Gå til innhold

Kjøp av mineral olje


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Er nesten 100% sikker på at alle former for mineral olje er strømførende. I og med at de er mineralske så inneholder de mineraler, og mineraler er generelt strømførende.

Du må bruke trafoolje. Hvor du skal få tak i har jeg ikke peiling på. bare vær nøye på at rommet du skal ha oljen i er gullende rent. også alle komonenter som skal legges i oljen.

 

Men høres jo litt jalla ut hele prosjektet. en hel fryseboks? for en pc?

Lenke til kommentar
Er nesten 100% sikker på at alle former for mineral olje er strømførende. I og med at de er mineralske så inneholder de mineraler, og mineraler er generelt strømførende.

Du må bruke trafoolje. Hvor du skal få tak i har jeg ikke peiling på. bare vær nøye på at rommet du skal ha oljen i er gullende rent. også alle komonenter som skal legges i oljen.

FYI: Mineralolje er ikke-ledende, og transformatorolje er en type mineralolje..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg er på jakt etter et relativt stort kvanta med mineral olje(60-80 liter). Det skal ikke brukes i en motor, så det er selve oljen jeg trenger.

 

Det eneste kravet mitt er at oljen er helt blank. Noen som vet hvilke typer av mineral olje som er det, og hvor jeg får tak i det?

 

 

http://www.nordenolje.no/no/products.aspx?category=Olje%20og%20smørefett&subCategory=&productNbr=1562#prod

Fant det endelig..

har vært på utkikk etter dette en stund selv og har endelig funnet ut av hvor man kan få tak i denne typen olje. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

[link]

Fant det endelig..

har vært på utkikk etter dette en stund selv og har endelig funnet ut av hvor man kan få tak i denne typen olje. :)

 

Kan ikke se at det er noen nettbutikk der, er det meningen å ringe/maile dem, eller må man dra til Ski for å få få tak i "vidunderoljen"? :p

 

Jeg har ringt dem og man kan bestille fra dem så lenge man har firma. Har også funnet ut at man kan få tak i dette nesten overalt ellers også. Fant ut i dag at mineraloljen som du og jeg søker også kalles vaselinolje. (babyolje) Så at de tilfeldigvis hadde det på ikea (Billingstad) der kostet de 40 kr halvliteren...

De har det også http://www.infoaboutthiskemetylproduct.com/products/productinfo.php?product_id=3974

Vaselinolje brukes til å olje båter, utemøbler, fjelen som du skjærer ditt brød på osv. Et annet ord jeg har funnet for denne oljen er hvitolje som også er det samme. :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...

En annen olje jeg vet er helt blank er T68-olje.

Jeg bruker den til kjøling på generatorer.

 

Det jeg derimot ikke vet, er antennelsesegenskapene.

Det er kjipt å ha en tank full av olje som kan gå i lufta om f.eks strømforsyningen skulle lage noen gnister der nedi.

 

 

Vaselinolje og babyolje som var nevnt høres langt mer betryggende ut for nattesøvnen.

 

Beste til nå:

http://hms.cobuilder.no/doc/arcuskjemi/filestore/AKOLPROVaselinolje.pdf

Lenke til kommentar

Dette er iallefall ikke trafoolje som jeg kjenner til. Den vi bruker på jobben. (i hovedtrafo på elektriske lokomotiver) er ekstremt miljøskadelig. Derfor er de kjempenøye med å tette lekkasjer.

 

 

Det jeg linket til var vaselinolje.

Brukes blant annet på tremøbler og gulv etc.

Tror også det brukes som lakserende stoff til hester, så det bør garantere medisinsk kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...