Gå til innhold

Fototreff i Trondheim


Anbefalte innlegg

Er det  flere som er interessert i et "kun analog" treff? 

Jeg har flere film speilreflex kamera som jeg kan låne ut. Men jeg må gå gjennom og se hvilken som funker uten ny batteri. Anders, har du noen tips hvordan man kan teste for lightleaks og generellt funksjon av lukker, etc ?

M42, Canon, Minolta

Lysmåling kan i tilfelle utføres med mobil.

Vi kan levere inn film til Japan foto direkte etter fotowalk.

Det er melt sol på kvellen. Så kansje Ranheimsfjærra eller Korsvika kan være spennende (med fargefilm).

hilsen, Hagen

Endret av RambaZamba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser fortsatt lovende ut med været! Skal vi møtes ved parkeringen nedenfor kirken? Jeg må spise først og det tar ca 50min med buss 1 fra Heimdal + at det er en bit å gå fra holdplassen, så jeg kommer nok ca 18:10. Hvis dere vil møtes tidligere er det selvfølgelig greit! Jeg finner dere sikkert. 😊

Lenke til kommentar

Ramba: det kommer an på hvilke forseglinger du ønsker å sjekke. Man kan til en viss grad sjekke ved å ta med utstyr i et mørkt rom + lommelykt. Lukkerhastighet og lyslekkasje:  Man kan også få en viss anelse ved å teste/ bruke kameraet men det er en heller uvitenskapelig måte. 

Ble det analogt treff? :D

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da er det snart tid for fototreff igjen, og denne gangen vet jeg at jeg har mulighet.

Noen som har noen forslag til sted og rute?

Jeg vet det er strengere restriksjoner enn på lenge i byen, men vi klarer jo fint å holde 2 meters avstand, og kan evt også bruke munnbind. Selv så er jeg forresten  å regne som fullvaksinert (regjeringens betegnelse - er mellom 3 og 15 uker siden første dose), selv om jeg ikke har fått andre dose enda.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Noen fler som er hjemme i helga? Skal vi prøve å få til en tur?

Vi har f.eks. snakket om Storfossen i bedre vær. Var der nylig og det var uventet flott i stark sol og det er fint og grønnt i skogen rundt.

Vi har også snakket om Løkken (Gammelgruva, Thamshavnbanen m.m.). På grunn av Korona må billetter forhåndsbestilles, så det er kanskje litt vanskelig nå midt på sommeren.

Kom gjerne med andre forslag! Jeg er fleksibel.

Spoiler

Storfossen forrige helg:
 

20210627_016_a7rll-cv75sp.thumb.jpg.662d0943eda65ef9fb71a7d521a9efd8.jpg

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...