Gå til innhold

Oppdrag på elektronikk


Anbefalte innlegg

Er det noen her som tar på seg oppdrag på å designe kretser? Fortrinnsvis Hedmark.

Dette gjelder et prosjekt som er under utvikling.

 

Mer info fåes ved henvendelse via melding.

 

Betalt etter avtale. Ansettelse i bedrift kan være mulig dersom alt går som de skal, dersom dette er ønskelig.

 

Vi har prøvd å bestille alt ferdig hos 11 bedrifter i Norge, uten noe som helst av respons og prøver derfor denne måten.

Endret av MR2i
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde gitt litt mer informasjon om hva slags krets du ønsker å få designet.

 

Er det snakk om en FPGA dere ønsker fylle opp med noe fornuftig, eller trenger dere en 8-bit eller 32-bit mikrokontroller til en spesifik oppgave.

 

Det finnes fler i Norge som driver med dette, for eksempel Atmel, TI, ARM, osv.

Lenke til kommentar
Du burde gitt litt mer informasjon om hva slags krets du ønsker å få designet.

 

Er det snakk om en FPGA dere ønsker fylle opp med noe fornuftig, eller trenger dere en 8-bit eller 32-bit mikrokontroller til en spesifik oppgave.

 

Det finnes fler i Norge som driver med dette, for eksempel Atmel, TI, ARM, osv.

 

Dette gjelder en oppfinnelse jeg har, hvor kretsene det er ønske om er styringer. Tror ikke mikrokontrollere er alene det jeg trenger i første omgang. Pr. dags dato er en prototype som er milepælen.

Lenke til kommentar
Har du vært i kontakt med Atmel?

 

Atmel har jeg ikke vært i kontakt med. Ser de satser på mikrokontrollere dog...

 

Ja det er riktig. men dem har kompetansen.

Jeg er noe usikker på fremdriften i ditt prosjekt... men du kunne tatt kontakt med noen av høgskolene i Norge for å høre om du kan få casen godkjent som hovedprosjekt.

Lenke til kommentar
Har du vært i kontakt med Atmel?

 

Atmel har jeg ikke vært i kontakt med. Ser de satser på mikrokontrollere dog...

 

Ja det er riktig. men dem har kompetansen.

Jeg er noe usikker på fremdriften i ditt prosjekt... men du kunne tatt kontakt med noen av høgskolene i Norge for å høre om du kan få casen godkjent som hovedprosjekt.

 

Spørs om jeg ønsker å bruke dette som et hovedprosjekt. Jeg ønsker å få bygget prototypen, for SÅ å kunne bruke de som måtte ønske å forske videre på mine teorier.

Lenke til kommentar

Kan kanskje utdype hva jeg trenger av kunnskap:

 

En som kan elektronikk, forstår instrumenter, måleteknikk.

En som jobber med dette både som yrke (evt. nyutdannet), men som også bygger og konstruerer ting på egen hånd.

Lenke til kommentar
Kan kanskje utdype hva jeg trenger av kunnskap:

 

En som kan elektronikk, forstår instrumenter, måleteknikk.

En som jobber med dette både som yrke (evt. nyutdannet), men som også bygger og konstruerer ting på egen hånd.

 

 

Kan du utdype litt mer hva du skal gjøre og hvilke funksjoner du krever av kretsen. Jeg antar at det bør inneholde både analog og digital elektronikk. Dersom du krever styring antar jeg også at du også vil måle en del parametere for en mer presis styring.

 

Du trenger ikke å gå ut med alt åpent, men det vil hjelpe å få med interesserte.

Lenke til kommentar
Kan kanskje utdype hva jeg trenger av kunnskap:

 

En som kan elektronikk, forstår instrumenter, måleteknikk.

En som jobber med dette både som yrke (evt. nyutdannet), men som også bygger og konstruerer ting på egen hånd.

 

 

Kan du utdype litt mer hva du skal gjøre og hvilke funksjoner du krever av kretsen. Jeg antar at det bør inneholde både analog og digital elektronikk. Dersom du krever styring antar jeg også at du også vil måle en del parametere for en mer presis styring.

 

Du trenger ikke å gå ut med alt åpent, men det vil hjelpe å få med interesserte.

 

 

Det gjelder først og fremst en krets for å drive en sær, hjemmebygd elektromotor. Motoren står der, men vi klarer ikke å drive den. Elektronikken vi selv har prøvd å få til, kvelder på under 1 sekund selv om den bygges for å takle 100 ganger strømmen.

 

Dette må sees.. derfor fortrinnsvis at jeg finner noen i Hedmark.

Lenke til kommentar

Av firmaer jeg har kjennskap til (et firma har jeg jobbet i det andre jobber jeg for tide opp mot) så har du WestControl AS på Tau utenfor Stavanger det andre er NORBIT i Trondheim. Jeg er helt sikker på at disse firmaene kan løse oppgaven din. Spørsmålet er jo da om du har nok kapital, elektronikkutvikling er ikke billig. En annen ting er om de har ledig kapasitet.

 

Uansett, lykke til med opfinnelsen din.

