Gå til innhold

Spillmaskin moderat pris (ca. 7k)


Anbefalte innlegg

Har lyst til å kjøpe en ny spillmaskin, men ikke bruke alt for mye penger på den. Ser for meg en PC som jeg kan oppgradere ved seinere anledninger. Har tittet litt her på forumet og satt sammen en maskin som jeg føler er en god balanse mellom ytelse og pris. Er dere enig? Ønsker ikke å bruke mer enn 6,5-7k på selve maskinen, helst mindre (uten tastatur og mus). Dette er altså det jeg er kommet fram til nå:

 

Moderat spillmaskin.

 

Har valgt Sli for å ha muligheten til å oppgradere med ett til skjermkort seinere.

 

I tillegg til alt dette må jeg ha en skjerm. Har sett på Samsung Syncmaster 226BW. Fått inntrykk av at den har godt rykte. Er det lurt å spare penger på skjerm dersom man ikke er så pirkete på bildekvalitet? Hva med en større skjerm, feks. BenQ G2400W. Er større skjerm verdt lavere kvalitet (er kvaliteten lavere?). Setter pris på alle tips og råd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt av tanken med denne maskinen er å kjøpe en relativt billig maskin som lett kan oppgraderes seinere. Er SLI en god måte å gjøre det på?

 

Når det gjelder skjermkort syns jeg det er vanskeli å balansere ytelse og pris. Hva regnes som best når det gjelder pris/ytelse nå om dagen?

 

Skal innrømme at jeg ikke har peiling på hovedkort, plukka bare ett ut fra en annen fyr sitt oppsett.

 

Og hva er et 48x0 kort?

Lenke til kommentar
Litt av tanken med denne maskinen er å kjøpe en relativt billig maskin som lett kan oppgraderes seinere. Er SLI en god måte å gjøre det på?

 

Når det gjelder skjermkort syns jeg det er vanskeli å balansere ytelse og pris. Hva regnes som best når det gjelder pris/ytelse nå om dagen?

 

Skal innrømme at jeg ikke har peiling på hovedkort, plukka bare ett ut fra en annen fyr sitt oppsett.

 

Og hva er et 48x0 kort?

Mener sikkert Intel sitt x48 brikkesett
Lenke til kommentar

Etter litt tenking og lesing har jeg fått med meg at HD 4850 ser ut som god valuta for pengene. Siden jeg har valgt et annet grafikkort, har jeg også byttet ut hovedkortet med P5K, dom jeg ser at blir anbefalt noen steder på forumet.

 

Maskina mi ser da sånn ut.

 

Ser det ut som alt funker sammen. Og er det noen som har et annet tips til et billig kabinett? Tar selvfølgelig fortsatt imot alle slags råd og tips med takk.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinga, tipper jeg går for antec 900 siden det viker som et billi og godt alternativ så lenge man ikke er alt for var for støy.

 

 

Ser spennende ut, men støtter P5K crossfire bedre? Er det sånn at P5Q har et nyere og bedre brikkesett?. Og hvor nødvendig er det å kjøpe ekstra vifter, hvis man ikke skal overklokke eller gjøre noen sånne sprell.

Lenke til kommentar
Tror jeg heller ville gått for et Geforce 8800 GT kort fremfor 8800 GTS kort, siden de i de flestet tilfellere yter litt bedre, til en litt bedre pris.

 

Tror også at jeg ville bestilt 750 GB disk fremfor 500 GB. 750 GB disk er det som gir best GB/kr akkurat nå.

 

Hva om han ikke trenger 750gb da blir det billigere å kjøpe 500gb disk selv om 750 gb gir mest per gb..

Lenke til kommentar
Takk for tilbakemeldinga, tipper jeg går for antec 900 siden det viker som et billi og godt alternativ så lenge man ikke er alt for var for støy.

 

 

Ser spennende ut, men støtter P5K crossfire bedre? Er det sånn at P5Q har et nyere og bedre brikkesett?. Og hvor nødvendig er det å kjøpe ekstra vifter, hvis man ikke skal overklokke eller gjøre noen sånne sprell.

Ja, det støtter cf "bedre". Det er ikke ekstra vifter, du byter ut de som er i 534 med MIST'ene.

Lenke til kommentar

Regner med at jeg skal bestille maskinen ganske snart over helga, men er fortsatt ikke helt sikker på hva jeg skal prioritere med hovedkortet. Satser på HD 4850 med mulihet for ett til i Crossfire seinere. Men er litt forvirra om hva ellers jeg bør satse på når det gjelder HK. Er kanskje noen som har et tips i min prisgruppe, dvs. ca. 600-800 kr?

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått lest og titta og tenkt litt mer og kommet fram til en maskin jeg tror jeg kommer til å bestille på mandag. HK er byttet ut. VIl dette funke til crossfire i fremtiden? Har lagt til en skjerm også. Også skulle jeg gjrene vite det hvis jeg har gjort en tabbe og noen av disse komponentene ikke passer så godt sammen. Litt dumt å måtte sende noe tilbake med en gang jeg får det.

 

Her er altså den maskina jeg tenker å bestille.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er alle delene bestilt og alt er vel...bortsett fra at kabinettet er kronisk utsolgt og ikke kommer inn igjen på minst en uke. Så lenge har jeg ikke lyst til å vente. Derfor lurer jeg på om det er noen som har et forslag til et godt kabinett som alernativ til Antec Three Hundred. Det bør helst være i samme prisklasse, og det hadde vært dint om Amentio har den på lager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...