Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Er monk verkeleg minst populær? Kan forstå at klassen ikkje er på topp, men likevel. :p

 

Fekk veldig sansen for monk når eg først kom inn i det, men aksenten når han/ho pratar er forferdeleg. Samstundes likte eg òg Witch Doctor... Vert vanskeleg å velje kva eg skal spele først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er monk verkeleg minst populær? Kan forstå at klassen ikkje er på topp, men likevel. :p

 

Fekk veldig sansen for monk når eg først kom inn i det, men aksenten når han/ho pratar er forferdeleg. Samstundes likte eg òg Witch Doctor... Vert vanskeleg å velje kva eg skal spele først.

 

Det varierer fra poll til poll, men det virker som Monk er rimelig midt på treet eller på nedre halvdel. Barbar og Wizard virker som de mest populære ifølge de pollene jeg har sett. Demon hunter var veeeldig upopulær i starten av betaen men den har også rykket opp på lista.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er skillsysteme litt dårlig? Jeg mener liksom vis 2 starter barbar foreksempel .. eneste som blir å skildre de 2 er gear?

 

Likte skillsystemet i diablo 2 mye bedre

 

Ja det stemmer, skillssytemet er rævva! Vanskelig å navigere seg i og rotete. Jeg likte også Diablo II versjonen mye bedre. Syntes det hele er ett stort tilbakeskritt fra noe de gjorde perfekt for vel 12 år siden.

Lenke til kommentar

Wizard faktisk. Var det eg hadde tenkt å spille, men etter å ha prøvd betaen er den minst aktuell.

 

Hehe, litt det samme jeg tenkte, bare at jeg tenkte det om Monk. Barbarian har rykket oppover på listen for min del etter å ha testet betaen, kanskje også demon hunter litt, monk var ikke så gøy som jeg hadde håpt, ei heller Witch Doctor (men allikevel er ikke den så ille)

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg spillte en havltime før det slo meg, hva har skjedd på 15 år? Det føltes som jeg spillte ett gammelt spill. Gammeldagsgrafikk og styring. Vet ikke hva jeg hadde forventet kansje diablo 2 x10 men det føltes litt gammeldags. Flere som har det sånn?

Ok, grafikk er ikke alt men i 2012 bør man kansje forvennte bedre fra ett av verdens rikeste spillselskap.

Lenke til kommentar

Er det noe form for pvp i spillet enda? Hvis ikke, er dette noe som vil være på plass til release? Eller kommer det på et senere tidspunkt?

 

Det kommer i en patch (gratis) senere ja, det er ikke PvP ved release.

 

Hva er grunnen til dette? Var ikke mye gjort ut av pvp systemet i Diablo 2, men man kunne hvertfall ta en duel om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er skillsysteme litt dårlig? Jeg mener liksom vis 2 starter barbar foreksempel .. eneste som blir å skildre de 2 er gear?

Likte skillsystemet i diablo 2 mye bedre

 

Kun de første 10-15 nivåene. Etter det har man tilgang på såpass mange skills at man kan lage drastisk forskjellige barbarer som fokuserer på helt forskjellige rage buildere og spenders.

 

Ok, grafikk er ikke alt men i 2012 bør man kansje forvennte bedre fra ett av verdens rikeste spillselskap.

 

Slik ender det opp når spillbransjen skal nå ut til flest mulig potensielle spillere, man får lavere grafikk og mer strømlinjeformede spill for å nå ut til større masser. Er nok derfor attribute points er automatisert også, der kan man jo tross alt investere feil permanent og ødelegge en hel figur slik at man "må" starte på nytt.

Men slik er nå spillbransjen blitt for at den skal overleve.

 

Er det noe form for pvp i spillet enda? Hvis ikke, er dette noe som vil være på plass til release? Eller kommer det på et senere tidspunkt?

Det kommer i en patch (gratis) senere ja, det er ikke PvP ved release.

Hva er grunnen til dette? Var ikke mye gjort ut av pvp systemet i Diablo 2, men man kunne hvertfall ta en duel om jeg ikke husker feil.

 

Det kommer som nevnt, men det er av balanseringsgrunner. PvPen i D3 vil ha muligheter for teamwork i arenaer noe i samme stil som WoW. Da må man ha balanse blandt klassene, pluss at det virker som det grunnleggende PvP systemet ikke ble 100% ferdig i tide pga at de måtte pushe ut spillet.

Endret av Tørriss
Lenke til kommentar

... Ok, grafikk er ikke alt men i 2012 ...

 

Helt enig. Det er ikke ille, og det er milevis bedre enn for 15år siden. Men jeg forventet mer rett og slett. Mye pent og, og i grunn bedre at det er varierte omgivelser og bra animasjon enn Crysis grafikk. Men sitter med følelsen av at det skulle vært hakket bedre.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er skillsysteme litt dårlig? Jeg mener liksom vis 2 starter barbar foreksempel .. eneste som blir å skildre de 2 er gear?

Likte skillsystemet i diablo 2 mye bedre

Ja det stemmer, skillssytemet er rævva! Vanskelig å navigere seg i og rotete. Jeg likte også Diablo II versjonen mye bedre. Syntes det hele er ett stort tilbakeskritt fra noe de gjorde perfekt for vel 12 år siden.

 

Hva er gøyest: Å aldri bruke mer enn 2-3 skills, uten mulighet for variasjon, der en alltid må sette points inn i disse skillsa + irrelevante skills som gir +% til hovedskills (customization kun en illusjon, det eneste valget du hadde var mellom 3-4 builds per class). Eller å alltid ha 6 aktive skills, der du selv kan velge hvilke du bruker, uten å måtte ty til utilpasse, kjedelige respecs – der du også kan skreddersy builden din gjennom runestones og stats for å nøyaktig matche din spillestil?