Lenke til kommentar

Atmel bruker forøvrig mikrokontrollere for å styre motorer, både DC motorer (steppermotor og børseløs) og AC motorer (en og flerfase).

 

Alt er dokumentert på atmel.com med eksempelkode og du kan bestille kretskort designet spesifikt for å styre motorer.

 

Spent på hva du har funnet opp :)

Lenke til kommentar
Kan kanskje utdype hva jeg trenger av kunnskap:

 

En som kan elektronikk, forstår instrumenter, måleteknikk.

En som jobber med dette både som yrke (evt. nyutdannet), men som også bygger og konstruerer ting på egen hånd.

 

 

Kan du utdype litt mer hva du skal gjøre og hvilke funksjoner du krever av kretsen. Jeg antar at det bør inneholde både analog og digital elektronikk. Dersom du krever styring antar jeg også at du også vil måle en del parametere for en mer presis styring.

 

Du trenger ikke å gå ut med alt åpent, men det vil hjelpe å få med interesserte.

 

Virker som det er store strømmer her. Denne oppgaven er nesten utelukkende analog design. Hvor mye strøm skal motoren trekke? Er det DC motor? Hvorfor dør kretsene? hvordan ser kretsen ut som dør?

Lenke til kommentar
Av firmaer jeg har kjennskap til (et firma har jeg jobbet i det andre jobber jeg for tide opp mot) så har du WestControl AS på Tau utenfor Stavanger det andre er NORBIT i Trondheim. Jeg er helt sikker på at disse firmaene kan løse oppgaven din. Spørsmålet er jo da om du har nok kapital, elektronikkutvikling er ikke billig. En annen ting er om de har ledig kapasitet.

 

Uansett, lykke til med opfinnelsen din.

 

Takker!

 

Skal undersøke om disse selskapene kan være aktuelle. Men ettersom vi kun er helt ukjente, så vil de nok aldri prioritere oss. Vi har også bestilt time hos Sintef, men de ville ikke ta i mot oss. Har man ikke et tungt navn bak seg, så kommer man seg heller ikke videre.

Derfor vil nok det bli som du sier, de har ikke ledig kapasitet. Det er ikke kapitalen som er noe problem hos oss.

 

vel...man pleier å bruke automatikk til å styre elektromotorer, lurte bare på om du hadde funnet opp noe som var funnet opp fra før av

 

Ok. Ja, man bruker automatikk til å styre motorer av og på, evt. PWM, men jeg trenger noe som driver selve motoren. Min motor kan ikke styres med verken AC eller DC sånn uten videre.

Lenke til kommentar
hva med å modifisere en frekvensomformer med utgang for PC? da er jo mulighetene mange! men om motoren din ikke kan brukes på hverken AC-nett eller DC-nett, så spørs det jo hvor mye modifisering som må til..

 

Jeg kan bruke begge deler av spenning i utgangspunktet. Så det spiller ingen rolle. Men kan nok ikke bruke frekvensomformer da denne i seg selv vil "kollidere" med motoren når den går.

 

Kan kanskje utdype hva jeg trenger av kunnskap:

 

En som kan elektronikk, forstår instrumenter, måleteknikk.

En som jobber med dette både som yrke (evt. nyutdannet), men som også bygger og konstruerer ting på egen hånd.

 

 

Kan du utdype litt mer hva du skal gjøre og hvilke funksjoner du krever av kretsen. Jeg antar at det bør inneholde både analog og digital elektronikk. Dersom du krever styring antar jeg også at du også vil måle en del parametere for en mer presis styring.

 

Du trenger ikke å gå ut med alt åpent, men det vil hjelpe å få med interesserte.

 

Virker som det er store strømmer her. Denne oppgaven er nesten utelukkende analog design. Hvor mye strøm skal motoren trekke? Er det DC motor? Hvorfor dør kretsene? hvordan ser kretsen ut som dør?

 

Det er nok analog design, men digital styring av den analoge designen.. tror jeg det må bli uten at jeg har utdannelsen til å uttale meg om det.

Store strømmer? Det bestemmer man selv.

 

Hvorfor kretsene dør? Ja, det skulle jeg likt og visst også. :)

 

Kretsen som dør er nok dessverre ikke for allmenheten.

Lenke til kommentar
Atmel bruker forøvrig mikrokontrollere for å styre motorer, både DC motorer (steppermotor og børseløs) og AC motorer (en og flerfase).

 

Alt er dokumentert på atmel.com med eksempelkode og du kan bestille kretskort designet spesifikt for å styre motorer.

 

Spent på hva du har funnet opp :)

 

Jeg er nok redd for at de aldri har vært borti maken til hvordan jeg vil ha det. Hehe.. Tror nok Atmel mest går på PWM-baserte løsninger for å regulere hastigheter i de motorene. Da er det jo mikrokontrollere det går på.

 

Jeg er dog ikke helt sikker selv på hvordan dette skal løses, jeg vet bare hvordan jeg vil ha det. Derfor jeg leter etter noen seriøse til oppdragene. Tenkte å bruke NAV, men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...