Gå til innhold

Hjelp til valg av hovedkort (P45)


Anbefalte innlegg

Skal bygge min første PC og planlegger å putte inn E8400, 8800 GTS, 4GB 1000 mhz osv...https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=65726 Men sliter i en verden av hovedkort.

 

Har sett litt på p45 kort fra MSI og Asus (evt. gigabyte;)), noen som har erfaring fra disse kortene, evt. produsentene. Trenger ikke kjøpe det aller billigste, men har ikke tenkt til å gå noe særlig over 1000 kr. Vurderer foreløpig Neo3/Neo2 fra MSI og P5Q Pro/P5Q-E fra Asus

 

Takk for all hjelp og råd (evt. tips på hele maskinen ville også være bra) :)

 

GT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig i hva "Redneck" sier, P5Q er nok veien å gå for "mellomklassen" i P45.

Ville ikke valgt Msi da denne produsenten er kjent for å ikke levere gode Oc-egenskaper og ha en nokså Kjip "bundle".

 

Tror nok Abit kommer noe mer spennende enn den Pro-utgaven de har nå, håper ihvertfall det.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Asus P5Q er et veldig godt valg! Gå for den. :)

 

Jeg har dette kortet pr. lørdag 28.06 og har store problemer med å få installert Vista 64bit.

Bare en liten vennelig advarsel før du eventuellt kjøper.

 

Oisann. Kan du utdype problemene? Venter på samme HK og må ha Vista 64 siden jeg har bestilt 8gb ram.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt et Asus P5QPRO kort sammen med Corsair CM2X-6400 4096x2. Nå leste jeg på Asus sin hjemmeside og disse minnebrikkene er ikke ført opp i QVL listen til ASus over "godkjente" brikker. Er dette noe problem? Så lenge brikkene har samme CAS og er fra samme produsent?

 

Mvh

Drizt.

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg helt skjønte spørsmålet ditt. De minnebrikkene funker på P5Q Pro, hvis det var det du lurte på.

 

Ja det var det jeg lurte på. Siden brikkene ikke er listet opp i databasen til ASus som godkejnte lurte jeg på om det kunne by på problemer.

 

Mvh

Drizt.

Lenke til kommentar
Asus P5Q er et veldig godt valg! Gå for den. :)

 

Jeg har dette kortet pr. lørdag 28.06 og har store problemer med å få installert Vista 64bit.

Bare en liten vennelig advarsel før du eventuellt kjøper.

 

Mener å ha hørt noe om at det er lettere å instalere vista 64 med bare en rambrikke i pcen og heller sette i resten senere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...