bønna35 Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Hei. Jeg har en xml fil som ser slik ut. E1MAKTM SEGMENT="1"> <MSGFN>005</MSGFN> <SPRAS>E</SPRAS> <MAKTX>Espen Askeladd</MAKTX> <SPRAS_ISO>EA</SPRAS_ISO> </E1MAKTM> - <E1MAKTM SEGMENT="1"> <MSGFN>005</MSGFN> <SPRAS>O</SPRAS> <MAKTX>Olav den Store</MAKTX> <SPRAS_ISO>OS</SPRAS_ISO> </E1MAKTM> E1MAKTM SEGMENT="1"> <MSGFN>005</MSGFN> <SPRAS>K</SPRAS> <MAKTX>Kalle Kanon</MAKTX> <SPRAS_ISO>KK</SPRAS_ISO> </E1MAKTM> - <E1MAKTM SEGMENT="1"> <MSGFN>005</MSGFN> <SPRAS>P</SPRAS> <MAKTX>Per Spellemann</MAKTX> <SPRAS_ISO>PS</SPRAS_ISO> </E1MAKTM> Det jeg ønsker, er å kunne lese ut teksten (Kalle Kanon) som står i MAKTX, hvis SPRAS = K Er det mulig?
Manfred Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Svaret er ja. Hvis du lurer på hvordan, så ser du på XmlDocument, XmlNodeList og XmlNode som ligger i System.Xml namespacet. Så kommer du tilbake når du har prøvd litt
T2 Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 Jeg vil absolutt anbefale deg å ta en titt på LINQ to XML: http://www.hookedonlinq.com/Default.aspx?P...CookieSupport=1
bønna35 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Skrevet 22. juni 2008 [offtopic] Du koser deg med SAP ser jeg Ja, jeg koser meg med SAP ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå