de andre. Int gir også litt mer resistance +0,1 pr poeng, så det kan også være nyttig. Dex gir +dodge for alle klasser, men dette er nok mest nyttig for melee.

 

Disse endringene kom i patch 10 (modifikasjon for Int i patch 13), hvorfor kan de lese om her: http://us.battle.net...-1_19_2012#blog, og patch notes er her: http://us.battle.net...c/3123246179#10

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Vi vet hvordan skillsystemet og levling fungerer helt ut, men vi har sikkert bare sett en fraksjon av item affixes som er i spillet.

 

Jeg har også lest at det skal finnes gear som gir + skillstyrke, så da vil det jo være enormt mye customization i gear.

 

Jeg synes skillsystemet er helt flott, men alle deler jo ikke den meningen. Haters gonna hate. :)

Lenke til kommentar

Da har jeg knerta skeleton king med min wizard. Må først og fremst si at Normal er cakewalk. Daua to ganger og det var rett og slett fordi jeg ble uoppmerksom og undervurderte motstanden noen steder. Gleder meg til å gå igang med selve spillet 15 mai..

 

Synes wizard var pisse kjedelig inntil jeg fikk Shock pulse og expolosive bolts rune. DA ble det fart på sakene og jeg eida alt jeg kom over. Skal prøve å rekke over en gang til og se hvor mektig jeg klarer å bli - detta var gøy!!

 

PS. Inntil videre skipper jeg å oppgradere pc'en og så får jeg se åssen specsene mine svelger når det virkelig skjer mye på en gang i fullversjonen.

Hadde ikke lagg en eneste gang ila betaen og det var med den gamle pc'en min hjemme:

Intel Core 2 Duo E6600 2,4gHZ

2 GB RAM

Radeon HD4850

1440x900 (skjermen min klarer ikke mer :) )

Alt var på high + AA og jeg synes det så helt greit ut. Ødela ihvertfall ikke opplevelsen for min del..

Lenke til kommentar

med mindre du er overveiende tilbakestående og vil gå igjennom flere runs med itemplukking gearsamling og quests, bare for å ha to barbarer med identiske forutsetninger, so jo, da betyr det at du ikke må.

 

Jeg har sluttet å lese det du skriver for lenge siden fordi jeg gikk den evige sytingen din, så du trenger ikke svare meg. Bare et lite tips.

 

Til dere andre: Jeg har gått gjennom betaen med Demon Hunter, Witch Doctor, Monk og Wizard, og holde på med Barbarian nå. Jeg storkoser meg med Diablo 3 og gleder meg som en unge til fullversjonen kommer. Nei, det er ikke Diablo 2 i reprise, og ja, skillsystemet er annerledes. Men hva så? Vi slipper å styre med de idiotiske statpoints greiene, så vi kan heller spille selve spillet i stedet. Hvorfor ikke fokusere på alt det som er bra, i stedet for enkelte småting dere ikke synes er fullt så bra? Vil dere ha Diablo 2 i reprise finnes det en enkel løsning: Spill Diablo 2. Verre er det ikke.

Endret av vikingkylling
  • Liker 4
Lenke til kommentar

med mindre du er overveiende tilbakestående og vil gå igjennom flere runs med itemplukking gearsamling og quests, bare for å ha to barbarer med identiske forutsetninger, so jo, da betyr det at du ikke må.

 

Jeg har sluttet å lese det du skriver for lenge siden fordi jeg gikk den evige sytingen din, så du trenger ikke svare meg. Bare et lite tips.

 

Til dere andre: Jeg har gått gjennom betaen med Demon Hunter, Witch Doctor, Monk og Wizard, og holde på med Barbarian nå. Jeg storkoser meg med Diablo 3 og gleder meg som en unge til fullversjonen kommer. Nei, det er ikke Diablo 2 i reprise, og ja, skillsystemet er annerledes. Men hva så? Vi slipper å styre med de idiotiske statpoints greiene, så vi kan heller spille selve spillet i stedet. Hvorfor ikke fokusere på alt det som er bra, i stedet for enkelte småting dere ikke synes er fullt så bra? Vil dere ha Diablo 2 i reprise finnes det en enkel løsning: Spill Diablo 2. Verre er det ikke.

 

Hva er problement med at folk også fokuserer på ting som ikke er bra? Verden blir ikke noe bedre sted av å late som alt er perfekt. Når det er sagt så er mange av tingene de har gjort annerledes fra D2 ett skritt i riktig retning. Folk bruker D2 som en benchmark, mens de burde brukt "ett artigst mulig spill" som benchmark.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...