Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg mener at det er sagt at det ikke vil droppe noe høyere enn perfect. Det er derimot ikke sagt at man ikke på noen måte kan få tak i disse, uten å crafte dem av x antall perfects.

 

Og når man i tillegg legger til hvor mye spill dummes ned på generell basis for tiden så er jeg nesten sikker på at man som reward eller andre ting kan skaffe seg veldig høye gems uten å samle 20 000 perfects.

 

Er det virkelig å dumme ned ett spill å slippe å gjøre idiotiske ting som å samle opp 20 000 gems? Jeg vil nå si fordummingen består i å måtte samle så mye, rent personlig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at det er sagt at det ikke vil droppe noe høyere enn perfect. Det er derimot ikke sagt at man ikke på noen måte kan få tak i disse, uten å crafte dem av x antall perfects.

 

Og når man i tillegg legger til hvor mye spill dummes ned på generell basis for tiden så er jeg nesten sikker på at man som reward eller andre ting kan skaffe seg veldig høye gems uten å samle 20 000 perfects.

 

Er det virkelig å dumme ned ett spill å slippe å gjøre idiotiske ting som å samle opp 20 000 gems? Jeg vil nå si fordummingen består i å måtte samle så mye, rent personlig.

 

AtW

 

Å dumme ned spillet er å gjøre alt tilgjengelig for massene. Rett og slett.

 

At alle skal kunne gå gjennom spillet, selvfølgelig. At alle skal ha tilgang til det absolutt beste, nei det synes jeg ikke nødvendigvis. For de få som velger å bruke all tiden sin på et spill, bør det være en gulrot som skiller dem fra andre. Ikke noe som er make or break nødvendigvis (noe den høyeste ranken gems ikke er), men en og annen ting som skiller dem.

 

Spillet blir ikke mindre verdt for den jevne spiller, hvis dem ikke klarer å oppnå den høyeste ranken gems. Eller få samlet det beste settet. Men det vil være noe som de virkelig ivrige spillerne kan strekke seg etter.

 

For å dra en parallell til (ja jeg vet) World of Warcraft. I starten var det PvP titler som gjorde at bare en enkelt person kunne inneha den aller øverste tittelen. Som gjorde deg istand til å kjøpe 2-3 spesielle items. Du kunne dog fortsatt bruke disse om du mistet tittelen senere. Det var virkelig noe å strekke seg etter. Så kom TBC, og alt gikk over til tokens eller noe. Da kunne plutselig "alle" skaffe de samme tingene. Jeg synes ikke det skal være noe mål i seg selv at absolutt alle skal kunne skaffe/gjøre absolutt alt i et slikt spill. Enkelte ting skal kreve tid/arbeid/en stor gruppe osv. Hvis ikke er det ingen vits å bruke veldig mye tid på spillet. Du sitter igjen med akkurat det samme som han som logger inn en gang i ny og ne. Det er i alle fall min mening.

 

Anarchy Online var lenge bra på det viset. Der var det masse som var totalt utilgjengelig for den jevne spiller. Det var fortsatt mye man kunne gjøre, men enkelte ting var forbeholdt de som virkelig brukte tid på spillet. Nå er det blitt mye bra det samme der også. Jeg sluttet forøvrig helt å spille WoW etter at TBC kom.

Endret av SilentNET
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener at det er sagt at det ikke vil droppe noe høyere enn perfect. Det er derimot ikke sagt at man ikke på noen måte kan få tak i disse, uten å crafte dem av x antall perfects.

 

Og når man i tillegg legger til hvor mye spill dummes ned på generell basis for tiden så er jeg nesten sikker på at man som reward eller andre ting kan skaffe seg veldig høye gems uten å samle 20 000 perfects.

 

Er det virkelig å dumme ned ett spill å slippe å gjøre idiotiske ting som å samle opp 20 000 gems? Jeg vil nå si fordummingen består i å måtte samle så mye, rent personlig.

 

AtW

 

Å dumme ned spillet er å gjøre alt tilgjengelig for massene. Rett og slett.