 

Customization ligger nå gjennom 6 aktive skills, 3 passive skills, 5 runestones for hver eneste skill, gear og gems. Når det ikke er et tre er det også ekstremt mange flere konbimasjoner av spells som er mulig.

 

Så, hva i all verden er det du synes er bedre med Diablo 2s skill-system?

Endret av Pingas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er skillsysteme litt dårlig? Jeg mener liksom vis 2 starter barbar foreksempel .. eneste som blir å skildre de 2 er gear?

Som nevnt over, så blir forskjellen i gear og skill sammensetting/valg. Siden alle skills skal være nyttige igjennom hele spillet, det skal ikke være en eller noen få builds som er "best" (men gjenstår å se om teori og praksis henger på greip).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spillte en havltime før det slo meg, hva har skjedd på 15 år? Det føltes som jeg spillte ett gammelt spill. Gammeldagsgrafikk og styring. Vet ikke hva jeg hadde forventet kansje diablo 2 x10 men det føltes litt gammeldags. Flere som har det sånn?

Ok, grafikk er ikke alt men i 2012 bør man kansje forvennte bedre fra ett av verdens rikeste spillselskap.

 

Jeg er litt enig, de har tatt vekk endel siden diablo 2 som det er greit å fjerne, men i mine øyne ikke helt nok, og grafikkene r virkelig i beste fall middelmådig.

 

AtW

 

 

Slik ender det opp når spillbransjen skal nå ut til flest mulig potensielle spillere, man får lavere grafikk og mer strømlinjeformede spill for å nå ut til større masser.

 

Grafikken er jo ikke akkurat spesielt bra i forhold til mainstream spill heller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er skillsysteme litt dårlig? Jeg mener liksom vis 2 starter barbar foreksempel .. eneste som blir å skildre de 2 er gear?

Likte skillsystemet i diablo 2 mye bedre

Ja det stemmer, skillssytemet er rævva! Vanskelig å navigere seg i og rotete. Jeg likte også Diablo II versjonen mye bedre. Syntes det hele er ett stort tilbakeskritt fra noe de gjorde perfekt for vel 12 år siden.

 

Hva er gøyest: Å aldri bruke mer enn 2-3 skills, uten mulighet for variasjon, der en alltid må sette points inn i disse skillsa + irrelevante skills som gir +% til hovedskills (customization kun en illusjon, det eneste valget du hadde var mellom 3-4 builds per class). Eller å alltid ha 6 aktive skills, der du selv kan velge hvilke du bruker, uten å måtte ty til utilpasse, kjedelige respecs – der du også kan skreddersy builden din gjennom runestones og stats for å nøyaktig matche din spillestil?

 

Customization ligger nå gjennom 6 aktive skills, 3 passive skills, 5 runestones for hver eneste skill, gear og gems. Når det ikke er et tre er det også ekstremt mange flere konbimasjoner av spells som er mulig.

 

Så, hva i all verden er det du synes er bedre med Diablo 2s skill-system?

 

 

For det første syntes jeg at skilltreene i Diablo II var mye mer oversiktlig. I tillegg måtte man planlegge litt hvilken vei man ville gå og man kunne se kosekvensene av valgene sine. Valgte man det ene, gikk man glipp av det andre, men man kunne glede seg til å komme helt nederst på den grenen man valgte siden der ventet det en god skill. Man måtte faktisk ta ett valg og man måtte stå for det valget spillet ut. Nå kan man bare prøve masse forskjellig og vimse fram og tilbake uten å ha noe å tape. Det er ingenting som står på spill lenger når man tar valg og selv en mongolid geit kunne spilt Diablo III. Og slik er det dessverre med mange spill som kommer ut i dag.

 

Nå snakker jeg selvfølgelig om SP og ikke MP. Og å holde seg unna FAQer som beskriver "de eneste 6 buildene som er verdt å bruke" osv.

Endret av Blåmann
Lenke til kommentar

Grafikken er noe av det eg liker best med Blizzard spill. Diablo hadde ikke vært like interressant om det var realistisk grafikk.

 

Grafikk trenger ikke å være grøtete, har dårlig teksturer og få polygoner bare fordi den ikke er realistisk, bra grafikk og realistisk grafikk er ikke det samme.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Det som var bedre var:

 

For det første syntes jeg at skilltreene i Diablo II var mye mer oversiktlig. I tillegg måtte man planlegge litt hvilken vei man ville gå og man kunne se kosekvensene av valgene sine. Valgte man det ene, gikk man glipp av det andre, men man kunne glede seg til å komme helt nederst på den grenen man valgte siden der ventet det en god skill. Man måtte faktisk ta ett valg og man måtte stå for det valget spillet ut. Nå kan man bare prøve masse forskjellig og vimse fram og tilbake uten å ha noe å tape. Det er ingenting som står på spill lenger når man tar valg og selv en mongolid geit kunne spilt Diablo III. Og slik er det dessverre med mange spill som kommer ut i dag.

 

Nå snakker jeg selvfølgelig om SP og ikke MP. Og å holde seg unna FAQer som beskriver "de eneste 6 buildene som er verdt å bruke" osv.

 

Man måtte planlegge basert på nada informasjon og mer eller mindre flaks. Man kan like gjerne spille D2 som en monogoloid geit, eneste forkjellen er at man må ha spillt igjennom spillet mye mye flere ganger før å prøvde de forskjellige skillsene. Altså mer grind. Det er her diablo 3 ihvertfall delvis har gjort rett, de har ikke hørt på alle Diablo2-folkene som i praksis mener det må være mer grinding. Diablo 2 var "lite nybegynner-vennlig" ikke pga vanskelighetsgrad, men fordi man må spille igjennom så uendelig mange gnager.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...