Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor skadelig er festrøyking?


Velociraptor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe særlig skadelig. Det er nok ting som skader deg mye mer enn det.

 

Edit: Men hvis du ofte sitter i røykfylte lokaler på fester f.eks. så er ikke dette særlig bra. F.eks. forfatteren bak "endelig ikke-røyker" døde til slutt av lungekreft, og tror det antok at årsaken var at han tilbrakte mye tid i lokaler der det var mange røykere.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Er det ikke litt naivt å si at, "jeg skal bare røyke 20 sigaretter i året", og klare å holde seg til det?

 

Hvorfor skal du røyke på fest til å begynne med? For å være "kul"?

vist man snuser til avnlig kan jeg fostå det, men blir det litt dumt å spørre om røykinga er skadelig. om en ikke røyker/snuser utenom så er det helt på trynet at en skal røyke på fest.

 

det største problemet er ikke om 20 røyk er skadelig, men om du kansje blir hekta. DA er det skadelig..

Lenke til kommentar

Problemet ditt kan oppstå i det du bare tar en ekstra røyk på søndag. Tar en til etter mat på onsdag, og varmer opp til helga med en på fredag formiddag...

 

20 røyk i året vil ikke gjøre noe med deg. Du har vel kompiser som enda ikke har fått kohls etter 2-3år med daglig røyk? Ikke skjønner jeg helt poenget med å gjøre det i heletatt når det er på det nivået der, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar

Syns utrykket festrøyking er så tragisk. Det er ingen annen grunn til å røyke bare på fest enn å bli "kul" eller for å menge seg med de andre røykerne pga manglende sosiale evner til å gjøre dette uten røyken. Det er jo slett ingen rus i å røyke som er noe særlig merkbar. Ikke noe som kan sammenlignes med fex alkohol eller sex.

 

Og nei, en røyk på en fest fra tid til annen, kanskje 20 i året har ingenting å si på hvor lenge du lever, eller svært lite, men sannsynligheten er veldig stor for at forbruket øker veldig snart om du fortsetter med dette. Som sagt tidligere, plutselig blir det en søndagsrøyk, så en fredagsrøyk, så er du igang.

Endret av chrml
Lenke til kommentar
Syns utrykket festrøyking er så tragisk. Det er ingen annen grunn til å røyke bare på fest enn å bli "kul" eller for å menge seg med de andre røykerne pga manglende sosiale evner til å gjøre dette uten røyken. Det er jo slett ingen rus i å røyke som er noe særlig merkbar. Ikke noe som kan sammenlignes med fex alkohol eller sex.

 

Dette vet du ingenting om. Røyke for å være kul? Jeg regner med at vi her snakker om mer eller mindre voksne mennesker, ikke pubertale fjortisser. Selv har jeg sluttet å røyke, men kan fortsatt ta meg en sigg i ny og ned. Rett og slett fordi det ikke finnes noe som er diggere enn en sigg på fest.

 

Skaff deg litt erfaring før du er så bastant, det er mitt tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...