 

At alle skal kunne gå gjennom spillet, selvfølgelig. At alle skal ha tilgang til det absolutt beste, nei det synes jeg ikke nødvendigvis. For de få som velger å bruke all tiden sin på et spill, bør det være en gulrot som skiller dem fra andre. Ikke noe som er make or break nødvendigvis (noe den høyeste ranken gems ikke er), men en og annen ting som skiller dem.

 

Å slippe helt meningsløst tidskrevende repetitivt dill er ikke det samme som at "alt skal være tilgjengelig for massene", sett det opp mot skill da siåfall, i motsetning til hvem som årker å kaste bort mest tid på å gjøre det samme uendelig mange ganger. Ikke ser jeg det store peonget med at det skal være så forbanna vanskelig å få tak i gear heller, er det virkelig så fælt om andre har tilsvarende bra gear som deg?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å dra en parallell til (ja jeg vet) World of Warcraft. I starten var det PvP titler som gjorde at bare en enkelt person kunne inneha den aller øverste tittelen. Som gjorde deg istand til å kjøpe 2-3 spesielle items. Du kunne dog fortsatt bruke disse om du mistet tittelen senere. Det var virkelig noe å strekke seg etter. Så kom TBC, og alt gikk over til tokens eller noe. Da kunne plutselig "alle" skaffe de samme tingene.

Systemet i vanilla og TBC var tilbakestående. Det var ikke de beste spillerne som fikk titler og gear, men de som no-lifet mest.

 

Det er flere år siden dette ble endret til det bedre: Det beste utstyret forbeholdt til de beste spillerne (hvert sett med krav om høyere og høyere arena-ranking).

Lenke til kommentar
Vanskelig å skrive bare Blizzard?
Jeg skrev ned det aller første jeg tenkte på, og det var Blizzard Entertainment North som lagde spillserien, ingen andre.

Men det var vel Blizzard North eller Condor Games som utviklet Diablo og ikke Blizzard Entertainment North, eller har jeg misforstått noe?

Å dumme ned spillet er å gjøre alt tilgjengelig for massene. Rett og slett.

Jeg henger meg på de andre og er uenig i dette utsagnet. Jeg mener også at det å dumme ned noe er å senke ferdighetskravet til spillerne, men at det ikke har noe med at ting skal ta kortere tid. Personlig har jeg (og mange andre som har gått lei av typiske MMORPGer) utviklet en viss forrakt mot spillelementer som belønner tidsbruk over ferdigheter.

Lenke til kommentar

Min mening står forsatt, Jay Wilson skulle aldri fått lov til å røre utviklingen av dette spillet og ihvertfall ikke fått lov til å gjøre spillet så enkelt at bestemoren hans kunne spille det (ifølge han selv på forumet).

 

Her kan du se en fantastisk youtube film om de tingene eg mener skjer med spillindustrien:

 

 

Fantastisk morsom også :)

Lenke til kommentar

Men det var vel Blizzard North eller Condor Games som utviklet Diablo og ikke Blizzard Entertainment North, eller har jeg misforstått noe?

Condor Games var de som kom til Blizzard med idéen om å lage Diablo, og Blizzard ble med på det, de ga ut det første spillet og selskapet som eide Blizzard (Davidson Associates) kjøpte Condor Games og omdøpte det til Blizzard North senere (som forøvrig ble lagt ned i 2005). :thumbup:

 

Kilde:

http://eu.battle.net/d3/en/media/videos/?keywords=&view#/extended-retrospective <- video som forklarer veien i fra Diablo 1->3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk nettopp key fra sidemission, så kan anbefale de som ikke har key ennå å twitre han.

Er det noen andre som problemer med å laste ned launcheren fra battle.net btw?

 

får denne errormeldingen når jeg starter clienten: failed to resolve install data from http://engb.patch.ba....net:1119/patch

 

Du bare followed han og lagde en twittermelding med "I hear the D3 beta santa is strong with you?"

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...