Gå til innhold

Feature: Nostalgisjokk for åttitallsgamere


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

En fin liste, masse bra minner der. Vil for egen del legge/nevne til et par favoritter; først og fremst Magic Knight serien (Finders Keepers, Spellbound, Knight Tyme og Stormbringer)En fabelaktig serie. Jeg husker jeg spilte Bruce Lee til jeg fikk krampe i hendene, rekorden var vel å runde den tre ganger i strekk (litt vanskeligere hver gang). Zorro var et spill i samme sjangeren, meget vanedannende. Tidenes mest vannedannende spill for 2 spillere; Hat trick - har ikke tall på alle gangen jeg har spilt denne, gjerne i best av 20-serier og lignende...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 år senere...
  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...

Kjempegøy med nostalgitripp som denne. Både Del 1 og Del 2 hadde en del jeg ikke har prøvd enda og også veldig mange som ble mer populær hos meg på Amiga. En del av spillene vekker gode minner. Jeg er sikker på at hvis du spør 10 forskjellige personer så får du 10 forskjellige lister. Commodore 64 med sine mange spill var en personlig reise for mange, inkludert meg. Jeg spilte de spillene jeg fikk tak i og jeg har grublet i et par dager over hvilke 10 spill som jeg likte best. Listen er ikke basert på de jeg spilte mest, men kanskje de som jeg får ordentlig godfølelsen av.

1. The Activision Decathlon (eller Joystick dødaren som vi kalte den)

2. H.E.R.O.

3. Boulder Dash

4. Last Ninja 2

5. Rock star Ate My Hamster

6. Barry McGuigan World Championship Boxing (Star Rank Boxing)

7. Burnin' Rubber

8. OutRun

9. Impossible Mission

10. Kentilla

Litt rar liste kanskje? Kentilla f.eks. er nok et spill ingen husker, men jeg husker musikken så godt og atmosfæren i det spillet. Det var et tekst adventure type spill med bilder. Jeg kom aldri noe langt i de, men jeg hadde det utrolig gøy mens jeg spilte det. H.E.R.O. og Burnin' Rubber var noen av de først spillene jeg fikk til min C64 og de spilte jeg veldig mye. Decathlon var nok det spillet jeg synest var mest gøy på C64. Jeg elsket mestringsfølelsen når jeg gjorde det bra og forventningspresset rett før jeg skulle begynne. Det var best å spille med en kamerat eller 3 og det ble etter hvert ganske så bra/dårlig stemning etter hvert. 100 Meter var nok gøyest og jeg elsket at tiden var så nøyaktig. Når jeg slo kompisene mine med et hundredel var det fantastisk. Last Ninja 2 er vel det eneste spillet på listen jeg har rundet (flere ganger). Musikken av Matt Gray var utrolig bra og hele atmosfæren gjorde dette spillet til en vinner. Det hjalp nok på at naboen min fikk spillet på samme tid og vi kunne hjelpe hverandre.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...